Кабинетът защити "Струма" през Кресненското дефиле пред Комитета за дивата природа
България още не е кандидатствала за европейско финансиране от над 1 млрд. лв., а магистралата трябва да се завърши до 2022 г.


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Струма" може да се строи вече", заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов в коментар по БНТ след заседанието на Постоянния комитет към Бернската конвенция за опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания, което се проведе на 27 ноември в Страсбург. Постоянният комитет* разгледа случая със строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, след като природозащитни организации, обединени в коалиция "Да спасим Кресненски пролом", подадоха жалба за нарушаване на екологичните норми. В края на седмицата управляващите в България дадоха да се разбере, че окачествяват резултатите от заседанието като благоприятни, въпреки че досието за "Струма" и Креснеското дефиле не е затворено изцяло, а комитетът заявява, че ще следи казуса и ще очаква българските власти да го информират за развитието на процедурата, както и за решението на Европейската комисия за отпускане на финансиране на участъка.
Бернската конвенция е политически документ, но страните, които са я ратифицирали, поемат ангажимент да стимулират "национална политика за запазване на дивата флора и фауна и природните местообитания", като се акцентира върху полагането на грижи за застрашените видове. В петък "Капитал" изпрати въпроси до Министерството на околната среда и водите и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) има ли ефект решението на Постоянния комитет към конвенцията по темата със строителството и какво следва оттук нататък.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
3 коментара
Идеята на "зелените" е да върнем пари и да с превънем в богата страна донор?
До коментар [#1] от "Костадин Иванов":
Те ли организират обществените поръчки?
И защо цялата магистрала не минава по новото трасе, а трябва да се използва стария път?
Кои други магистрали в България са направени по начина на правителството - тази за Бургас или магистала Люлин.
Всички са изцяло нови.
Важното е да почне строежа най-накрая. Не е нормално държавата да е заложник на нездрави интереси, замаскирани като еко загриженост.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.