Новият брой:
Правителство с ГЕРБ?

Кабинетът защити "Струма" през Кресненското дефиле пред Комитета за дивата природа

България още не е кандидатствала за европейско финансиране от над 1 млрд. лв., а магистралата трябва да се завърши до 2022 г.

Участъкът от магистралата през Кресненското дефиле е спорен от екологична гледка точка, защото част от площите попадат в територия на Натура 2000
Участъкът от магистралата през Кресненското дефиле е спорен от екологична гледка точка, защото част от площите попадат в територия на Натура 2000
Участъкът от магистралата през Кресненското дефиле е спорен от екологична гледка точка, защото част от площите попадат в територия на Натура 2000    ©  Цветелина Белутова
Участъкът от магистралата през Кресненското дефиле е спорен от екологична гледка точка, защото част от площите попадат в територия на Натура 2000    ©  Цветелина Белутова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

"Струма" може да се строи вече", заяви министърът на околната среда и водите Нено Димов в коментар по БНТ след заседанието на Постоянния комитет към Бернската конвенция за опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания, което се проведе на 27 ноември в Страсбург. Постоянният комитет* разгледа случая със строителството на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, след като природозащитни организации, обединени в коалиция "Да спасим Кресненски пролом", подадоха жалба за нарушаване на екологичните норми. В края на седмицата управляващите в България дадоха да се разбере, че окачествяват резултатите от заседанието като благоприятни, въпреки че досието за "Струма" и Креснеското дефиле не е затворено изцяло, а комитетът заявява, че ще следи казуса и ще очаква българските власти да го информират за развитието на процедурата, както и за решението на Европейската комисия за отпускане на финансиране на участъка.

Бернската конвенция е политически документ, но страните, които са я ратифицирали, поемат ангажимент да стимулират "национална политика за запазване на дивата флора и фауна и природните местообитания", като се акцентира върху полагането на грижи за застрашените видове. В петък "Капитал" изпрати въпроси до Министерството на околната среда и водите и Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) има ли ефект решението на Постоянния комитет към конвенцията по темата със строителството и какво следва оттук нататък.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    qvd50491823 avatar :-?
    Костадин Иванов
    • - 4
    • + 5

    Идеята на "зелените" е да върнем пари и да с превънем в богата страна донор?

    Нередност?
  • 2
    popopo avatar :-|
    popopo
    • - 2
    • + 1

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":

    Те ли организират обществените поръчки?

    И защо цялата магистрала не минава по новото трасе, а трябва да се използва стария път?
    Кои други магистрали в България са направени по начина на правителството - тази за Бургас или магистала Люлин.
    Всички са изцяло нови.

    Нередност?
  • 3
    schroeder avatar :-|
    schroeder
    • - 1
    • + 1

    Важното е да почне строежа най-накрая. Не е нормално държавата да е заложник на нездрави интереси, замаскирани като еко загриженост.

    Нередност?
Нов коментар