Търгът за поддръжка и ремонт на софийските улици с прогнозна стойност 140 млн. лв. е събрал 22 оферти, става ясно от информация на Столичната община до "Капитал". Поръчката е разделена на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е за период 4 години. През 2019 г. изтичат сегашните договори на фирмите за пътна поддръжка, сключени след търг през 2015 г.
Най-много оферти са събрали зони 4 ("Надежда", "Нови Искър", "Сердика") и 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев", "Средец") - там има по пет кандидата (виж таблицата). Интригата за най-голямата по площ зона - 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"), пък е нулева: единственият кандидат е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години.
Любопитното е, че две от традиционно печелещите фирми при пътната поддръжка - "ПСТ Груп" и "Пътища и съоръжения" (собственост на "Елаците мед"), не са подали оферти. През октомври 2017 г. Столичната община разтрогна договорите си с тях заради системно неизпълнение на задълженията по предходната поръчка за ремонти на уличната мрежа. Така или иначе ПСТ има редица актуални договори със Столичната община: за обновяване на т.нар. зона 4 от градския център (пл. "Ал. Невски" и пл. "Народно събрание"), за ремонти в кварталите "Гео Милев", "Витоша", "Сердика" и др. "Пътища и съоръжения" пък са заменени от свързаното с нея "Обединение Геопът улици 2018", в което влизат "Геострой" и "Пътно поддържане Кюстендил". То кандидатства за зона 5 ("Кремиковци", "Подуяне" и "Оборище").
Пернишката ДЛВ и "Трейс груп София", които влязоха в пътното поддържане на София през 2010 г., не са се отказали от състезанието. "Трейс" участва за зона 1 ("Витоша", "Лозенец", "Триадица"), която поддържа и в момента, а ДЛВ - за зона 5.
Закърпването на дупки пък поскъпва от средно 35 на 40 лв. за кв.м в зависимост от дебелината на асфалтовата смес. Съществено се увеличават и разходите за запълване на пукнатини чрез по-модерния инжекционен метод, при който не се изрязва нарушената пътна настилка - от 500 на 800 лв. за куб. метър.
Рестарт след жалба
Крайният срок за оферти беше 10 октомври, но жалба на компанията "Интерпром" временно спря поръчката. Жалбата е заради разяснение на Столичната община във връзка с постъпили въпроси. В условията е записано, че кандидатите трябва да разполагат с асфалтова база с минимална производителност 100 т/час за срока на изпълнение на договора. Впоследствие възложителят уточнява, че базата може да е под наем, а наемодател може да е участник в същата процедура, стига да се докаже необходимия капацитет.
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила искането за временно спиране с мотива "висока обществена значимост" на поръчката, но все още не се е произнесла по съществото на жалбата. От Столичната община коментираха пред "Капитал", че ще се съобразят с решението на КЗК и ако трябва, ще прекратят процедурата. Междувременно се разглеждат офертите на кандидатите и предстои да се обяви дата за отваряне на ценовите оферти.
"Интерпром" е еднолична собственост на Калоян Люсиен Теодосиев, чието име се чу покрай драмите с ЦСКА през 2012 г. и беше сочен като един от кандидат-спонсорите на фалиралия клуб. Звездата на строителната му фирма изгрява преди няколко години благодарение на водни поръчки. Приходите й се увеличават стремглаво - от под 1 млн. лв. през 2014 г. през 2017 вече са близо 50 млн. лв. Миналата година компанията обжалва една от най-големите инфраструктурни поръчки в страната - жп линията Костенец - Септември за над 350 млн. лв., но впоследствие не подаде оферта, както и сега.
Търгът за поддръжка и ремонт на софийските улици с прогнозна стойност 140 млн. лв. е събрал 22 оферти, става ясно от информация на Столичната община до "Капитал". Поръчката е разделена на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е за период 4 години. През 2019 г. изтичат сегашните договори на фирмите за пътна поддръжка, сключени след търг през 2015 г.
Най-много оферти са събрали зони 4 ("Надежда", "Нови Искър", "Сердика") и 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев", "Средец") - там има по пет кандидата (виж таблицата). Интригата за най-голямата по площ зона - 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"), пък е нулева: единственият кандидат е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години.
Благодарим ви, че четете Капитал!
Още от Капитал




0 коментара