Уличните ремонти в София събраха 22 оферти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Уличните ремонти в София събраха 22 оферти

Уличните ремонти в София събраха 22 оферти

Общината ще даде 140 млн. лв. в следващите 4 години и увеличава цените на всички дейности, някои от тях - драстично

Десислава Лещарска
4602 прочитания

© Георги Кожухаров


Търгът за поддръжка и ремонт на софийските улици с прогнозна стойност 140 млн. лв. е събрал 22 оферти, става ясно от информация на Столичната община до "Капитал". Поръчката е разделена на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е за период 4 години. През 2019 г. изтичат сегашните договори на фирмите за пътна поддръжка, сключени след търг през 2015 г.

Най-много оферти са събрали зони 4 ("Надежда", "Нови Искър", "Сердика") и 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев", "Средец") - там има по пет кандидата (виж таблицата). Интригата за най-голямата по площ зона - 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"), пък е нулева: единственият кандидат е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години.

Любопитното е, че две от традиционно печелещите фирми при пътната поддръжка - "ПСТ Груп" и "Пътища и съоръжения" (собственост на "Елаците мед"), не са подали оферти. През октомври 2017 г. Столичната община разтрогна договорите си с тях заради системно неизпълнение на задълженията по предходната поръчка за ремонти на уличната мрежа. Така или иначе ПСТ има редица актуални договори със Столичната община: за обновяване на т.нар. зона 4 от градския център (пл. "Ал. Невски" и пл. "Народно събрание"), за ремонти в кварталите "Гео Милев", "Витоша", "Сердика" и др. "Пътища и съоръжения" пък са заменени от свързаното с нея "Обединение Геопът улици 2018", в което влизат "Геострой" и "Пътно поддържане Кюстендил". То кандидатства за зона 5 ("Кремиковци", "Подуяне" и "Оборище").

Пернишката ДЛВ и "Трейс груп София", които влязоха в пътното поддържане на София през 2010 г., не са се отказали от състезанието. "Трейс" участва за зона 1 ("Витоша", "Лозенец", "Триадица"), която поддържа и в момента, а ДЛВ - за зона 5.

Нови правила, нови пари

Поръчката, обявена през септември, очаквано привлече по-голяма конкуренция. Първо София беше разделена на 7 вместо на 6 зони, като така избраните фирми ще отговарят за по-малка площ, но със същите изисквания за експерти и техника.

Същевременно бяха завишени максималните цени за различни услуги, свързани с пътното поддържане. Така например, ако според сега действащите договори производството на един тон плътен асфалтобетон може да струва най-много 101.5 лв., а полагането му, включително и транспортът - по 22.94 лв. на тон, от догодина тези цени ще са съответно 115 и 30 лева.

Закърпването на дупки пък поскъпва от средно 35 на 40 лв. за кв.м в зависимост от дебелината на асфалтовата смес. Съществено се увеличават и разходите за запълване на пукнатини чрез по-модерния инжекционен метод, при който не се изрязва нарушената пътна настилка - от 500 на 800 лв. за куб. метър.

Рестарт след жалба

Крайният срок за оферти беше 10 октомври, но жалба на компанията "Интерпром" временно спря поръчката. Жалбата е заради разяснение на Столичната община във връзка с постъпили въпроси. В условията е записано, че кандидатите трябва да разполагат с асфалтова база с минимална производителност 100 т/час за срока на изпълнение на договора. Впоследствие възложителят уточнява, че базата може да е под наем, а наемодател може да е участник в същата процедура, стига да се докаже необходимия капацитет.

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е отхвърлила искането за временно спиране с мотива "висока обществена значимост" на поръчката, но все още не се е произнесла по съществото на жалбата. От Столичната община коментираха пред "Капитал", че ще се съобразят с решението на КЗК и ако трябва, ще прекратят процедурата. Междувременно се разглеждат офертите на кандидатите и предстои да се обяви дата за отваряне на ценовите оферти.

"Интерпром" е еднолична собственост на Калоян Люсиен Теодосиев, чието име се чу покрай драмите с ЦСКА през 2012 г. и беше сочен като един от кандидат-спонсорите на фалиралия клуб. Звездата на строителната му фирма изгрява преди няколко години благодарение на водни поръчки. Приходите й се увеличават стремглаво - от под 1 млн. лв. през 2014 г. през 2017 вече са близо 50 млн. лв. Миналата година компанията обжалва една от най-големите инфраструктурни поръчки в страната - жп линията Костенец - Септември за над 350 млн. лв., но впоследствие не подаде оферта, както и сега.

Търгът за поддръжка и ремонт на софийските улици с прогнозна стойност 140 млн. лв. е събрал 22 оферти, става ясно от информация на Столичната община до "Капитал". Поръчката е разделена на 7 обособени позиции, включващи по 3 или 4 софийски района, и е за период 4 години. През 2019 г. изтичат сегашните договори на фирмите за пътна поддръжка, сключени след търг през 2015 г.

Най-много оферти са събрали зони 4 ("Надежда", "Нови Искър", "Сердика") и 6 ("Искър", "Слатина", "Изгрев", "Средец") - там има по пет кандидата (виж таблицата). Интригата за най-голямата по площ зона - 7 ("Панчарево", "Студентски", "Младост"), пък е нулева: единственият кандидат е "ГБС Инфраструктурно строителство", който така или иначе поддържа района от 10 години.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK