Източна Европа изгуби преговорите за товарните превози
Шофьорите ще се прибират на всеки 4 седмици, ще почиват в хотел и ще получават заплащане като на колегите си в държавата, в която работят


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
"Пак сме от страната на булката." Така преди време български превозвач колоритно обрисува накратко какво се случва на турската граница при налагането на поредните протекционистични правила на южната съседка в подкрепа на техните превозвачи. Сега това позициониране отново е актуално, но този път в рамките на европейското семейство, където България заедно със страните от Източна Европа като Полша, Унгария, Литва, Латвия, Хърватия, както и Малта и Ирландия ще трябва да изпълнява нови и по-скъпи изисквания в транспорта.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
7 коментара
Европейски съд! Типичен случай за неравномерно ограничение на участниците. Държавите в центъра на ЕС са очевидно облагодетелствани!
Класическо нарушение на свободната конкуренция!
Типичен случай за имперско мислене. Няма как да сме конкуренти на пазар, в който изискванията са изцяло за да защитават западни фирми.
Ходи говори за "единен пазар" пък после налагай протекционистки правила - никакъв смисъл няма в това. Още повече че бившите тираджии от Западна Европа които са си загубили работата в последните 10 години едва ли ще се върнат сега...
Добре, щом е така, то нека всички и инвеститори в България от Германия, Франция, Австрия и Италия да се ангажират с плащането на заплати на българските си служите съпоставими с тези в техните страни.
Аз доколкото разбирам изискването за заплатите е само при курсове в рамките на дадена чужда държава. Например ако бай ти Петър ор БГ кара камион на БГ фирма в курс между Париж и Марсилия, тогава на бай ти Петър му се полага френска надница. И като се замислиш има резон в подобно изскване, щото на мосю Пиер от Франция ще му се полага френска надница за същия курс от френска фирма. Специфика на работата просто - изисква се постоянно да си в движение. Но ще отминат тея дразги като вларат автономноте камиони без шофьор. Тогава и бай ти Петър и мосю Пиер ще останат без камион и заплата.
Истината е, че не ОК да караш шофьорите да ти пазят стоката в камиона. Шофьорите са в доста кофти позиция, защото от голямата начална заплата много фирми налагат най-разнообразни глоби за бензин, щети по камиона, пътни глоби, щети по стоката и т.н.
До коментар [#4] от "crusible":
"Добре, щом е така, то нека всички и инвеститори в България от Германия, Франция, Австрия и Италия да се ангажират с плащането на заплати на българските си служите съпоставими с тези в техните страни."
Ха ха Яко! Жалко че не чухме подобен официален коментар от представител на периферията по повод равното заплащане, дъмпинга и .. "равното третиране" на служители и фирми.
Много на място е коментара, разликите за интелектуален труд в граничните територии са в пъти по-ниски спрямо тези в "имперските сили" ;)
При шофьорите говорим само за проценти. Бих направил драма от това ако съм източен премиер.
Дали да не пиша на Орбан ?!
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.