С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
3 5 дек 2018, 12:40, 13767 прочитания

Магистралата от Русе до Велико Търново може да е готова най-рано през 2021 г.

За изграждането й ще са нужни 1.2 млрд. лв., които се очаква да бъдат осигурени от тол-таксите. ВАС отхвърли жалбите срещу ОВОС на проекта

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителството на магистралата от Русе до Велико Търново няма да може да започне преди края на следващата година, въпреки че Върховният административен съд отхвърли жалбите срещу ОВОС на проекта. Решението на магистратите дава възможност на Агенция "Пътна инфраструктура" да продължи с отчуждаването на имоти, техническото проектиране и организирането на обществените поръчки. Така най-ранната дата за пускането на аутобана ще бъде през втората половина на 2021 г.

Магистралата, чиято приблизителна дължина е 133 км, е разделена на три подучастъка.
Това са Русе – Бяла (40 км), обход на самия град Бяла (почти 36 км), както и Бяла – Велико Търново (малко над 58 км). Индикативната стойност на целия проект е около 1.2 млрд. лв., които обаче все още не са осигурени. Надеждите на управляващите са, че това ще стане чрез събраните в бъдеще такси от тол-системата. Дотук по проекта са финансирани с 1.5 млн. лв. идейният и техническият проект, докладът по ОВОС, както и археологически проучвания.


Автомагистралата Русе - Велико Търново е сред приоритетните обекти, тъй като направлението покрива коридор 9 и международен път Е-85. С построяването й транзитният трафик ще бъде изведен извън населените места и ще се повиши безопасността на движението в участъка, в който има висока концентрация на пътни инциденти.

За какво беше недоволството

Влизането в сила на Оценката на за въздействие на околната среда на проекта за магистрала беше блокирано от жалби на жители от село Хотница, край което ще минава трасето. Според тях трафикът ще има неблагоприятно въздействие върху местната природа, ще замърси въздуха и ще повиши нивата на шум. Те твърдят още, че в процедурата по ОВОС не е разгледано и преценено правилно съществуващото състояние на и факторите на околната среда и не е направен обоснован анализ на очакваните въздействия.



Върховните магистрати обаче приемат за необосновани мотивите на жалбоподателите, като посочват, че са спазени всички изисквани от закона процедури. Освен това в решението на ВАС е записано, че село Хотница отстои на 560 м източно от оста на пътя, а надвишаване на средногодишната норма на азотните оксиди е в зона от 65 до 70 метра от трасето на магистралата. По отношение на останалите замърсители от автомобилния трафик се казва, че не се очакват превишения на нормите.

Комбиниран вариант

За магистралата от Русе до Велико Търново бяха разработени три варианта на трасе - комбиниран, червен и син. Висшият експертен екологичен съвет одобри комбинирания вариант, който предвижда пътят да е с ширина 27 метра. При него, като започне на 3 километра източно от Дунав мост, шосето пресича пътя Русе - Силистра и продължава в посока юг-югозапад. Автомагистралата продължава в югозападна посока, след което пресича пътя Русе - Варна и се насочва в южна посока. След това минава над р. Янтра с голямо мостово съоръжение югоизточно от с. Белцов. По-нататък е предвидено при 102-ия километър тази магистрала да пресече "Хемус" - в близост до с. Паскалевец, при което продължава право на юг.

Тъй като релефът на терена след река Янтра е планински, с дълбоки дерета и високи върхове, се налага изграждането на големи съоръжения - 4 тунела по лявото платно и 2 по дясното, както и 22 мостове и виадукти, с обща дължина 14 853 метра. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Също така ще има 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. В този вариант са проектирани 8 площадки за краткотраен отдих.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни 1 Вечерни новини: Разходите за труд растат силно, бъдещите тол-такси в Германия са незаконни

И още: САЩ пращат войници в Близкия изток заради Иран; Facebook ще пусне догодина собствена дигитална валута Libra

18 юни 2019, 2442 прочитания

Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС Разходите за труд в България растат с втория най-висок темп в ЕС

Работодателите са заделили средно с 12.3% повече за персонал през първото тримесечие спрямо година по-рано

18 юни 2019, 2148 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Председателят на КФН Карина Караиванова напуска регулатора, отива в ЕБВР

Тя заменя Калин Митрев от март догодина, търси се кой да оглави комисията

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

Диференциран ДПС

До какво реално ще доведат идеите за по-ниски ставки на ДДС, с които се заиграват политиците

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Момиче"

Млада балерина е родена момче и се бори с това

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото