Как България не победи Макрон

Въпреки съпротивата на София, ЕС ще приеме въведе ограничения за товарния пътен транспорт

Под формата на битка за социални права се прави опит да се ограничат фирмите от Източна Европа да се конкурират на западните пазари
Под формата на битка за социални права се прави опит да се ограничат фирмите от Източна Европа да се конкурират на западните пазари
Под формата на битка за социални права се прави опит да се ограничат фирмите от Източна Европа да се конкурират на западните пазари    ©  Reuters
Под формата на битка за социални права се прави опит да се ограничат фирмите от Източна Европа да се конкурират на западните пазари    ©  Reuters
- България ще получи по-лоши условия за транспортния си сектор, отколкото можеше да постигне по време на своето председателство на ЕС.

- Изискванията, които ще трябва да изпълняват фирмите за пътни превози, не са непосилни, а шофьорите все пак може да получат малък бонус.

Радостта, че България е постигнала "абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция", както смяташе евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков само преди няколко месеца, трая кратко. Тази седмица, след одобрението от страните членки на новото законодателство за товарния пътен транспорт, българският министър на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви". Преговорите ще продължат, тъй като новите правила трябва да бъдат одобрени и от Европейския парламент, но отсега е ясно, че България изтърва момента да прокара по-приемливи условия за транспортния си сектор.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    nye35566130 avatar :-|
    nye35566130
    • + 2

    "Въпреки че постигнатият компромис е по-добър спрямо първоначалното предложение на ЕК, той тепърва трябва да бъде преговарян с Европейския парламент, който ще иска да върне част от по-високите изисквания към превозвачите. Очакванията са обаче, че австрийското председателство на Съвета на ЕС няма да успее да проведе тези преговори и задачата ще бъде оставена на румънското председателство от януари 2019 г., което вероятно повече ще защитава позицията на източноевропейските страни. Тоест, може да се очакват по-малки отстъпки."

    Никаква логика. Редактори?

    Нередност?
  • 2
    ilin avatar :-|
    ilin
    • - 1
    • + 1

    До коментар [#1] от "nye35566130":

    Прав сте, извиняваме се. Редакционна неразбория.

    Нередност?
Нов коментар