Как България не победи Макрон
Въпреки съпротивата на София, ЕС ще приеме въведе ограничения за товарния пътен транспорт


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Изискванията, които ще трябва да изпълняват фирмите за пътни превози, не са непосилни, а шофьорите все пак може да получат малък бонус.
Радостта, че България е постигнала "абсолютна и безусловна капитулация на пакета "Макрон" и пълна победа за българската позиция", както смяташе евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков само преди няколко месеца, трая кратко. Тази седмица, след одобрението от страните членки на новото законодателство за товарния пътен транспорт, българският министър на транспорта Росен Желязков определи България и Латвия - двете страни, които до последно се съпротивляваха, като "пресметнатите съпътстващи жертви". Преговорите ще продължат, тъй като новите правила трябва да бъдат одобрени и от Европейския парламент, но отсега е ясно, че България изтърва момента да прокара по-приемливи условия за транспортния си сектор.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
"Въпреки че постигнатият компромис е по-добър спрямо първоначалното предложение на ЕК, той тепърва трябва да бъде преговарян с Европейския парламент, който ще иска да върне част от по-високите изисквания към превозвачите. Очакванията са обаче, че австрийското председателство на Съвета на ЕС няма да успее да проведе тези преговори и задачата ще бъде оставена на румънското председателство от януари 2019 г., което вероятно повече ще защитава позицията на източноевропейските страни. Тоест, може да се очакват по-малки отстъпки."
Никаква логика. Редактори?
До коментар [#1] от "nye35566130":
Прав сте, извиняваме се. Редакционна неразбория.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.