С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 10 дек 2018, 15:56, 4680 прочитания

Държавната "Автомагистрали" и "АБ" получиха поддръжката на "Тракия" и "Марица"

Разликите в ценовите оферти на двете компании за някои еднакви дейности са фрапиращи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В следващите пет години държавната компания "Автомагистрали" ще поддържа магистрала "Тракия" между Стара Загора и Бургас. Хасковската строителна фирма "АБ" пък ще отговаря за магистрала "Марица", както и досега.

Това става ясно от протоколите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по поръчката за поддържане на магистралите. Договори ще се подпишат, ако няма жалби в Комисията за защита на конкуренцията. Това, което фрапира обаче, са странните ценови разминавания между двата победителя в отделните дейности. Те стигат до няколко пъти разлика за едни и същи неща.


По другите позиции - за "Хемус" и "Тракия" между София и Пловдив, има конкуренция, тъй като оферти подадоха повече кандидати. От АПИ обясниха пред "Капитал", че оценителната комисия все още разглежда техните оферти.

Първите петгодишни победители

"Автомагистрали" е фирма с принципал Министерство на регионалното развитие и благоустройството, което отговаря и за АПИ. Единствената функция на дружеството е да изпълнява подобни поръчки на пътната агенция, като често използва и подизпълнители. Прогнозната стойност на поддържането на "Тракия", за което е избрана компанията, е 11.8 млн.лв. "Автомагистрали" участва в търга и за поддържането на "Тракия" между София и Пловдив, както и за участък от "Хемус", но там и други компании са подали оферти.



"АБ" пък ще сключи договор за "Марица" с прогнозна цена 16.4 млн. Фирмата е акционерно дружество със съвет на директорите, в който влизат Красен Оханян, Трифон Трифонов, Тенчо Пасков, Димитър Петков и Радостина Николова. В сектора се говореше за свързаност между компанията и Делян Пеевски, след като тя започна да печели изведнъж големи поръчки, по подобие на модела на "Водстрой 98". Фирмата строи и жп-линията от София до Елин Пелин с унгарски партньор и има малък дял в обединението, което строи магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник.

Странните ценови разлики

В офертата се взимат предвид единичните цени, като възложителят АПИ е определил прагове на тези стойности. Офертата на "Автомагистрали" почти винаги е равна на тези пределни цени.

Цените на "Автомагистрали" почти за всичко са по-високи отколкото на "АБ", става ясно от документите. В някои случаи разликата на материали например е странна. Цената на еднакви решетки за шахти в офертата на "Автомагистрали" са 141 лв., а на "АБ" - 52 лв. на брой. Освен това в механизацията се забелязват също подобни разлики. Например влекачът на "Автомагистрали" ще струва 204 лв., а на "АБ" - 88 лв. с ДДС.

При пясъкоструйната машина разликата е подобна - 286 лв. при държавната компания срещу 100 лв. на хасковската. В материалите подобни примери има също, като една от най-фрапиращите разлики е за тон магнезиева луга - "Автомагистрали" го предлагат за 125 лв., а "АБ" - за цели 914 лв.

Освен странните разлики, поръчките за поддържане са възможност за възлагане на нови дейности за десетки милиони без обявяване на нови търгове и така въпросните компании получават допълнителни приходи.


Както е посочено в документацията на настоящата поръчка: "Сумата от всички плащания по договор за съответна обособена позиция за целия срок на изпълнението му може да надвишава определената в настоящата документация и в него максимална прогнозна стойност".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за правни новини Седмичен бюлетин за правни новини

Публичен линч върху съда заради предсрочното условно освобождаване на Джок Полфрийман; Висшият адвокатски съвет с категорична позиция срещу кандидатурата на Иван Гешев за главен прокурор; Сериозно скачат глобите по Закона за платежните услуги

23 сеп 2019, 432 прочитания

Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат

И още: Увеличават се кандидат-кметовете преди изборите, натоварена седмица за ЦИК; През юли е счупен абсолютният температурен рекорд

23 сеп 2019, 1160 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Болница "Лозенец" ще бъде достроявана с европари, за да се превърне в педиатрия

Лечебното заведение има дългове, но няма публични данни за финансовите му резултати

Тайната държавна сграда

Холдингът на икономическото министерство ДКК е купил право на строеж в свързаното дружество "София тех парк" срещу 22 млн. лв.

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой ще превъоръжи пехотата

Основната интрига около новите бронирани машини на армията се очертава да е между General Dynamics и Patria

20 въпроса: Магдалена Малеева

Със същия устрем, ентусиазъм и дисциплина, с които печели титли в тениса, Малеева развива и всички проекти, с които се захваща

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит