С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 10 дек 2018, 15:56, 5051 прочитания

Държавната "Автомагистрали" и "АБ" получиха поддръжката на "Тракия" и "Марица"

Разликите в ценовите оферти на двете компании за някои еднакви дейности са фрапиращи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В следващите пет години държавната компания "Автомагистрали" ще поддържа магистрала "Тракия" между Стара Загора и Бургас. Хасковската строителна фирма "АБ" пък ще отговаря за магистрала "Марица", както и досега.

Това става ясно от протоколите на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) по поръчката за поддържане на магистралите. Договори ще се подпишат, ако няма жалби в Комисията за защита на конкуренцията. Това, което фрапира обаче, са странните ценови разминавания между двата победителя в отделните дейности. Те стигат до няколко пъти разлика за едни и същи неща.


По другите позиции - за "Хемус" и "Тракия" между София и Пловдив, има конкуренция, тъй като оферти подадоха повече кандидати. От АПИ обясниха пред "Капитал", че оценителната комисия все още разглежда техните оферти.

Първите петгодишни победители

"Автомагистрали" е фирма с принципал Министерство на регионалното развитие и благоустройството, което отговаря и за АПИ. Единствената функция на дружеството е да изпълнява подобни поръчки на пътната агенция, като често използва и подизпълнители. Прогнозната стойност на поддържането на "Тракия", за което е избрана компанията, е 11.8 млн.лв. "Автомагистрали" участва в търга и за поддържането на "Тракия" между София и Пловдив, както и за участък от "Хемус", но там и други компании са подали оферти.



"АБ" пък ще сключи договор за "Марица" с прогнозна цена 16.4 млн. Фирмата е акционерно дружество със съвет на директорите, в който влизат Красен Оханян, Трифон Трифонов, Тенчо Пасков, Димитър Петков и Радостина Николова. В сектора се говореше за свързаност между компанията и Делян Пеевски, след като тя започна да печели изведнъж големи поръчки, по подобие на модела на "Водстрой 98". Фирмата строи и жп-линията от София до Елин Пелин с унгарски партньор и има малък дял в обединението, което строи магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник.

Странните ценови разлики

В офертата се взимат предвид единичните цени, като възложителят АПИ е определил прагове на тези стойности. Офертата на "Автомагистрали" почти винаги е равна на тези пределни цени.

Цените на "Автомагистрали" почти за всичко са по-високи отколкото на "АБ", става ясно от документите. В някои случаи разликата на материали например е странна. Цената на еднакви решетки за шахти в офертата на "Автомагистрали" са 141 лв., а на "АБ" - 52 лв. на брой. Освен това в механизацията се забелязват също подобни разлики. Например влекачът на "Автомагистрали" ще струва 204 лв., а на "АБ" - 88 лв. с ДДС.

При пясъкоструйната машина разликата е подобна - 286 лв. при държавната компания срещу 100 лв. на хасковската. В материалите подобни примери има също, като една от най-фрапиращите разлики е за тон магнезиева луга - "Автомагистрали" го предлагат за 125 лв., а "АБ" - за цели 914 лв.

Освен странните разлики, поръчките за поддържане са възможност за възлагане на нови дейности за десетки милиони без обявяване на нови търгове и така въпросните компании получават допълнителни приходи.


Както е посочено в документацията на настоящата поръчка: "Сумата от всички плащания по договор за съответна обособена позиция за целия срок на изпълнението му може да надвишава определената в настоящата документация и в него максимална прогнозна стойност".

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци 1 Румен Радев призова за актуализация на избирателните списъци

Управляващата коалиция не изпрати представители на срещата за изборния процес при президента

17 яну 2020, 847 прочитания

Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете 3 Вносът на боклука: Не ви трябва да знаете

Как информацията за това какви отпадъци и кой ги внася в България се оказа най-пазената тайна в държавата

17 яну 2020, 1380 прочитания

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 2442 прочитания

17 яну 2020, 1631 прочитания

17 яну 2020, 1549 прочитания

17 яну 2020, 1404 прочитания

17 яну 2020, 1340 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Болница "Лозенец" ще бъде достроявана с европари, за да се превърне в педиатрия

Лечебното заведение има дългове, но няма публични данни за финансовите му резултати

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Критична година за медиите

Предстои промяна на собствеността на eдна от двете най-гледани телевизии - bTV, промяна на медийния закон и избор на нов генерален директор за общественото радио

Скритите мащаби на водната криза

Водният режим в Перник е най-строгият от години насам, но това далеч не е единственото място, където има подобен проблем

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Всичко се връща, Руши също

Рушен Видинлиев за новите си роли и преоткритата страст към музиката

20 въпроса: арх. Анета Василева

Част от платформата за архитектурна критика и публицистика WhАТА

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10