С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 12 дек 2018, 15:29, 2643 прочитания

Таксиметрови шофьори поискаха минимални цени, да карат в бус лентите и повече стоянки

Едва около 30 водачи се събраха на протест пред общината в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Около 30 таксиметрови водачи от Националния таксиметров синдикат протестираха в сряда пред сградата на Столичната община. Исканията им са Столичният общински съвет да въведе минимални цени за услугата, да им позволят да карат в бус лентите и да се разкрият нови стоянки, тъй като сегашните не достигали. Това е втори поред протест със същите искания на организацията, която по думите на секретарят й Кирил Кирилов има 150 членове, шофьори от София. По данни на общината такситата в града са около 6000.

Изискването за определяне на минимална цена за километър пробег е залегнало в Закона за автомобилните превози, но от 2014 г. досега в София няма въведена такава. Столичната община е определила през 2011 г. само максимална допустима, която е 1.30 лв./км през деня и 1.60 лв./км през нощта. В закона е записано още, че минималната и максималната цена се актуализират веднъж годишно, но това също не се е случило от седем години насам.


При първия протест таксиметровите водачи настояваха за минимална цена от 0.98 лв./км, което би оскъпило услугата с около 30 на сто и би изхвърлило от пазара такситата, които сега возят за 0.60 лв./км. Впоследствие искането стана да се спази законът и да се определи минимална цена, но не е ясно каква.

Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия, обясни тогава, че се мисли върху три варианта: минималната на пазара от 0.60 лв. да се определи за такава по закон; масовата, на която возят големите таксиметрови компании от 0.78 лв., да стане минимална или да се приеме вариантът за увеличение на цените. Решение все още няма, а заседанието на транспортната комисия в сряда беше отменено. Протестиращите обявиха, че общината отказва да води диалог с тях.

На практика всяка таксиметрова компания може още днес да увеличи цената до максимално определената. Тя от своя страна беше въведена като мярка срещу т.нар. копърки, които имитираха разпознаваеми марки и возеха на десетократно завишени цени.



Другите искания

Другите искания на таксиметровите шофьори са общинският съвет да им позволи да возят в бус лентите. Според Зафир Зарков това ще се отрази на пропускливостта и редовността на градския транспорт - все пак става въпрос за 6000 автомобила. Освен това е въпрос на законодателни промени, които не са в правомощията на общината.

По отношение на искането да се разкрият нови стоянки за сметка на намаляване на местата в синя и зелена зона също все още няма решение и ще се дебатира между политическите групи в общинския съвет.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии 1 БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1811 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1409 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Държавата продължава да дава пари за нефтопровода Бургас-Александруполис

Проектната компания е получила над 500 хил. лв. през тази година за издръжка и заплати на шефовете, макар че проектът е прекратен през 2011 г.

Още от Капитал
Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Маневрите на Путин: Той си тръгва, за да остане

Руският президент не мисли да изпуска властта през 2024 г., а да си запази лостове за влияние и да си намери друга силна роля в новата политическа схема

Грета Тунберг и пророците на климатичния апокалипсис

Световният икономически форум в Давос отново показа пропастта между думи и дела в областта на борбата с глобалното затопляне

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

Ново място: Музей на илюзиите

Оптични илюзии, интерактивност и древни експонати

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10