Таксиметрови шофьори поискаха минимални цени, да карат в бус лентите и повече стоянки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Таксиметрови шофьори поискаха минимални цени, да карат в бус лентите и повече стоянки

Протестът събра 20-30 души

Таксиметрови шофьори поискаха минимални цени, да карат в бус лентите и повече стоянки

Едва около 30 водачи се събраха на протест пред общината в София

Десислава Лещарска
2951 прочитания

Протестът събра 20-30 души

© Цветелина Белутова


Около 30 таксиметрови водачи от Националния таксиметров синдикат протестираха в сряда пред сградата на Столичната община. Исканията им са Столичният общински съвет да въведе минимални цени за услугата, да им позволят да карат в бус лентите и да се разкрият нови стоянки, тъй като сегашните не достигали. Това е втори поред протест със същите искания на организацията, която по думите на секретарят й Кирил Кирилов има 150 членове, шофьори от София. По данни на общината такситата в града са около 6000.

Изискването за определяне на минимална цена за километър пробег е залегнало в Закона за автомобилните превози, но от 2014 г. досега в София няма въведена такава. Столичната община е определила през 2011 г. само максимална допустима, която е 1.30 лв./км през деня и 1.60 лв./км през нощта. В закона е записано още, че минималната и максималната цена се актуализират веднъж годишно, но това също не се е случило от седем години насам.

При първия протест таксиметровите водачи настояваха за минимална цена от 0.98 лв./км, което би оскъпило услугата с около 30 на сто и би изхвърлило от пазара такситата, които сега возят за 0.60 лв./км. Впоследствие искането стана да се спази законът и да се определи минимална цена, но не е ясно каква.

Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ и зам.-председател на транспортната комисия, обясни тогава, че се мисли върху три варианта: минималната на пазара от 0.60 лв. да се определи за такава по закон; масовата, на която возят големите таксиметрови компании от 0.78 лв., да стане минимална или да се приеме вариантът за увеличение на цените. Решение все още няма, а заседанието на транспортната комисия в сряда беше отменено. Протестиращите обявиха, че общината отказва да води диалог с тях.

На практика всяка таксиметрова компания може още днес да увеличи цената до максимално определената. Тя от своя страна беше въведена като мярка срещу т.нар. копърки, които имитираха разпознаваеми марки и возеха на десетократно завишени цени.

Другите искания

Другите искания на таксиметровите шофьори са общинският съвет да им позволи да возят в бус лентите. Според Зафир Зарков това ще се отрази на пропускливостта и редовността на градския транспорт - все пак става въпрос за 6000 автомобила. Освен това е въпрос на законодателни промени, които не са в правомощията на общината.

По отношение на искането да се разкрият нови стоянки за сметка на намаляване на местата в синя и зелена зона също все още няма решение и ще се дебатира между политическите групи в общинския съвет.

Около 30 таксиметрови водачи от Националния таксиметров синдикат протестираха в сряда пред сградата на Столичната община. Исканията им са Столичният общински съвет да въведе минимални цени за услугата, да им позволят да карат в бус лентите и да се разкрият нови стоянки, тъй като сегашните не достигали. Това е втори поред протест със същите искания на организацията, която по думите на секретарят й Кирил Кирилов има 150 членове, шофьори от София. По данни на общината такситата в града са около 6000.

Изискването за определяне на минимална цена за километър пробег е залегнало в Закона за автомобилните превози, но от 2014 г. досега в София няма въведена такава. Столичната община е определила през 2011 г. само максимална допустима, която е 1.30 лв./км през деня и 1.60 лв./км през нощта. В закона е записано още, че минималната и максималната цена се актуализират веднъж годишно, но това също не се е случило от седем години насам.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    doristenedi avatar :-P
    doristenedi

    И аз искам бензина да е по 1 лев и да карам по бус лентите.
    Къде мога да протестирам за да ми разрешат? :)

  • 2
    Slick avatar :-?
    Slick

    А ние искаме Юбер.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK