Неизвестна българска фирма с 3 млн. лв. оборот спечели в консорциум поръчка за 380 млн. лв.
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Неизвестна българска фирма с 3 млн. лв. оборот спечели в консорциум поръчка за 380 млн. лв.

Отсечката между Костенец и Септември е дълга 24.5 км

Неизвестна българска фирма с 3 млн. лв. оборот спечели в консорциум поръчка за 380 млн. лв.

"Транс логистика" в партньорство с испанска и румънска компания ще строи жп отсечката Костенец - Септември

12016 прочитания

Отсечката между Костенец и Септември е дълга 24.5 км

© Цветелина Белутова


Точно година и пет месеца след като беше обявена обществената поръчка за изграждане на железопътната отсечка Костенец - Септември, и след няколко спирания и подновявания на процедурата Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) избра изпълнител.

Победителят е консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата. От тях по стара традиция до финалната права обаче достигна само още един.

Българският участник в победилия консорциум е неизвестен в строителния сектор, има оборот от едва 3 млн. лв. и 5000 лв. капитал.

Шест кандидата

Проектът е част от най-важния жп проект в България - завършването на линията София - Бургас. За модернизацията на жп линията от Елин Пелин до Септември има отделени 1.4 млрд. лв. и тя беше разделена на две отсечки. Поръчката за строителството от Костенец до Септември беше обявена през юли 2017 г. с прогнозна стойност 361.5 млн. лв. за отсечка от 24.5 км.

За договора кандидатстваха общо шест компании и консорциуми, но до отваряне на ценовите оферти освен победителя стигна само ДЗЗД "Жп Костенец-Септември", включващо три компании на "Главболгарстрой" и португалските EPOS – Empresa Portuguesa de Obras Subterraneas и SOMAFEL – Engenharia e Obras Ferroviarias.

Въобще не беше отворено техническото предложение на гръцката Terna, тъй като според НКЖИ проверката на документите е показала, че дружеството не отговаря на критерия да разполага с персонал с определена професионална компетентност. Останалите три консорциума бяха отхвърлени след техническа оценка.

От двата останали до финала участници ДЗЗД "Костенец-Септември 2018" е избрана с оферта за 379 989 739.23 лв. без ДДС и без 10% непредвидени разходи. Класираната на второ място ДЗЗД "Жп Костенец-Септември" е предложила цена 410 910 698.45 лв. без ДДС и без непредвидени разходи. Цената беше и основният критерий с тежест 60% от оценката.

Кой е победителят

Решението на НКЖИ озадачава сериозно. Българския участник в консорциума "Транс логистика" не е познат като строител на инфраструктура, макар че едно от изискванията към кандидатите беше да са участвали в поне един железопътен проект. Компанията няма сайт, на който да се види портфолиото й, а пощата й е в abv.bg.

Фирмата е еднолична собственост на Тони Тодоров, който я купува преди две години от друго физическо лице (Тома Митаков). Регистрирана е с капитал от 5000 лв. и има широк предмет на дейност, включително изпълнение на строително-монтажни работи в областта на всички видове строителство. Досега няма данни да е печелила обществени поръчки.

Оборотът й за 2017 г. е 3.1 млн. лв., като скача рязко от 78 хил. лв. за 2016 г. Разходите й за външни услуги обаче са почти колкото приходите й - 2.9 млн. лв., т.е. тя най-вероятно е играла роля на посредник в някаква дейност. От май тази година собственикът й Тони Тодоров е в борда на "Инфраинженеринг БГ", която се занимава с проектантска и строителна дейност, но през 2017 г. не е имала дейност. Влизането на Тодоров в управлението на "Инфраинженеринг БГ" става при покупката на компанията от Младен Георгиев, който сега е едноличен собственик.

Испанският партньор Contratas Iglesias има доста проекти зад гърба си, макар че те са основно в пътното строителство. На сайта на компанията няма информация да е работила в областта на железопътната инфраструктура.

Третият участник в консорциума е румънската Arcada Company, която също няма сайт. По информация на Seenews компанията строи главно мостове и тунели, а основните й собственици са Михай Хума и Спиру Манту. Според публикация на "Бивол" през 2016 г. антикорупционната прокуратура на Румъния е внесла обвинение срещу компанията за злоупотреба с европейски средства. Става дума за представени фалшиви документи, че е засадила 30 хил. акации покрай реконструирана жп линия, като щетите се оценяват на 138 600 евро.

Точно година и пет месеца след като беше обявена обществената поръчка за изграждане на железопътната отсечка Костенец - Септември, и след няколко спирания и подновявания на процедурата Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) избра изпълнител.

Победителят е консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата. От тях по стара традиция до финалната права обаче достигна само още един.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

4 коментара
  • 1
    zun59432773 avatar :-|
    zun59432773

    Тони Тодоров, Младен Младенов ... симптоматично е, като колите с еднакви цифри в номера.... дали и хората с имената ги подбират нарочно, че по-лесно да се помнят?

  • 2
    everlast666 avatar :-|
    everlast666

    После пак машиниста ще е виновен като се случи случка по новия железен път ...

  • 3
    kdo52372883 avatar :-?
    kdo52372883

    Ами няма нищо странно. Това е новата фирмичка на Корпу-тежкия. А това, че си партнира с подсъдими за корупция (в Румъния, разбира се, не тук) - е колкото иронично, толкова и логично. #стабилное

  • 4
    Baizuo avatar :-(
    Baizuo

    Ташак, ташак. И после що Европа се съмнявала...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK