С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 12 дек 2018, 17:47, 8055 прочитания

Неизвестна българска фирма с 3 млн. лв. оборот спечели в консорциум поръчка за 380 млн. лв.

"Транс логистика" в партньорство с испанска и румънска компания ще строи жп отсечката Костенец - Септември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Точно година и пет месеца след като беше обявена обществената поръчка за изграждане на железопътната отсечка Костенец - Септември, и след няколко спирания и подновявания на процедурата Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) избра изпълнител.

Победителят е консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата. От тях по стара традиция до финалната права обаче достигна само още един.


Българският участник в победилия консорциум е неизвестен в строителния сектор, има оборот от едва 3 млн. лв. и 5000 лв. капитал.

Шест кандидата

Проектът е част от най-важния жп проект в България - завършването на линията София - Бургас. За модернизацията на жп линията от Елин Пелин до Септември има отделени 1.4 млрд. лв. и тя беше разделена на две отсечки. Поръчката за строителството от Костенец до Септември беше обявена през юли 2017 г. с прогнозна стойност 361.5 млн. лв. за отсечка от 24.5 км.



За договора кандидатстваха общо шест компании и консорциуми, но до отваряне на ценовите оферти освен победителя стигна само ДЗЗД "Жп Костенец-Септември", включващо три компании на "Главболгарстрой" и португалските EPOS – Empresa Portuguesa de Obras Subterraneas и SOMAFEL – Engenharia e Obras Ferroviarias.

Въобще не беше отворено техническото предложение на гръцката Terna, тъй като според НКЖИ проверката на документите е показала, че дружеството не отговаря на критерия да разполага с персонал с определена професионална компетентност. Останалите три консорциума бяха отхвърлени след техническа оценка.

От двата останали до финала участници ДЗЗД "Костенец-Септември 2018" е избрана с оферта за 379 989 739.23 лв. без ДДС и без 10% непредвидени разходи. Класираната на второ място ДЗЗД "Жп Костенец-Септември" е предложила цена 410 910 698.45 лв. без ДДС и без непредвидени разходи. Цената беше и основният критерий с тежест 60% от оценката.

Кой е победителят

Решението на НКЖИ озадачава сериозно. Българския участник в консорциума "Транс логистика" не е познат като строител на инфраструктура, макар че едно от изискванията към кандидатите беше да са участвали в поне един железопътен проект. Компанията няма сайт, на който да се види портфолиото й, а пощата й е в abv.bg.

Фирмата е еднолична собственост на Тони Тодоров, който я купува преди две години от друго физическо лице (Тома Митаков). Регистрирана е с капитал от 5000 лв. и има широк предмет на дейност, включително изпълнение на строително-монтажни работи в областта на всички видове строителство. Досега няма данни да е печелила обществени поръчки.

Оборотът й за 2017 г. е 3.1 млн. лв., като скача рязко от 78 хил. лв. за 2016 г. Разходите й за външни услуги обаче са почти колкото приходите й - 2.9 млн. лв., т.е. тя най-вероятно е играла роля на посредник в някаква дейност. От май тази година собственикът й Тони Тодоров е в борда на "Инфраинженеринг БГ", която се занимава с проектантска и строителна дейност, но през 2017 г. не е имала дейност. Влизането на Тодоров в управлението на "Инфраинженеринг БГ" става при покупката на компанията от Младен Георгиев, който сега е едноличен собственик.

Испанският партньор Contratas Iglesias има доста проекти зад гърба си, макар че те са основно в пътното строителство. На сайта на компанията няма информация да е работила в областта на железопътната инфраструктура.

Третият участник в консорциума е румънската Arcada Company, която също няма сайт. По информация на Seenews компанията строи главно мостове и тунели, а основните й собственици са Михай Хума и Спиру Манту. Според публикация на "Бивол" през 2016 г. антикорупционната прокуратура на Румъния е внесла обвинение срещу компанията за злоупотреба с европейски средства. Става дума за представени фалшиви документи, че е засадила 30 хил. акации покрай реконструирана жп линия, като щетите се оценяват на 138 600 евро.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

26 март 2019
Sofia Event Center

capital.bg/smartcities

SMART CITIES AND MOBILITY FORUM


Запазете своето място сега


На 26 март форумът ще събере експерти от бизнеса и общините от Великобритания, Финландия, Германия, Чехия, Холандия, Австрия, които ще говорят за бъдещето на:


  • управлението на умните градове
  • зелената, електрическа, автономна мобилност
  • интелигентните комунални услуги
  • умните, устойчиви сгради и домове

Краен срок за регистрация до 24 март

Прочетете и това

Колко е важно да бъдеш част от ЕС Колко е важно да бъдеш част от ЕС

Дори най-изостаналите страни в съюза са по-добре от тези, които не са се класирали за членство

22 мар 2019, 76 прочитания

Седмични новини за енергетика Седмични новини за енергетика

В рубриката събираме всички най-важни новини от последните седем дни

22 мар 2019, 293 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Вечерни новини: Над 1.3 млрд. лв. излишък отиват за "Хемус"; Решителна вечер за Тереза Мей като премиер

И още: Депутатите пак променят Изборния кодекс; Три жертви от терористичния акт в Страсбург; Какво се търси в Google

НАПраво ад

Вече месеци наред стотици хиляди фирми се чудят какво точно иска приходната агенция с наредбата за касовите апарати

Тежка година с хубав край

Въпреки изпълнената с предизвикателства 2018 г. застрахователният сектор отчита добри резултати

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Сто години красота

Богата образователна програма ще отбележи стогодишнината от създаването на Баухаус

Книга: Стефан Цвайг и Максим Горки - "Писма"

Изданието събира кореспонденцията между двамата писатели в периода 1923 – 1936 г.

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 12

Капитал

Брой 12 // 23.03.2019 Прочетете
Капитал PRO, Тема на броя: Апартаментите на ГЕРБ - самозабравяне по високите етажи на властта

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 22.03.2019 Прочетете