Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
12 дек 2018, 17:25, 2350 прочитания

Земеделското министерство започва изграждането на единен "фермерски" регистър

Ведомството е пуснало поръчка за 4.2 млн. лв. за електронна база данни, която да обедини всички съществуващи. Срокът за изработката е две години

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лансираната от повече от пет години идея да бъде създаден единен "фермерски" регистър, който да обединява различни бази данни, администрирани от земеделското министерство, е на път да се реализира. Агроведомството е публикувало обществена поръчка за избор на компания, която да разработи интегрирана информационна система, чиято прогнозна стойност е 4.2 млн. лв. с ДДС.

Системата трябва да бъде изградена за срок от две години и да включва в себе си данни за поземлените отношения и управлението на земите, както и такива, свързани с изплащането на европейски субсидии.


Какво ще включва новият регистър

За създаването на единна система, която да обедини данните, събирани и ползвани от земеделското министерство и други негови структури, се говори още от 2012 г., като първоначално целта беше тя да бъде създадена в началото на новия програмен период в ЕС, който започна от 2014 г. Това обаче не се случи. През миналата седмица земеделското министерство е публикувало обществена поръчка за изграждането на системата, а избраната компания ще трябва да я изработи за две години.

От техническата документация в поръчката се вижда, че ядрото на новата информационна система трябва да включва настоящата система за идентификация на земеделски парцели, която е в основата на изплащането на европейски субсидии, както и съществуващите регистри за ползването на земеделските земи, за договорите за земите и за т.нар. правни основания за ползване на парцелите (документи за собственост или наем, показващи на какво основание кандидатът за субсидии обработва парцела). Към тях се планира да бъдат интегрирани регистърът за извършваните теренни проверки от контролните органи, данните за възражения от кандидати срещу обхвата на земите, допустими за получаване на субсидии (т.нар. Специализиран слой с площи, допустими за подпомагане).



В общата система трябва да бъдат включени и други бази данни и регистри, свързани със земеделието, включително за земеделските стопани в страната, тютюнопроизводителите, животновъдите, биопроизводителите, пчеларите и други подотрасли. В нея трябва да бъдат и данните, свързани с имотите, попадащи в държавния поземлен фонд, земеделските земи, чието предназначение е било променено, регистърът на напоителните съоръжения в страната, ползваната селскостопанска техника от стопанствата и др.

В техническата документация е посочено, че в момента към земеделското министерство има "множество на брой изолирани един от друг регистри", част от които са само на хартия, а електронните са в разнообразни файлови формати от различни софтуерни версии. "Регистрите се съхраняват на импровизирани за целта дискови масиви, децентрилизирано", е посочено още в информацията. В нея се допълва, че "част от информацията в регистрите се събира и съхранява с различни цели и от различни звена, но практически се дублира като вид и характер". "Същевременно справки и обобщения на тези идентични данни дават различен резултат", е посочено още в техническата документация. Така сега идеята е информацията да бъде събрана на едно място.

Кой може да участва в процедурата

Според условията на поръчката оферти могат да се подават до 8 януари. От участниците се изисква да имат реализиран общ оборот за последните три години от минимум 1.2 млн. лв., реализирани поне два проекта със сходен предмет в същия период, както и да имат внедрени стандарти за управление на качеството. Освен изработката на единната система те ще трябва да осигурят обучение на служителите и поддръжка, се вижда още от обявлението.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Новият син папа 1 Новият син папа

Наско Сираков няма финансовия ресурс да издържа "Левски", но разполага с доверието на феновете

29 май 2020, 565 прочитания

Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения Димитър Николов: Нямаме право да отхвърляме частни инвестиционни намерения

Кметът на Бургас пред "Капитал"

29 май 2020, 474 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Неизвестна българска фирма с 3 млн. лв. оборот спечели в консорциум поръчка за 380 млн. лв.

"Транс логистика" в партньорство с испанска и румънска компания ще строи жп отсечката Костенец - Септември

Още от Капитал
Чиновници в излишък

Държавната служба е желана заради сигурността по време на криза и гарантираната заплата

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Гръцка рецепта за добра криза

Атина се справи отлично с епидемията. Сега идва рецесията

20 въпроса: Бистра Андреева - Пешева

Най-новата книга в неин превод е романът "Американа" на Чимаманда Нгози Адачи

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10