Готови са нови 24 км от магистрала "Струма"
11 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Готови са нови 24 км от магистрала "Струма"

Агенция Пътна инфраструктура

Готови са нови 24 км от магистрала "Струма"

Държавната "Автомагистрали" ще бъде глобена заради непочистването на пътя по време на снеговалежите в неделя

Мила Чернева
5771 прочитания

Агенция Пътна инфраструктура

© Агенция Пътна инфраструктура


Днес беше официално открит новият участък от магистрала "Струма". Става въпрос за 23.6 км между Кресна и Сандански. Строителството завърши пет месеца по-рано от предвиденото.

На откриването трябваше да присъства и премиерът Бойко Борисов заедно с македонския си колега Зоран Заев. Според източници на "Капитал" затова и се чакаше до понеделник, тъй като официалното откриване можеше да се случи и преди няколко дни. Внезапната смърт на кмета на Охрид обаче отложи посещението на Заев.

Другата отсечка, която се строи в момента - между Благоевград и Крупник, е изпълнена на 40%, каза днес регионалният министър Петя Аврамова.

Това беше вторият повод за влизането в новините на магистрала "Струма" тези дни. Вчера, по време на обилния снеговалеж, стана ясно, че почистващата фирма по част от магистралата не е изпълнила задълженията си навреме, което предизвика две неща: реакция във Фейсбук на депутат от ГЕРБ и бързо съобщение от АПИ, че ще глоби фирмата.

Кога ще се возим до Гърция

Консорциум с участници "ГБС инфраструктурно строителство", "Пътстрой 92", "Главболгарстрой" и "Геострой" направи новия участък. На него има три пътни възела, 25 големи съоръжения (мостове, надлез над жп линията София-Кулата, селскостопански подлези и надлези) и четири площадки за отдих. За първи път в България се изгражда оптично трасе по протежение на магистралата. Това позволява вкарването в ход на "Интелигентна транспортна система", включваща станции за броене и управление на трафика, видеонаблюдение, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение. Камери за видеонаблюдение има на пътните възли Сандански и Струмяни, както и в зоните за отдих. Диспечери от контролния център ще следят случващото се и при необходимост ще взимат съответните оперативни решения за пренасочване на трафика чрез видими от голямо разстояние светодиодни табла.

Стойността на договора е близо 281 млн.лв. с ДДС. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" за настоящия прогамен период 2014-2020 г., като то е част от проекта и за лотът между Благоевград и Крупник (който в момента се строи и би трябвало да бъде завършен през 2019 г.) и тунел "Железница" на "Струма". Все още не е ясно кой ще строи тунел "Железница", тъй като избраният изпълнител - "Джи Пи Груп", не се е отказал официално, въпреки че заяви подобни намерения.

С финансиране от предишния програмен период 2007-2013 г. бяха завършени 69 км.

Снежният хаос край Благоевград

Добре е, че официалните лица (без Борисов) успяха да стигнат за рязането на лентичките, защото вчера хиляди други хора останаха блокирани на "Струма".

Един от тях беше бившият здравен министър и депутат от ГЕРБ Десислава Атанасова. "Три часа от Благоевград до София. АПИ, кой почиства тази магистрала? Имена? Писна ми Борисов и ГЕРБ да са виновни!", гласеше статусът й, който впоследствие е бил изтрит. Според скрийншотове е написан в 17:04 в неделя следобед.

Час по-рано - в четири без десет - от пътната агенция са предупредили шофьорите да не се движат по "Струма" между София-Благоевград поради обилен снеговалеж. В 16:26 часа АПИ изпрати съобщение до медиите, че ще санкционира пътноподдържащата фирма на "Струма" на територията на област Кюстендил. "Причината е констатирано закъснение при снегопочистващите дейности днес", уточниха от пътната агенция.

Любопитната подробност е, че поддържащата фирма в случая е държавната "Автомагистрали", която печели повечето поръчки за поддържане (текущо, зимно и т.н.) на магистралите в страната.


1 коментар
  • 1
    johihh avatar :-P
    johihh

    Тоест държавата глобява държавата за неуспешна държавна дейност. Държавническо решение, отвсякъде.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK