
Да си законодател е сложно. В държавите с граждани това е още по-сложно. В правовите държави с конституция и граждани – най-сложно. А в страната на КПКОНПИ не е. Достатъчно е да разгърнеш някои стари архиви и да ги отупаш от праха. Например сборника със закон, мотиви, законопроект и други спомагателни документи на Министерство на правосъдието от 1947 г., отпечатан в печатницата на Софийския централен затвор:
Реч на г. Министър Д-р Минчо Нейчев, произнесена в Народното събрание
Министър Д-р Минчо Нейчев:
(От трибуната. Посрещнат с ръкопляскания).
Прикачен файл
Прикачен файл
Г-да народни представители! Комисията по Министерството на правосъдието ще ви направи предложение да бъдат внесени някои изменения в законопроекта за конфискация[...] Аз съм сигурен, че целият български народ ще научи с истинско задоволство, че неговите представители в Парламента са приели единодушно законопроекта, с който се осъществява една от най-важните точки от програмата на Отечествения фронт (Ръкопляскания)[...]
Проектът изхожда обаче от становището, че конфискуването на натрупаните по неоправдан начин богатства не трябва да се свързва непременно с разкриването на извършено престъпление по наказателния или друг специален закон. Конфискацията трябва да се постанови дори и независимо от съществуването на някакво престъпление стига само въз основа на други обективни белези да може да се приеме, че увеличеното имотно състояние на едно лице е резултат на неправомерна дейност изобщо[...]Двадесет и пет годишната практика по приложението на досегашния закон за отнемане на незаконно придобити имоти показва, че без една обществена сила, която да посочва на съдебната власт незаконно забогателите, законът рискува да остане мъртва буква.
***
ОКРЪЖНО
№ 1880/27.12.1946 г. на Министерство на правосъдието, отдел ИнспекторатДо г.г. председателите, прокурорите и съдиите следователи при областните съдилища
Законът за конфискуване на придобитите чрез спекула и по незаконен начин имоти (ЗКИ/1946 г., б.м.) има вече осем месечно приложение[...]
Когато пък конфискационното дело е разрешено с помощта на презумпцията по чл.4 от ЗКИ, тогава мотивировката на присъдата ще се изразява главно в изтъкване на следното: а) че лицето е обявено за заподозряно по ЗКИ с постановление на съдия-следовател от еди-коя си дата; б) че в такъв случай по силата на чл.4 от ЗКИ всички придобивания на заподозрения, станали след 1.І.1935 г. се считат от самия ЗКИ за придобити чрез спекула или по друг незаконен начин; в) че заподозреният в течение на процеса не е успял да оправдае напълно или частично чрез посочения от самия чл.4 от ЗКИ начин увеличението на имотното си състояние и г) че при това положение следва да бъде приложена санкцията на чл. 1 от ЗКИ и да бъдат конфискувани следните имущества на заподозряния: (изброяват се имуществата).Изхождайки от горните съображения Министерството на правосъдието НАРЕЖДА:
1. Прокурорите и съдиите – следователи да направят проверка в двуседмичен срок на постъпилите при тях конфискационни преписки и дела[...]
3. Всички конфискационни дела трябва да бъдат разседвани с най-голяма бързина, с оглед да бъдат решени от съдилищата в шестмесечен срок от днес, като им се дава предвина пред всички други дела.
4. Прокурорите, съдиите-следователи и съдиите да упражняват ефикасен контрол върху дейността на вещите лица, като им изясняват задачите с оглед на ЗКИ и като вземат пряко участие в известни важни моменти в тяхната дейност.
5. Прокурорите и съдиите – следователи да поддържат тясна връзка с О.Ф. комитети по места и да им дават устни и писмени упътвания[...]
Министър на правосъдието: Р. Найденов
***
ОКРЪЖНО
№ 38/1946 на Националния комитет на Отечествения фронт
С окръжно №13 от 11 април т.г. Националният комитет ви даде подробни пояснения и директиви относно работатата, която имаше да извършите във връзка с приложението на закона за конфискуване на придобитите чрез спекула и по друг незаконен начин имоти
4) в т.8 на окръжното се даваше препоръка до комитетите да насочват вниманието си правилно и преи всичко към по-крупните обекти, т.е. към ония случаи, които най-много дразнят обществото[...] Указва се, че на места комитетите не са разбрали значението на тази препоръка и са указвали по–голямо значение на числото на донесенията, направени до прокурора, като се стига до такова извращение, че един комитет обявяваше съревнувание на друг за посочване на повече забогатели чрез спекула"...
***
После сменяш само няколко думи и социалния строй.
Без допълнителен коментар!

Да си законодател е сложно. В държавите с граждани това е още по-сложно. В правовите държави с конституция и граждани – най-сложно. А в страната на КПКОНПИ не е. Достатъчно е да разгърнеш някои стари архиви и да ги отупаш от праха. Например сборника със закон, мотиви, законопроект и други спомагателни документи на Министерство на правосъдието от 1947 г., отпечатан в печатницата на Софийския централен затвор:
2 коментара
Мдааа само, че тогава всичко ставаше държавно.. а сега всичко ще премине в правилните ръце. Като се вземе от нарочените...
Демокрацията без лесни пари е демократичен канибализъм ;)
За съжаление , дори стилът на изразяване на днешните отечественофронтоваци е далеч от посочените.