Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 19 дек 2018, 15:34, 9015 прочитания

Нощният градски транспорт в София е на загуба от 716 хил. лв.

Общината ще търси начин да оптимизира работата на нощните линии, които ще се движат и през 2019 г.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Линиите на нощния градски транспорт в София, които бяха пуснати експериментално през април 2018 г., са на загуба от 716 хил. лв., стана ясно на заседание на общинската комисия по транспорт. Те ще продължат да се движат и през 2019 г., а междувременно ще се търси начин да се оптимизира работата им и да се намалят загубите, решиха съветниците. "Не сме очаквали друго, навсякъде нощният транспорт е на загуба и се дотира", коментира Зафир Зарков, зам.-председател на комисията.

Цената на билета в нощните автобуси е 2 лв., а по думите на Християн Петров, директор на "Център за градска мобилност", от април досега са превозени около 100 хил. пътници. В месеците октомври и ноември е отчетена тенденция за увеличение на пътниците в нощните линии. Най-натоварена е линия 2 от Студентски град до "Обеля", по която средно на месец се возят по 4000 - 5000 души. На второ място е "Люлин" - "Младост" с малка разлика в броя на продадените карти.


Повече приходи или по-малко автобуси

От "Спаси София" предложиха на общинските съветници по-гъвкаво таксуване, като нощният транспорт се включи към картите за пътуване. Сега пътниците нямат друг вариант, освен да си купят билет за 2 лв., но може да се помисли за добавка "нощен транспорт", обясниха от организацията.

В момента 4-те нощни линии се обслужват от 40 автобуси. Общинските съветници възложиха на ЦГМ до края на април 2019 г., когато се навършва 1 година от пуска на нощния транспорт, да направят подробни анализи за натовареността, за да се обмислят варианти за оптимизация. Броят на автобусите може да се намали или да се промени разписанието, така че в най-натоварените дни, уикенда например, да се движат повече автобуси, а през седмицата по-малко.



"Надявам се нощният транспорт да стане постоянен и да се помисли за комуникационна стратегия, която да го популяризира", коментира Симеон Славчев от "Политическа група 5" в общинския съвет.

Временният кмет по транспорта Дончо Барбалов преди ден също мотивира решението си за продължаването на нощния транспорт с това, че много хора все още не знаят за него. Решението ще бъде гласувано на утрешното заседание на СОС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ 4 Как ТЕЦ "Марица-изток 2" ще "изяде" 100 млн. лв. от по-евтиния газ

Цената на тока няма да бъде намалена, за да може централата да получи въпросните средства

29 мар 2020, 1471 прочитания

Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40* 4 Всяка компания със спад 20% в приходите може да участва в схемата 60/40*

Последната дискусия по постановлението ще бъде в понеделник, преди приемането му от правителството

28 мар 2020, 15105 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
"Газпром" иска да плаща по-малко за транзит по бъдещата газова тръба

Това може сериозно да обърка сметките на "Булгартрансгаз" и да направи губещ проекта за почти 3 млрд. лв.

Още от Капитал
Бушоните срещу икономическия шок

Страната влиза в кризата с прилични финансови буфери, но те бързо могат да се стопят. На какво може да разчита бизнесът

Шансът за дигиталното образование

Промяната към електронни образователни платформи трябва да ускори промяната на остарелите методи на преподаване

До Азия и обратно по време на пандемия

Какво се случва по летища, в градския транспорт и туристически обекти в Тайланд, Малайзия и Сингапур в условия на разпространяващ се вирус

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

В началото бе поп културата

"Пророческите" филми, книги и песни, които помагат на света да осмисли случващото се

Шоу по време на пандемия

Как културата и шоубизнесът се променят насред постоянните трусове

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10