Нощният градски транспорт в София е на загуба от 716 хил. лв.
Общината ще търси начин да оптимизира работата на нощните линии, които ще се движат и през 2019 г.
Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
Линиите на нощния градски транспорт в София, които бяха пуснати експериментално през април 2018 г., са на загуба от 716 хил. лв., стана ясно на заседание на общинската комисия по транспорт. Те ще продължат да се движат и през 2019 г., а междувременно ще се търси начин да се оптимизира работата им и да се намалят загубите, решиха съветниците. "Не сме очаквали друго, навсякъде нощният транспорт е на загуба и се дотира", коментира Зафир Зарков, зам.-председател на комисията.
Цената на билета в нощните автобуси е 2 лв., а по думите на Християн Петров, директор на "Център за градска мобилност", от април досега са превозени около 100 хил. пътници. В месеците октомври и ноември е отчетена тенденция за увеличение на пътниците в нощните линии. Най-натоварена е линия 2 от Студентски град до "Обеля", по която средно на месец се возят по 4000 - 5000 души. На второ място е "Люлин" - "Младост" с малка разлика в броя на продадените карти.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Вече съм абонат Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
2 коментара
Стандартът на хората се вдигна достатъчно, че да не чакат 30 мин. рейс който спира на 10 мин. от тях. Веднъж на седмица да дадеш до 10 лв. за такси вече не се брои за голям разход...
Дали някой е изчислявал рентабилността на полицията, гражданска защита или бърза помощ? А на изградените водопровод и канализация? Не, защото това са социални задължения на държавата и всеки разбира, че без тях жизненото равнище значително ще спадне. За съжаление, няма подобно отношение към градския транспорт, поради тази причина, доводи от рода на „пари – няма“, „маршрутът е нерентабилен“ и др.п. са основание за изрязване на трамвая, тролейбуса или маршрутите им от лицето на града. А това е голяма грешка.
Икономика на транспорта съществува, без нея е невъзможно да се организира нормалната работа и планиране. Има доста рентабилни маршрути, но наред с тях има и нерентабилни. Номерът е в това, че една добра транспортна система почти никога не се изплаща – тя се субсидира от външни източници като платен паркинг, бюджет, специални данъци, облигации и т.н.
Ако не се покрива дефицита и не се осигурява мобилност за хората с помощта на обществения транспорт, то загубите за обществото ще бъдат много по-високи, от колкото стойността на субсидията: задръствания, забавяне на икономическото развитие, аварии, деградация на градската среда, екологични проблеми, ръст на загубите за здравеопазването и т. н.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.
Вход