С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 19 дек 2018, 17:17, 3100 прочитания

Минималната цена за такситата в София най-вероятно ще стане 0.77 лв/км

Това е компромисният вариант между предложенията на общинската бюджетна комисия и на превозвачите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Водещата транспортна комисия към Столичен общински съвет предлага минимална цена за таксиметров превоз от 0.77 лв./км. През нощта минималната тарифа ще е 0.88 лв./км. Този компромисен вариант беше подкрепен след близо два часа разгорещена дискусия с участието на представители на таксиметровия бранш.

Те обявиха, че въпреки това не са доволни и заплашиха, че ще продължат да протестират. За последния месец компаниите проведоха две демонстрации пред сградата на общината с участието на около 30 души. Такситата в София са 6000.


Играта с цените

Исканията на превозвачите са общината да определи минимални цени за превоз от 0.98 лв. през деня и 1.16 през нощта. Това би оскъпило услугата с поне 30 на сто, тъй като в момента таксиметровите компании масово возят на цени около 0.77-0.79 лв./км.

Най-странното в цялата история е, че и в момента няма никаква пречка такситата да си увеличат цените до максималните, които са 1.30 лв. през деня и 1.60 през нощта. От изказванията на представители на бранша стана ясно, че те не го правели, защото мислели за доброто на клиентите. Кирил Ризов от Съюз "Такси" директно предложи на общинските съветници "да ни вдигнете цената с 10 стотинки" и да стане около 0.90 лв./км.



Представител на компанията "Йелоу 333", една от трите най-големи на пазара, обясни, че нарочно не са вдигали цените от почти 7 години, защото пазарът щял да се напълни с "кочини". Клиентите щели да подминават хубавите и скъпи коли и да се качват на старите и мръсни евтини. Какви коли са допустими за таксиметров превоз обаче не зависи от цената, а от изискванията към автомобилите в закона. Под натиск те бяха занижени преди няколко години и възрастта скочи от 10 на 15 години. София би могла да помисли за други регулации, които да ограничат използването на стари автомобили за таксиметрови услуги.

"Не искаме висока минимална цена, за да изчезнат малките, а за да получим някакво съдействие от общината. И ние искаме качествена услуга, и ние искаме да сме на светло, не искаме да ни наричат сив бранш, но трябва да получим някакво съдействие", заяви представителят на "Йелоу".

Пълен хаос с регулации и цени

Екатерина Йорданова припомни, че изискването на закона е за въвеждане на минимални цени, не на средни, нито такива, които биха се изтълкували като подкрепа за някаква договорка. Калин Паргов, общински съветник от БСП, посочи, че в момента браншът е организиран по такъв начин, че нито може да се въведе гъвкаво ценообразуване, нито шофьорите са защитени. Той предложи каквато и минимална цена да се предложи, да се инициират законодателни промени - нещо, което очевидно е нужно, за да се повиши качеството на услугата.

Изискването за минимални цени беше записано в Закона за автомобилните превози през 2014 г., но такива не са въведени в почти нито една община. Причината според Екатерина Йорданова, председател на транспортната комисия в общината е, че няма методология за определянето им, а такава трябва да се изработи от законодателя, не от общината.

За да спазят все пак изискването на закона, от комисията предложиха на общинския съвет три варианта: цена от 0.69 лв., от 0.77 лв. и цена от 0.98 лв. Финансовата комисия подкрепи във вторник най-ниската предложена цена, докато превозвачите настояват за най-високата. Водещата транспортна реши да подкрепи средния вариант, като окончателното решение ще бъде гласувано на утрешното заседание на СОС.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Заместникът на Цацаров Иван Гешев ще е следващият главен прокурор 5 Заместникът на Цацаров Иван Гешев ще е следващият главен прокурор

Номинацията му беше издигната от цялата прокурорска колегия на Висшия съдебен съвет

22 юли 2019, 1692 прочитания

Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ Уикенд новини: Чумата влезе и в голяма свинеферма, внезапна смяна в ръководството на БЕХ

И още: Пореден удар по конкуренцията в тол-таксуването, Васил Грудев ще оглави фонд "Земеделие", и КНСБ повдигна темата за необлагаем минимум, Украйна е пред нова политическа революция

21 юли 2019, 3345 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Изплатените субсидии в земеделието са надхвърлили 2.5 млрд. лв.

В началото на следващата година агроминистерството ще изготви новия модел за борба с градушките

Още едни желаещи да строят небостъргач в София

Група пловдивско-джебелски строителни предприемачи с планове за 90-метрова сграда в "Дружба 2"

Кой взима летище София

Изненадващо обединението между фонда Meridiam и Strabag беше обявено за концесионер. Победителят предложи най-ниската инвестиционна оферта

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

До Луната и напред

Светът отбелязва 50-годишнината от стъпването на човека на Луната с още по-амбициозни космически програми

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков