Ул. "Фритьоф Нансен" става двупосочна, паркоместата в центъра намаляват с 46
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Ул. "Фритьоф Нансен" става двупосочна, паркоместата в центъра намаляват с 46

Паркоместата на ул. "Фритьоф Нансен" ще се намалят от 74 на 46

Ул. "Фритьоф Нансен" става двупосочна, паркоместата в центъра намаляват с 46

Причината е нова тролейбусна линия, който заменя трамвай №6 до кв. "Лозенец"

Десислава Лещарска
13563 прочитания

Паркоместата на ул. "Фритьоф Нансен" ще се намалят от 74 на 46

© Google


Заради подмяната на закритата през 2016 г. трамвайна отсечка до кв. "Лозенец" с тролей столичният център остава с 46 паркоместа по-малко. За това сигнализираха жители на района около ул. "Фритьоф Нансен", където е трасето на новия тролей. Заедно с това улицата ще стане двупосочна. Информацията беше потвърдена от общината.

Това вероятно ще натовари допълнително улицата с трафик и ще увеличи натоварването на кръстовището с "Патриарх Евтимий", което от своя страна ще задръсти още повече този район от центъра.

"Новата тролейбусна линия ще замести трамвай №6 по улица "Бяла Черква", бул. "Арсеналски", бул. "Черни връх" и ул. "Фритьоф Нансен". Предвидено е движението по ул. "Фритьоф Нансен" да е двупосочно, което води до намаление на паркоместата в синята зона", се казва в отговори на Столична община до "Капитал".

Трамвай №6 преди минаваше и в двете посоки през тунела под НДК. Заради строежа на метрото, който затвори кръстовището на "Попа", беше спрян трамвай №6 и изходът от тунела към бул. "България" стана еднопосочен. Строежът на метрото поприключи, "Попа" беше отворен, но тунелът остана еднопосочен и затова "Фритьоф Нансен" ще стане двупосочна, за да може да мине оттам тролеят, който иначе по замисъл трябваше да върви по трасето на спрения трамвай №6.

В отсечката бул. "Васил Левски" - бул. "Патриарх Евтимий" (която става двупосочна) в момента има 74 паркоместа. След пускането на тролея те ще бъдат направени успоредни, с което броят им ще бъде намален с 46, уточняват от общината.

Тролей от "Манастирски ливади" до "Банишора"

"С новата тролейбусна линия ще се свържат кварталите - "Манастирски ливади", кв. "Гоце Делчев", кв. "Лозенец", пл. "Прага", пл. "Руски паметник" и ул. "Опълченска", каквото беше желанието на голяма част от живеещите в посочените квартали, заявено по време на обществените обсъждания по райони", посочват от кабинета на кмета Йорданка Фандъкова.

През лятото общинските съветници решиха, че няма да връщат движението на трамвай №6 до басейна "Спартак", което беше спряно заради изграждането на метрото през март 2016 г. Вместо това се взе решение трамваят да се замени с тролей. Аргументите бяха, че жителите в района на Петте кьошета се оплакват от шума на трамваите и че вкарването им в тунела под НДК ще струва 22 млн. лв., а продължителният ремонт ще усложни обстановката в центъра. Новата тролейбусна линия ще струва 7 млн. лв. и би трябвало да е готова до края на годината.

"Спаси София": Да се освободят гаражите под НДК

Закриването на 50 места, при това на улица от първостепенната улична мрежа, където не би трябвало да има паркиране, не е голям проблем, коментира Гергин Борисов от организацията "Спаси София". По-същественият проблем е, че тролеят не би могъл да компенсира закритата отсечка на трамвая. "Този тролей заедно с още 9 нови тролейбусни линии беше обещан от Йорданка Фандъкова още през 2010 г. Той трябваше да е като допълнение на транспорта в "Лозенец", допълнение на трамвая", каза Борисов.

По думите му Столична община би могла да реши проблема с паркирането дори с наличната си инфраструктура, но много често статутът на паркинги и гаражи се променя заради обслужването на частни интереси. "Ако София иска да компенсира гражданите заради закритите паркоместа - да се разбере с НДК, под сградата има гараж за хиляди автомобили", каза още Борисов.

Безплатното паркиране около Националния стадион отива в историята

След като през април т.г. южната половина на Национален стадион "Васил Левски" беше отредена за платен паркинг със сто места, предстои останалата част от района изцяло да се затвори за автомобили на граждани. На последното си заседание за 2018 г. Столичният общински съвет реши да прехвърли безвъзмездно за срок от 5 години малко над 12 дка около стадиона на Министерството на младежта и спорта. Аргументите на вносителите от ГЕРБ, ВМРО и Коалиция "Сердика", че безплатното паркиране пречи на организацията на спортни и други събития. Анатоли Илиев от ГЕРБ обясни, че във все още достъпното за граждани пространство паркират 750 автомобила, но общината и Центърът за градска мобилност не могли да въведат ред заради смесената собственост. След преминаването на паркинга към спортното министерство там ще се обособят около 150 паркоместа за спортисти и спортни организации, става ясно от решението.

Заради подмяната на закритата през 2016 г. трамвайна отсечка до кв. "Лозенец" с тролей столичният център остава с 46 паркоместа по-малко. За това сигнализираха жители на района около ул. "Фритьоф Нансен", където е трасето на новия тролей. Заедно с това улицата ще стане двупосочна. Информацията беше потвърдена от общината.

Това вероятно ще натовари допълнително улицата с трафик и ще увеличи натоварването на кръстовището с "Патриарх Евтимий", което от своя страна ще задръсти още повече този район от центъра.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    doxen avatar :-@
    doxen

    Това е най-малоумната общинска администрация на този град!!!

    Вместо да си оставят трамваят да си върви, както беше през последние поне 40-50 г., те ще се чудят как да увеличат още повече автотранспорта, включително и на автомобили.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK