С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 2 яну 2019, 15:03, 5366 прочитания

Борисов забрани винетката за Северната тангента

Премиерът разпоредил на АПИ таксуването да става както досега, а на Столична община - да плати за поддръжката на пътя

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Премиерът Бойко Борисов е разпоредил преминаването през Северната скоростна тангента да става без винетка както досега. Това съобщи самият той на брифинг след заседанието на Министерския съвет. "Както Южната дъга е в рамките на града, така и Северната тангента също е в рамките на града и е правена да им е удобно на хората. Така че съм казал на АПИ да си прeправят плановете и така, както са отчитали винетната система, така да продължи и през 2019 г.", заяви Борисов.

Изказването му се разминава с това на ръководството на Агенция "Пътна инфраструктура", което твърди, че Северната тангента никога не е била планирана като градска магистрала. Тя е част от републиканската пътна мрежа, транзитен път и част от магистрала "Европа" до границата със Сърбия.
По думите на Дончо Атанасов от управителния съвет на пътната агенция през тангентата годишно преминават 10 млн. автомобила. "Направете си сметката само 1 млн. да нямат винетка, колко огромен ресурс ще е липсата", заяви той пред "Нова ТВ". Председателят на пътната агенция Светослав Глосов пък уточни пред бТВ, че тежкотоварните камиони и в момента плащат винетка за преминаването през тангентата (която от лятото ще бъде заменена с тол-такса), тоест изключението е само за леките коли.


"В услуга на гражданите", защото можем да си го позволим

"Независимо от логиката "който кара повече, той плаща повече", независимо от това, че е ясно, че едно е да чистиш и да поддържаш две платна, каквито бяха по времето на социализма и при управлението на БСП от Околовръстния път, то беше много скоро, друго е да поддържаш 12 платна. Но благодарение на това, че приходните агенции, службите, прокуратурата работиха много добре през миналата година, имаме рекордни приходи в бюджета, а и смисълът на това да правим Южна дъга, Северна тангента, Западна дъга и какво ли не още е бил винаги в услуга на гражданите да пътуват по бързо, по-безопасно, по-лесно и съответно това да дава възможност за по-високи доходи", коментира Борисов решението си да забрани винетките по Северната тангента.

Той се обърна и към кметовете на общини, които искат да ползват пътищата като общински. "Да намерят пари да си ги поддържат", нареди той. "Ако е било лесно, комунистите да са направили не само до Правец магистралата, а да са направили дъги, тангенти и всичко останало... Друг е въпросът и мисля, че тук сдружението на общините не само да се събира за по няколко дни в Албена, а след като искат пътищата да са общински, да направят така, че да си ги поддържат. Държавата е вложила над 200 - 300 млн. сигурно в тези тангенти, подарява ги на общините, те да си ги поддържат", заяви премиерът.



Той коментира и стотиците хиляди "сънародници", които пътуват за празниците до Гърция, Македония, Сърбия. "Какви винетки плащат там още с влизането и не съм чул да има оплакване или репортаж, че само на едно влизане плащат 15-20 лв. да амортизират техния път. Но ние можем да си го позволим и затова се надявам да не се спекулира повече по тази тема", каза Бойко Борисов. Той поздрави присъстващите за Нова година, а към министрите се обърна с думите: "Събирайте повече пари и така".

Кой ще плаща за поддръжката

От изказването на премиера се разбира, че поддръжката на тангентата ще премине по-скоро към Столична община, макар да не става съвсем ясно. "Северната скоростна тангента ще бъде изключена от списъка на пътищата, за които е нужна винетка, и благодаря на премиера, че прие аргументите ни", написа в профила си кметът Йорданка Фандъкова. "Тангентата пресича територията на Столична община и се използва от жителите на 5 столични района като път, който им осигурява достъп до другите райони на София. ССТ извежда голяма част от трафика, който преминава през центъра, и е изключително важна както за намаляване на задръстванията, така и за подобряване на качеството на въздуха", пише тя.

По думите на зам.-кмета по транспорта Дончо Барбалов тангентата граничи с райони "Надежда", "Връбница", Нови Искър, "Сердика" и Кремиковци. За пътното им поддържане се грижат различни фирми, с които Столична община сключва 5-годишни договори. Всеки момент общината трябва да избере изпълнители за нов 5-годишен период, но в условията на поръчката тангентата не фигурира, така че все още не е ясно как ще се обезпечи почистването и поддържането на пътя.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България 1 Полфрийман е свободен да напусне Бусманци, но не и България

Според дирекция "Миграция" той има забрана да напуска страната от 2011 г., която обаче трябва да е отпаднала автоматично

15 окт 2019, 1731 прочитания

Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка 1 Вечерни новини: България е против санкции срещу Турция, Борислав Михайлов подаде оставка

И още: Слави пуска телевизия "7/8TV"; Франция блокира Северна Македония и Албания за ЕС; БНБ разреши на Пощенска банка да погълне "Пиреос"

15 окт 2019, 2187 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Здравното министерство избра без конкурс адвокат да го представлява във важна комисия

При 39 компетентни собствени служители здравно министерство предпочете досегашния адвокат на БЛС за Комисията по прозрачност на цените на лекарствата, която контролира пазар за 3.5 млрд. лв.

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Формулата на Манолова: кмет-омбудсман

Обещанието за допитване до хората по всички важни въпроси носи предизборни дивиденти, но и рискове от прекомерни очаквания и блокажи

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

В Белград, на чисто

С изложбата The Cleaner Марина Абрамович показва творчеството си в родния Белград след 44-годишно отсъствие