С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
5 7 яну 2019, 13:53, 16541 прочитания

ГБС вероятно ще строи връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе" за 120 млн. лв.

Четирима от осемте участника в търга са отстранени, сред които "Джи Пи груп" и "Хидрострой"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ГБС най-вероятно ще строи последната част от южното околовръстно на София за 119 млн. лв. без ДДС. Все още няма официален избор, но след като се направи и ако не се обжалва, след две години и половина южната дъга трябва да е завършена с последните 6 километра до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе".

Най-любопитно е, че в наддаването участваха всички големи местни строителни компании, но тук масово опитни в писането на проекти и печелене на поръчки фирми са отстранени за технически неточности. Едва четири от осем кандидати са останали в надпреварата: "Трейс груп холд", "Иса 2000", "ГБС - Инфраструктурно строителство" и обединението "Геопът СОП Младост", в което влизат "Геострой" АД и "Пътстрой 92".



Поръчката на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) беше с прогнозна стойност 123 млн. лв. и привлече всички големи строителни компании, сред които "Хидрострой", "Джи Пи груп", "ПСТ груп", "Грома холд" (бившето "Агромах").

Само половината кандидати обаче явно са имали подходящи технически оферти и стигнаха до отварянето на ценовите си предложения.

Цената е всичко



"ГБС" са първенец в това състезание, тъй като според публикация в mediapool.bg техническото им предложение е получило максимален резултат от 40 точки. Тяхната ценова оферта е почти 119 млн. лв. без ДДС, или малко под прогнозната.

Обединението на "Геострой" и "Пъстрой 92" също е получило максимален технически резултат, но тяхната цена е по-висока - 121.2 млн. лв.


Най-ниска цена е предложила компанията "Трейс груп холд" - 95.5 млн. лв. Тяхната техническа оферта обаче е получила и ниска оценка - 28 точки. "ИСА 2000" пък има едва 16 точки за техническата си оферта, а ценовата им е най-висока.

Отстранените играчи

Отстранените компании също са сред най-големите строители в страната.

През октомври премиерът Бойко Борисов нареди на ръководството на АПИ да извади Джи Пи от своите поръчки по законен начин. Фирмата беше главен герой в разследване на "Биволъ", а след това прокуратурата повдигна обвинение на един от двамата основни собственици на Джи Пи - Георги Василев. Компанията е и изпълнител на ремонта на столичната ул. "Граф Игнатиев", който беше критикуван заради качеството. Компанията спечели големият търг за тунел "Железница", като заяви, че ще се откаже от него, но такъв отказ още няма.

Шестима души от ръководството на "Грома холд", което доскоро се казваше "Агромах", пък бяха обвинени в данъчни престъпления през 2017 г. Обединение с основен участник "Грома холд" в момента строи участъка от магистрала "Струма" между Благоевград и Крупник.

"Хидрострой" на Велико Желев в момента строи участък от магистрала "Хемус". "ПСТ груп" пък ремонтират част от центъра на София около храм-паметника "Св. Александър Невски" и градинката "Кристал".


Какво и кога ще се построи

Поръчката беше обявена през март миналата година, а офертите бяха събрани в края на юни. Разглеждането на техническите предложения обаче отне половин година и ценовите оферти бяха отворени чак в дните между Коледа и Нова година. Отсечката трябва да е готова за 910 календарни дни, от които 180 дни за проектиране и 730 дни за строителство.

Продължаването на Южната дъга от столичното околовръстно до началото на магистрала "Тракия" - при пътния възел на бул. "Цариградско шосе", ще бъде с две платна с по три ленти за движение в посока, две локални платна, средна разделителна ивица, разделителни ивици между локалните и директното трасе и тротоари. Ще има общо 4 пътни възела - "Стар Лозенски път", "Герман", "Самоковско шосе" и "Младост". Ще бъдат изградени 3 пешеходни надлеза и мостове над р. Искър и р. Кална.

Предвидена е реконструкция на водопроводи, канализация и газоразпределителна мрежа, както и изместване на инженерни съоръжения, телекомуникации и др.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1550 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1081 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Онлайн търговците трябва да декларират фирмите си пред НАП до 29 март

Подаването на информация става само по електронен път, за което е нужен електронен подпис

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Кино: "18% сиво"

През Европа към себе си със стил и чувство

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10