Фандъкова отрече да има откраднати павета в София
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фандъкова отрече да има откраднати павета в София

Столичният кмет Йорданка Фандъкова

Фандъкова отрече да има откраднати павета в София

Сигналите за липсващата настилка, собственост на общината, очевидно не отговарят на истината, твърди кметът

Анина Сантова, Десислава Лещарска
3717 прочитания

Столичният кмет Йорданка Фандъкова

© Цветелина Белутова


В складовете на общинското дружество "Софинвест" се съхраняват 8800 тона гранитни павета е показала проверката, възложена от столичния кмет Йорданка Фандъкова. Това съобщи самата тя в интервю пред в. "24 часа". "Твърдението, че се съхраняват 2971 т, очевидно не отговарят на истината", казва тя. В момента прокуратурата проверява сигнал за липсващи над 8000 тона сиви ръчно дялани павета, които са със статут на недвижима културна ценност.

Сигнал за несъответствие между премахнатите при ремонти павета, положените обратно и наличните в депото във "Враждебна" беше подаден от общинските съветници Иво Божков и Марта Георгиева. Той е по инициатива на сдружението "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт", което е решило да провери какво се случва с паветата, които се демонтират от софийските улици, за да се заменят с асфалт.

За тях отговаря общинското дружество "Софинвест", което има задължение да ги почиства и съхранява на депо в кв. "Враждебна". От отговори, получени по Закона за достъп до обществена информация, става ясно, че за периода 2007 - 2017 г. са демонтирани 15 786 тона павета, вложените в ремонти са малко над 4000 тона, а депонираните са около 3000 тона. Така несъответствието излизаше над 8000 тона.

В търсене на паветата

По думите на Фандъкова в складовете на "Софинвест" се съхраняват 8800 тона павета и проверката, възложена в края на 2017 г., не е констатирала липси. Тя допълва, че още през 2013 г. е възложила проверка, след която са се въвели "ясни процедури по приемането, съхраняването и отпускането на паветата за ремонт".

Новата проверка, от друга страна, обхваща периода от 2014 г. досега и резултатите от нея са "присъединени към проверката на прокуратурата".

"Надявам се, че тя ще установи доколко са основателни подадените сигнали. Подписахме и договор със "Софинвест" като допълнителна гаранция за по-строгото съхраняване на паветата", казва Фандъкова.

Планираме реконструкция на 15 булеварда и 38 млн. лв. за квартални улици

Най-големият проект на София за 2019 г. е пускането на 8 км (от Горна Баня до кв. "Левски") от новия трети метродиаметър с 8 метростанции, коментира още Фандъкова пред "24 часа". "Ремонтираме и улиците и булевардите по трасето на новата линия", посочва тя. Ще се обновят ул. "Житница", улиците в "Овча купел" около линията на метрото, както и бул. "Владимир Вазов" в противоположния край на третия лъч на метрото. Ще се пусне подземното преминаване по бул. "Цар Борис III". Планираните за ремонт булеварди са 15, а отделно са предвидени 38 млн. лв. за рехабилитация на вътрешноквартални улици. През тази година трябва да завърши и обновяването на Западния парк, да започне това на Северния и да се продължат дейностите в Борисовата градина и парк "Дружба".

В складовете на общинското дружество "Софинвест" се съхраняват 8800 тона гранитни павета е показала проверката, възложена от столичния кмет Йорданка Фандъкова. Това съобщи самата тя в интервю пред в. "24 часа". "Твърдението, че се съхраняват 2971 т, очевидно не отговарят на истината", казва тя. В момента прокуратурата проверява сигнал за липсващи над 8000 тона сиви ръчно дялани павета, които са със статут на недвижима културна ценност.

Сигнал за несъответствие между премахнатите при ремонти павета, положените обратно и наличните в депото във "Враждебна" беше подаден от общинските съветници Иво Божков и Марта Георгиева. Той е по инициатива на сдружението "Гражданска инициатива за обществен и релсов транспорт", което е решило да провери какво се случва с паветата, които се демонтират от софийските улици, за да се заменят с асфалт.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • 1
    evpetra avatar :-?
    evpetra

    Нали уж щеше да има продължение на метрото в Люлин до Околовръстното шосе?

  • 2
    anihilator_jack avatar :-|
    anihilator_jack

    Добре след като са налични да кажат къде се намират, че да не стане като с дълговете на НЗОК - месеци отричаха и плюха по шефа на касата и накрая като се разбра, че всичко е истина дори едно формално извинение нямаше.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK