Неяснота за ограниченията върху тировете в ЕС

Транспортната комисия към европарламента подкрепи частично отраниченията за превозвачите, това може да блокира предложенията

С патриотични песни и скандирания за равноправие превозвачи от Румъния и България протестираха пред Европейския парламент срещу предлаганото законодателство за международния транспорт. С оранжеви жилетки протестират румънските превозвачи
С патриотични песни и скандирания за равноправие превозвачи от Румъния и България протестираха пред Европейския парламент срещу предлаганото законодателство за международния транспорт. С оранжеви жилетки протестират румънските превозвачи    ©  Илин Станев
С патриотични песни и скандирания за равноправие превозвачи от Румъния и България протестираха пред Европейския парламент срещу предлаганото законодателство за международния транспорт. С оранжеви жилетки протестират румънските превозвачи
С патриотични песни и скандирания за равноправие превозвачи от Румъния и България протестираха пред Европейския парламент срещу предлаганото законодателство за международния транспорт. С оранжеви жилетки протестират румънските превозвачи    ©  Илин Станев

Транспортната комисия на Европейския парламент подкрепи спорното предложение в пакета "Мобилност 1" камионите на превозвачите от международния транспорт да се завръщат по местата на тяхната регистрация на всеки три седмици. Останалите спорни предложения обаче - шофьорите на камиони да се завръщат у дома на всеки четири седмици за едноседмична почивка, както и да прекарват полагащата им се седмична почивка в хотел, не успяха да съберат мнозинство в комисията по транспорта на Европейския парламент. Това гласуване в комисията по транспорта на Европейския парламент в четвъртък създава сериозно объркване за крайния резултат, като според някои предвиждания цялото законодателство може да бъде блокирано. Как ще се процедира ще стане ясно в понеделник.

И трите предложения, част от обсъждания пакет закони "Мобилност 1", се разглеждат от източноевропейските фирми като дискриминационни, особено от по-периферните страни като България или Латвия. Ако бъдат приети, това ще доведе до по-високи разходи за фирмите и съответно ще намали тяхната конкурентноспособност. От бранша вече изчислиха, че предложените мерки по пакета "Мобилност 1" биха извадили всекидневно около 3 хил. български камиона от транспортния пазар.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата