С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
10 яну 2019, 16:05, 2935 прочитания

"Калистратов груп" ще ремонтира паркинга до националния стадион за близо 3 млн. лв.

Компанията е спечелила търг на ЦГМ за подземното съоръжение за 193 автомобила

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителната компания "Калистратов груп" е спечелила на 14 декември търг за ремонт на подземния паркинг до Националния стадион "Васил Левски", който чака довършителни работи от близо 10 години. Съоръжението за 193 автомобила ще бъде завършено за 6 месеца срещу 2.75 млн. лв. Това съобщи изпълнителният директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Христиан Петров пред журналисти.

ЦГМ отговаря за буферните паркинги от началото на 2018 г. Преди това те се водеха към общинското дружество "Метрополитен". "Буферният паркинг се намира точно срещу БНР, зад стадион "Васил Левски". Става въпрос за 193 места, които гражданите ще могат да ползват от средата на месец август, а ремонтните дейности започват от началото на следващия месец", обясни Петров на представянето.


Новият паркинг ще се ползва като останалите буферни: ще бъде безплатен за онези, които оставят автомобила си, за да ползват метрото и съответно имат абонамента карта. За останалите цената е 1 лв./час, каквато е и цената на зелената зона в столицата. "Това е първият буферен паркинг, който ще бъде изграден изцяло със средства на ЦГМ", посочи директорът на дружеството.

Паркингът до стадиона е изграден заедно с Метростанция "Васил Левски" преди близо 10 години. През 2009 г. общината прехвърля 1 етаж с 51 места на БНР, което го ремонтира за своя сметка за 383 хил. лв. Оттогава съоръжението е преградено и недостъпно за граждани, но и недовършено. Предишният стопанин "Метрополитен" е чакал средства от Столична община за "архитектурното завършване на таван, стени, подове, стълбища, рампи и др., завършване на системите по ел. захранване, осветление, пожароизвестяване, вентилация, пропускна система, организация на движението, ВиК, отводняване, и др". Девет години по-късно ЦГМ е остойностил дейностите на 2.4 млн. лв без ДДС. От изказването на Христиан Петров не стана ясно какво ще стане с частта на БНР, но най-вероятно радиото ще запази прехвърлените му 51 места, а останлите 193 ще са свободно ползване.


Поръчката



Поръчката за доизграждане на подземния паркинг при метростанция "Васил Левски" е обявена от ЦГМ през август миналата година. Прогнозната цена е 2.38 млн. лв. без ДДС. Търгът е привлякъл четири оферти: на "Мегатурс-1", "Калистратов груп", "Интерхолд" и обединението "Престиж-Парсек".

Възложителят ЦГМ е отстранил "Интерхолд" и "Престиж-Парсек" заради "нереалистични срокове" (360 дни). Те са предложили по-ниски цени за изпълнение от класираните на първо място "Калистратов груп" (2.75 млн. лв. с ДДС) и "Мегатурс-1" - на второ (2.84 млн. лв.). В цената са включени 10% за непредвидени разходи.


Изпълнителят трябва да изгради подземен паркинг на три нива и рампи с обща разгъната застроена площ от около 9000 кв.м. Предвидените паркоместа са 193. При необходимост изпълнителят ще трябва да ремонтира настилките и парковото пространство около паркинга.

Отчет след критики

Представянето на проекта за нов буферен паркинг идва ден след като организацията "Спаси София" разкритикува ръководството на ЦГМ за това, че в последните 10 години не е построен нито един нов обществен гараж или многоетажен паркинг, и обвини общинското дружество в непрозрачност. Според организацията годишните приходи на центъра възлизат на 50 млн. лв. От ЦГМ обаче определиха сумата като "неточна", защото твърдят, че постъпленията са на стойност около 24 млн. лв., пише в. "Сега".

Последният наличен годишен отчет на дружеството е от 2016 г. Според него постъпленията от "кратковременен престой, наказателен паркинг и други услуги" са 24.5 млн. лв. По договор със Столичната община центърът е получил още 22.3 млн. лв. Според документа печалбата за 2016 г. възлиза на почти 12 млн. лв., но няма информация как са изразходвани средствата.

От представените на журналисти материали в четвъртък става ясно, че постъпленията на ЦГМ за 2018 г. са 26 млн. лв., а половината са били инвестирани в "подобряване на условията за паркиране: разширение на синя и зелена зона, нови "паяци", оборудване на екипите по контрол".

Отделно 2 млн. лв. са отишли за ремонт на тротоари. "Останалата половина от приходите се инвестира в изпълнение на транспортната задача, т.е. в покриване на разходите по превоза на пътници в обществения транспорт", пише в прессъобщението на ЦГМ. За тази цел обаче дружеството получава и целева субсидия от бюджета на София.


Какво още се планира

Петров каза още, че в момента ЦГМ стопанисва общо 10 обществени надземни паркинга и 4 подземни буферни. Тази година общественото дружество ще започне процедура за завършване на единия от буферните паркинги, който се намира на Централна гара (за 73 места). Другият буферен паркинг, останал недовършен, е този на МС "Сливница", предвиждащ 262 места.

Друга цел, която си е поставил ЦГМ, е в новия паркинг до метростанция "Васил Левски" да бъдат изградени между 8 и 12 зарядни станции за електромобили.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа Вечерни новини: Оставка на шефа на строителния надзор в София, рекордни жеги в Европа

И още: България ще се забави с чакалнята за еврозоната; Три варианта се обсъждат за партийните субсидии; Депутатите бързат да отхвърлят ветото за дивото къмпингуване

26 юни 2019, 369 прочитания

Екоминистерството предлага забрана на вноса на коли, произведени преди 2005 г. Екоминистерството предлага забрана на вноса на коли, произведени преди 2005 г.

За първи път официално се говори и за ограничаване на достъпа на по-стари автомобили до центровете на София и Пловдив

26 юни 2019, 445 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Една трета от австрийските фирми в България планират повече инвестиции през 2019 г.

Сред основните проблеми за бизнеса са корупцията, престъпността и кадрите

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Повелителят на отпадъците

Централите на Христо Ковачки масово заместват въглищата с RDF и биомаса

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Ново място: Cup & Roll 2

Ресторантът потвърждава, че софийската публика най-сетне има засилено любопитство към корейската кухня