Танкер на абордаж

Либийският танкер BADR, който беше конфискуван, вкара България в международен скандал и страната има трудната задача да изчисти имиджа си, че не е съучастник в пиратски акт

На 2 януари 2019 г. Върховният административен съд отменя заповедта за задържането на либийския танкер. Той обаче вече е извън териториалните води на България
На 2 януари 2019 г. Върховният административен съд отменя заповедта за задържането на либийския танкер. Той обаче вече е извън териториалните води на България    ©  Надежда Чипева
На 2 януари 2019 г. Върховният административен съд отменя заповедта за задържането на либийския танкер. Той обаче вече е извън териториалните води на България
На 2 януари 2019 г. Върховният административен съд отменя заповедта за задържането на либийския танкер. Той обаче вече е извън териториалните води на България    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • Либийският танкер BADR, който беше конфискуван от либийската държавна компания G.N.M.T.C., вкара България в международен скандал.
  • Българската фирма "Булгаргеомин ЛТД" , която към момента владее кораба, е свързана с дружества от групата за почистване "Титан".
  • Казусът е много спорен, а страната има трудната задача да изчисти имиджа си, че не е съучастник в пиратски акт.

Използване на сила, свален екипаж и превземане на либийски танкер. Пиратският сюжет не се разиграва някъде край бреговете на Сомалия, а в бургаския залив. Либийският танкер BADR на държавната либийска компания General National Maritime Transport Company (G.N.M.T.C.), който стои арестуван на пристанище Бургас от ноемри 2017 г., е бил придобит от българска частна компания, свързана с групата на фирмите за чистота "Титан" с помощта на частен съдебен изпълнител, Гранична полиция и "Морска администрация", сменени са флагът и името му и е изваден извън териториалните води на страната.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се
Close
Бюлетин
Бюлетин

Вечерни новини

Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.


2 коментара
  • 1
    antipa avatar :-|
    D-r D

    Бог е чул молбата ми.
    Капитал взе да става истинска медия. Май. Такъв брой не ми е попадал от години!
    Много сериозен анализ на г-жа Горанова. Благодаря.

    Следя темата с нагласите за присвояването на танкера от няколко месеца покрай приятели либийци.
    Нещата са много ясни: мутренската държава помогна на мутрите да завземат чужд кораб, смятайки, че разсипаната от Запада Либия е фиктивна държава и всичко ще мине, все една сме по времето на СИК и ВИС.

    България като държава се опозори с пиратската акция, когато катери на гранична полиция с униформени държавни служители качват на борда на либийския танкер мутри от Башев секюрити (Башев беше един от двамата биячи на Околовръстното преди година, когато преби с палка момче пред бременната му жена, защото не му бил направил път да пролети покрай него) и ги оставят с оръжие да свалят екипажа на брега, да махнат либийския флаг и с украински (!!) екипаж да отплават на мига до международни води, където да хвърлят котва.
    Този кораб с тези документи, в което и пристанище да влезе или ако доближи Босфора, ще бъде арестуван. Това мутрите го знаят и затова стоят в извънтериториални води

    Защо български държавни институции - Гранична полиция и Морска администрация и лично министъра на транспорта - съдействат на пиратски акт?

    Борисовото управление като с машина на времето, ни върна в мутренските 90-те години.

    А позорът остава за нас, българите...


  • 2
    samoedin avatar :-|
    samoedin

    "Оставала само смяната на екипажа и физическото овладяване на плавателния съд. То се разиграло на 21 декември. От "Булгаргеомин ЛТД" ДЗЗД твърдят, че старият екипаж е сменен доброволно, като им било заплатено обезщетение в общ размер на 33 252 лв. Разследването на "Биволъ", стъпващо върху доклад на капитана на кораба Абдулла Абдул Джалил, разказва, че до танкера пристигнали два катера, от които се качили около 30 души, сред които униформени служители на Гранична полиция, въоръжени гардове от "Башев секюрити тийм" и цивилни лица, представили се за новите собственици на кораба, като въпреки противопоставянето от страна на капитана той и екипажът са били свалени от кораба."

    Такъв резил от наша страна и незачитане на съдебни актове скоро не е имало на такова ниво ! Жалка работа !


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход