Либийският танкер BADR се върна в български води
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Либийският танкер BADR се върна в български води

G.N.M.T.C.

Либийският танкер BADR се върна в български води

Официалната версия е да се избегне замърсяване, но присвояването на кораба се сблъска с вътрешни и международни правни проблеми

Калина Горанова
4280 прочитания

G.N.M.T.C.

© G.N.M.T.C.


Либийският танкер BADR се върна на рейда в Бургас.

Танкерът, отнет от държавната либийска компания General National Maritime Transport Company (G.N.M.T.C.) в полза на българското "Булгаргеомин ЛТД" ДЗЗД, стоеше на котва извън българските води повече от седмица. Вчера обаче той се отправил към Одеса. Това е било само за кратко - към полунощ морският съд се е насочил обратно към Бургас.

Официалната версия

Официалната версия за прибирането на танкера, която беше разпространена от Изпълнителна агенция "Морска администрация", е избягване на евентуално замърсяване, като това е било съобщено на извънреден брифинг в Бургас от изпълнителния директор на ИА "Морска администрация" к.д.п. Живко Петров.

Той е заявил още, че корабът няма валидни експлоатационни документи и практически представлява опасност за възможно замърсяване в икономическата ни зона. Танкерът бил отплавал преди седмица към Турция с еднократно разрешение за извършване на ремонт.

Международна намеса

Зад тези причини обаче стои фактът, че придобиването по спорен начин на такъв кораб явно не се оказва много лесна задача.

Първо се появиха съдебните проблеми за частния съдебен изпълнител Тотко Колев, който беше подведен под отговорност за неизпълнение на съдебни решения. Колев отрече изобщо да е разпореждал операцията по смяната на екипажа на 21 декември или да е участвал в нея, въпреки че тя е протекла с участието на служители и на "Морска администрация", и на Гранична полиция, и е била оправдана именно с разпореждането на ЧСИ.

Прибирането в Бургас на танкера пък беше предшествано от информацията, публикувана от Maritime.bg, че японската класификационна организация ClassNK е съобщила, че прекратява действието на класа на спорния танкер, тъй като корабът е извън времевия прозорец за извършване на преглед. Според юристи липсата на свидетелство прави невалидни и всички застраховки на плавателния съд.

Maritime.bg се е свързал и с Главната дирекция на търговското корабоплаване на Панама, като зам. генералният й директор Фидел Гонсалес е заявил, че се извършва обстойна проверка на регистрацията на кораба.


2 коментара
  • 1
    Slick avatar :-@
    Slick

    – Корсари, сър!
    – Не, Джон, най-обикновени български тъпанари и плоски крадци

  • 2
    dimitar2007 avatar :-|
    dimitar2007

    Либийците трябва да си платят дълговете, аман от арабски номера. Преди 2 години в Италия им конфискуваха един танкер в Триест и тогава си оправиха задълженията бързо-бързо.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK