С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 15 яну 2019, 12:47, 3754 прочитания

Либийският танкер BADR се върна в български води

Официалната версия е да се избегне замърсяване, но присвояването на кораба се сблъска с вътрешни и международни правни проблеми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Либийският танкер BADR се върна на рейда в Бургас.

Танкерът, отнет от държавната либийска компания General National Maritime Transport Company (G.N.M.T.C.) в полза на българското "Булгаргеомин ЛТД" ДЗЗД, стоеше на котва извън българските води повече от седмица. Вчера обаче той се отправил към Одеса. Това е било само за кратко - към полунощ морският съд се е насочил обратно към Бургас.


Официалната версия

Официалната версия за прибирането на танкера, която беше разпространена от Изпълнителна агенция "Морска администрация", е избягване на евентуално замърсяване, като това е било съобщено на извънреден брифинг в Бургас от изпълнителния директор на ИА "Морска администрация" к.д.п. Живко Петров.

Той е заявил още, че корабът няма валидни експлоатационни документи и практически представлява опасност за възможно замърсяване в икономическата ни зона. Танкерът бил отплавал преди седмица към Турция с еднократно разрешение за извършване на ремонт.



Международна намеса

Зад тези причини обаче стои фактът, че придобиването по спорен начин на такъв кораб явно не се оказва много лесна задача.

Първо се появиха съдебните проблеми за частния съдебен изпълнител Тотко Колев, който беше подведен под отговорност за неизпълнение на съдебни решения. Колев отрече изобщо да е разпореждал операцията по смяната на екипажа на 21 декември или да е участвал в нея, въпреки че тя е протекла с участието на служители и на "Морска администрация", и на Гранична полиция, и е била оправдана именно с разпореждането на ЧСИ.

Прибирането в Бургас на танкера пък беше предшествано от информацията, публикувана от Maritime.bg, че японската класификационна организация ClassNK е съобщила, че прекратява действието на класа на спорния танкер, тъй като корабът е извън времевия прозорец за извършване на преглед. Според юристи липсата на свидетелство прави невалидни и всички застраховки на плавателния съд.

Maritime.bg се е свързал и с Главната дирекция на търговското корабоплаване на Панама, като зам. генералният й директор Фидел Гонсалес е заявил, че се извършва обстойна проверка на регистрацията на кораба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете Вечерни новини: Парламентът прие бюджет 2020 на първо четене, 1.5 млрд. евро глоба за Унгария заради еврофондовете

И още: Tesla щурмува Европа през Германия, Цацаров е вариант за шеф на антикорупционната комисия, ВСС ще прегалсвуа избора на Гешев за галвен прокурор

13 ное 2019, 1115 прочитания

Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект Кметът на Пловдив започна мандата си със спорно назначение на главен архитект

Арх. Димитър Ахрянов, неуспял бивш кандидат за поста в града и досегашен главен архитект на Карлово, е директно трансфериран в Пловдив без конкурс

13 ное 2019, 2393 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Инфлацията се ускорява до 2.8% през 2018 г.

След като достигна пик през октомври, растежът през декември се забавя

Още от Капитал
Внимавай с Aliexpress

Кои са най-честите рискове при покупки от китайската онлайн платформа

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

30 години след 10-и: Каква я мислехме, каква стана

Българите са по-богати от всякога, но и все по-тревожни, че демокрацията, в която живеят, е имитация

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10