С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 15 яну 2019, 12:47, 3703 прочитания

Либийският танкер BADR се върна в български води

Официалната версия е да се избегне замърсяване, но присвояването на кораба се сблъска с вътрешни и международни правни проблеми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Либийският танкер BADR се върна на рейда в Бургас.

Танкерът, отнет от държавната либийска компания General National Maritime Transport Company (G.N.M.T.C.) в полза на българското "Булгаргеомин ЛТД" ДЗЗД, стоеше на котва извън българските води повече от седмица. Вчера обаче той се отправил към Одеса. Това е било само за кратко - към полунощ морският съд се е насочил обратно към Бургас.


Официалната версия

Официалната версия за прибирането на танкера, която беше разпространена от Изпълнителна агенция "Морска администрация", е избягване на евентуално замърсяване, като това е било съобщено на извънреден брифинг в Бургас от изпълнителния директор на ИА "Морска администрация" к.д.п. Живко Петров.

Той е заявил още, че корабът няма валидни експлоатационни документи и практически представлява опасност за възможно замърсяване в икономическата ни зона. Танкерът бил отплавал преди седмица към Турция с еднократно разрешение за извършване на ремонт.



Международна намеса

Зад тези причини обаче стои фактът, че придобиването по спорен начин на такъв кораб явно не се оказва много лесна задача.

Първо се появиха съдебните проблеми за частния съдебен изпълнител Тотко Колев, който беше подведен под отговорност за неизпълнение на съдебни решения. Колев отрече изобщо да е разпореждал операцията по смяната на екипажа на 21 декември или да е участвал в нея, въпреки че тя е протекла с участието на служители и на "Морска администрация", и на Гранична полиция, и е била оправдана именно с разпореждането на ЧСИ.

Прибирането в Бургас на танкера пък беше предшествано от информацията, публикувана от Maritime.bg, че японската класификационна организация ClassNK е съобщила, че прекратява действието на класа на спорния танкер, тъй като корабът е извън времевия прозорец за извършване на преглед. Според юристи липсата на свидетелство прави невалидни и всички застраховки на плавателния съд.

Maritime.bg се е свързал и с Главната дирекция на търговското корабоплаване на Панама, като зам. генералният й директор Фидел Гонсалес е заявил, че се извършва обстойна проверка на регистрацията на кораба.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Кандидатът за правосъден комисар разследван за корупция, БСП избра кметове Уикенд новини: Кандидатът за правосъден комисар разследван за корупция, БСП избра кметове

Саудитска Арабия намали производството на петрол след атака с дронове, фоторепортер на "Клуб Z" е арестуван

15 сеп 2019, 1599 прочитания

БСП окончателно утвърди кандидатурата на Мая Манолова за кмет на София 1 БСП окончателно утвърди кандидатурата на Мая Манолова за кмет на София

След скандал с местната структура Националният съвет на БСП номинира Анелия Клисарова за кмет на Варна

15 сеп 2019, 1295 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Инфлацията се ускорява до 2.8% през 2018 г.

След като достигна пик през октомври, растежът през декември се забавя

Моят все по-скъп банкер

Банките започнаха да повишават таксите, като засилване на тенденцията, която не е нова, се очаква от есента

Сметка за 600 милиона: обществените поръчки в края на мандата на Фандъкова

Дългосрочните поръчки за сметосъбиране, поддръжка и RDF бяха раздадени преди изборите и оставят следващия кмет с вързани ръце

Ковачки цапа, всички му плащат

Горенето на отпадъци става с разрешението на държавните институции въпреки съмненията за спазване на еконормите

Как започва вносът на боклуци в България

Отпадъци за горене започват да се внасят в периода 2014 - 2016 г., като зад начинанието е бившият директор на "Лукойл България" Валентин Златев.

20 въпроса: Ралица Петрова

Режисьорката на "Безбог" завършва сценария към следващия си филм

Софийската Индиана Джоунс

Какво остана под паважите: за Магдалина Станчева (1924–2014) и археологията на София през социализма