С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
16 яну 2019, 17:25, 5743 прочитания

Гарата в Стара Загора ще бъде ремонтирана за над 13 млн. лв.

Финансирането е осигурено по европейска програма "Транспорт" и е част от реконструкция на шест гари

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лансираният oт няколко години проект за основно обновяване на централната гара в Стара Загора е на път да се реализира, след като Национална компания "Железопътна инфраструктура" започна процедура за избор на строител. Прогнозната стойност на поръчката е над 13 млн. лв., като най-голяма тежест в класирането на кандидатите ще има най-ниската цена.

Предвижда се ремонтът на гарата да продължи две години, а оферти се приемат до 21 март.


Основно обновяване

Гарата в Стара Загора е в тежко състояние от години, като още от 2014 г. беше обявено, че ще се търси европейско финансиране за нея. Такова е осигурено по програма "Транспорт", като част от проект за модернизация на шест гари в направлението София - Бургас. През миналата седмица компания "Железопътна инфраструктура" е обявила обществената поръчка за проектиране и строителство. От кандидатите се изисква да докажат, че през последните пет години са изпълнили поръчка със сходен обем.

Избраният изпълнител ще трябва да обнови целия гаров комплекс, включително инженерната инфраструктура, телекомуникациите, пероните, основната сграда, близкия подлез и др.



Класирането на подадените оферти ще бъде на база най-ниска цена, което има 60% тежест в крайната оценка. Останалите критерии са технология и организация на строителството с тежест от 30% и проектиране с 10%. Планира се ремонтът да продължи две години.

По-голям проект

Ремонтът на старозагорската гара е част от по-голям проект, финансиран по програма "Транспорт", в който трябва да бъдат обновени шест гари по направлението София - Бургас на обща стойност над 25 млн. лв. Освен старозагорската другата голяма гара, която е заложено да мине основна реконструкция, е тази в Карнобат, за която са заделени 6 млн. лв. При нея се планира и мини пречиствателна станция, стана ясно по време на представянето на проекта през 2017 г. Финансирането ще се ползва още за ремонт на гарите в Нова Загора и софийските Подуяне, Казичене и Искър.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии 1 БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1871 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1500 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Вечерни новини: Mей се изправя пред вот на недоверие, съдът спря плановете за втори лифт в Пирин

И още: България ще преговаря за F-16; Путин ще обсъди енергийни проекти на посещение в Сърбия

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

БТК ще бъде купена почти изцяло с дълг

Купувачът на телекома пласира облигации за общо 1.2 млрд. евро, които ще бъдат усвоени преди финализирането на сделката

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10