С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 17 яну 2019, 17:57, 5303 прочитания

Комисията на Ревизоро за малко да не гласува отлагането на закона за горивата

Първо точката се отложи заради липсващ министър, но депутатите бяха призовани повторно и гласуваха "за"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Отлагането на секторния закон за горивата беше прието на първо четене във водещата комисия в парламента, ръководена от Емил Димитров-Ревизоро. То е минало с гласовете на ГЕРБ и на патриотите, а са се въздържали депутатите от БСП и председателят на комисията, разказаха народни представители.

Гласуването се превърна в пълно фиаско. Първо, разглеждането на точката беше отложено заради липсата на ресорния министър на икономиката, който би трябвало да е вносител. Той обаче се е появил малко преди официалния край на заседанието на комисията, а част от депутатите са се върнали. Така все пак проектът е минал на първо четене, макар и в отсъствието на медиите и засегнати страни - представителите на Българска петролна и газова асоциация и другите индустрии. От ГЕРБ вечерта дори пуснаха специално прессъобщение, за да обявят отлагането.


Колеги какво гласуваме

По програма Комисията за наблюдение на приходните агенции и борба със сивата икономика трябваше да разгледа като първа точка отлагането с шест месеца на разпоредбите, касаещи бизнеса с горива. Вносител е Министерския съвет, а ресорен министър е този на икономиката.

В редовното време на комисията обаче депутатите установиха, че на заседанието няма нито министър, нито представляващ го зам.-министър. Така беше взето решение, че не могат да гласуват предложението за отлагане на закона, защото ще нарушат правилника на Народното събрание. Последва 5-минутна почивка между двете точки от дневния ред и отпътуване на основните действащи лица - представителите на Българската петролна и газова асоциация в лицето на нейния председател - генералния директор на "Лукойл България" Валентин Златев, които всъщност стоят зад проекта.



Впоследствие обаче министърът на икономиката Емил Караниколов се е отзовал по спешност в Народното събрание и в крайна сметка предложението влизането на закона в сила да се отложи, е било гласувано, разказаха депутати пред "Капитал".

Разделителна линия на закона

Законът за регулиране на играчите на пазара на горива трябваше да влезе в сила на 28 януари. На 8 януари след заседание на Тристранния съвет министърът на икономиката Емил Караниколов обяви, че Министерство на икономиката ще внесе предложение за отлагането му с половин година. Това се случи под заплахата от протести от малките търговци на горива, които смятат, че законът е в подкрепа на големите компании в сектора и ограничава конкуренцията. Ден по-рано от Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България (КРИБ) изпратиха писмо до министъра на икономиката Емил Караниколов, в което се иска отлагане на влизането в сила на закона и се правят предложения за промени в текстовете му. Последва писмо, в което Българската петролна и газова асоциация (БПГА) съобщи, че напуска КРИБ с председател Кирил Домусчиев. От сдружението на големите в петролния бизнес изразиха "дълбокото си разочарование" от действията на КРИБ, която е подкрепила отлагането на новите правила за сектора.

Сблъсъкът между двете организации продължи и днес. Официалните мотиви за отлагането на закона са проблемите, пред които ще бъдат изправени предприятията от минната индустрия, защото няма как да зареждат огромните си машини под земята, без да нарушат закона, както и строителите.

Заседанието в парламента беше предшествано от среща в Българската стопанска камара, (в която БПГА членува от октомври миналата година) и представители на строителния и минния сектор. Тезата на петролните компании, която беше повторена и пред народните представители, е, че има съгласие по спорните моменти и промени могат да бъдат направени в закона бързо, без да е необходимо отлагането му с 6 месеца.

Страните на барикадата

По думите на Валентин Златев, ако се стигне до отлагане на закона с 6 месеца и впоследствие са необходими още 3 месеца за наредбата към закона, т.е. идва есента, избори и съответно ще е твърде възможно този закон да не види бял свят.

Той заяви още и че предложенията за промени в закона, разписани в писмото на КРИБ, не само обезсмислят, но и узаконяват контрабандата. А председателят на КРИБ Кирил Домусчиев е в конфликт на интереси, като през пристанището му минават корабите на един от големите в петролния бизнес "Инса ойл", обясни Златев. И по-конкретно 54 танкера за 2017 г. и 24 до октомври месец на 2018 г.

Собственикът на "Инса Ойл" Георги Самуилов напусна Българската петролна и газова асоцията при входирането на закона в парламента.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв. Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

24 май 2019, 838 прочитания

Кога всъщност ще са готови магистралите 2 Кога всъщност ще са готови магистралите

Предизборните обиколки на Бойко Борисов съвпадат със старта на изграждането на магистрали, с откриването им и изтеглят сроковете за изграждането, но дали това е реалистично

23 май 2019, 3708 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Тайната държавна компания, която ще строи "Хемус"

"Автомагистрали" получава 1.34 млрд. лв. да строи "Хемус", като едва ли има капацитет

Как ще гласуваме на 26 май

Преференциите имат нови номера, машинното гласуване не е толкова трудно

И да паднат, и да бият...

Няколко дни преди края на кампанията за европейските избори победителят не е ясно очертан, но вече са ясни някои от промените, които ще настъпят след това

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

Календар и домашно кино

По-интересните събития през уикенда и предстоящата седмица