"Столичен автотранспорт" ще поеме автобусните линии на "Карат С" от лятото

Ще инвестираме и в два нови паркинга - на Централна гара и в "Надежда", казва в интервю директорът на "Център за градска мобилност" Христиан Петров

Христиан Петров отчете, че приходите от продажба на карти и билети се увеличават и за 2018 г. са от порядъка на 120 млн. лв. Градският транспорт се субсидира с още около 120 млн. лв. от бюджета на Столичната община и на държавата
Христиан Петров отчете, че приходите от продажба на карти и билети се увеличават и за 2018 г. са от порядъка на 120 млн. лв. Градският транспорт се субсидира с още около 120 млн. лв. от бюджета на Столичната община и на държавата    ©  Надежда Чипева
Христиан Петров отчете, че приходите от продажба на карти и билети се увеличават и за 2018 г. са от порядъка на 120 млн. лв. Градският транспорт се субсидира с още около 120 млн. лв. от бюджета на Столичната община и на държавата
Христиан Петров отчете, че приходите от продажба на карти и билети се увеличават и за 2018 г. са от порядъка на 120 млн. лв. Градският транспорт се субсидира с още около 120 млн. лв. от бюджета на Столичната община и на държавата    ©  Надежда Чипева

От лятото на 2019 г. "Карат С" няма да обслужва линии на градския транспорт в София. Услугата ще се поеме от общинското дружество "Столичен автотранспорт" и ще се извършва с 90 нови автобуса, чиято доставка се очаква през юни. Това съобщи в интервю за "Капитал" Христиан Петров, изпълнителен директор на "Център за градска мобилност". Компанията се разплаща и отговаря за контрола върху транспортните оператори в София: столичните "Електро-" и "Автотранспорт", "Метрополитен" и трите частни превозвача - "Карат С", "МТК Гроуп" и "Еридан транс". Най-знаковата линия на "Карат С" е на автобус 204, като обслужването й ще се поеме от нови съчленени автобуси на газ, посочи Петров. Решението е очаквано, след като миналата година Столичният общински съвет отказа да гласува удължаване на договорите за 11-те линии на "Карат С".

Така "частните" автобусни линии в София ще намалеят до около 5-6%. "Еридан транс" обслужва само линия 260, а "МТК Гроуп" - 17 линии със срок на договор до 2024 г.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата