Един от факторите, които оказват най-голямо въздействие върху бизнеса, са хората в компанията. Те са тези, които създават процесите, обслужват клиентите и постигат целите, които сме поставили. Затова си заслужава да отделим време и усилия и да поставим основите на функцията по управление на човешките ресурси. И то така, че тя ефективно да доведе до по-високи резултати за бизнеса. Но с какви стъпки може да постигнете това?
Първата стъпка, с която можете да започнете този процес, е анализът на настоящото състояние на HR функцията, за да установите по систематичен начин в какво се състоят силните страни и къде има поле за подобрения. Това може да стане, като се проведат разговори с мениджърите в компанията, както и с допитване до служителите за тяхното мнение по отношение на стратегията, процесите, комуникацията, мениджмънта и условията на работа.
Когато вече разполагате с пълната информация, лесно ще откроите кои са най-належащите за намеса области, кои се нуждаят от промяна, но не толкова спешно, и в кои се справяте наистина добре. На тази база ще може да се създаде стратегически план за изграждане и усъвършенстване на HR функцията в компанията.
Един от ключовите елементи, които имат отношение към изграждането на HR функцията, но не само, е комуникацията в компанията. Комуникацията вътре в звената, между отделните звена, както и между висшия мениджмънт и служителите е от изключително значение за ефективното функциониране на организацията. А истината е, че винаги има поле за нейното усъвършенстване.
Ключова предпоставка за ефективното изпълнение на работата от хора в компанията е и тяхното ефективно управление. Тук идва въпросът за умението на мениджърите да ръководят хора.
Нерядко в динамично развиващите се компании тези, които са били едни от първите служители и обикновено са едни от най-добрите експерти в своята област, по-късно заемат ръководна позиция. Това е естествен и много важен процес за развитие на хората вътре в организацията, но той изисква и съответната подготовка.
Ако вие си търсите компания с динамична и комуникативна среда, разгледайте актуалните обяви на Karieri.bg.
"Коутс България" търси:
Търговски представител
"Икономедиа" търси:БАНЕР АДМИНИСТРАТОР
Key Account Manager
PHP програмист
Financial controller
Marketing Specialist
Фонд на фондовете търси:DIRECTOR CONTROLLING & RISK MANAGEMENT AND REPORTING DEPARTMENT
БНБ търси:Експерти в дирекция "Икономически изследвания и прогнози"
Senior Banker at Customer Relations Department
Deloitte Bulgaria търси:Audit Manager
KPMG търси:
Accountant
Български хелзинкски комитет търси:
Юрист
Един от факторите, които оказват най-голямо въздействие върху бизнеса, са хората в компанията. Те са тези, които създават процесите, обслужват клиентите и постигат целите, които сме поставили. Затова си заслужава да отделим време и усилия и да поставим основите на функцията по управление на човешките ресурси. И то така, че тя ефективно да доведе до по-високи резултати за бизнеса. Но с какви стъпки може да постигнете това?
Първата стъпка, с която можете да започнете този процес, е анализът на настоящото състояние на HR функцията, за да установите по систематичен начин в какво се състоят силните страни и къде има поле за подобрения. Това може да стане, като се проведат разговори с мениджърите в компанията, както и с допитване до служителите за тяхното мнение по отношение на стратегията, процесите, комуникацията, мениджмънта и условията на работа.
0 коментара