Договорът за "Хемус": цената и сроковете могат да се променят

Държавното "Автомагистрали" получи без търг 1.34 млрд. лв. От публикувания документ не става ясна разбивка на сумата и как се стига до нея

В договора няма споменато използването на подизпълнители, а "Автомагистрали" няма свой ресурс за толкова мащабно строителство
В договора няма споменато използването на подизпълнители, а "Автомагистрали" няма свой ресурс за толкова мащабно строителство
В договора няма споменато използването на подизпълнители, а "Автомагистрали" няма свой ресурс за толкова мащабно строителство    ©  Анелия Николова
В договора няма споменато използването на подизпълнители, а "Автомагистрали" няма свой ресурс за толкова мащабно строителство    ©  Анелия Николова
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Държавното дружество "Автомагистрали" има договор за 134 километра от магистрала "Хемус", който не дава яснота как се е стигнало до числото 1.34 млрд. лв. с ДДС. Освен това документът оставя отворена врата за удължаване на строителството. И залага чиста печалба до 10%, която е висока надценка за строителство на такъв обект.

Това става ясно от един от най-тайните, но и скъпи държавни договори, който най-после беше публикуван миналата седмица. На 20 декември пътната агенция подписа договор с държавната компания, но го публикува месец по-късно, чак миналата седмица, въпреки многобройните запитвания от страна на медии и опозицията.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове