С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 29 яну 2019, 8:21, 6929 прочитания

Турци, китайци и италианци най-вероятно печелят най-големия жп търг

НКЖИ разпределя 1.2 млрд. лв. за линията Елин Пелин - Костенец, разделени в три отделни участъка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителите в най-голямата жп поръчка ще са основно чужди компании от Турция, Китай и Италия. Срещу 1.2 млрд. лв. с ДДС те ще ремонтират линията Елин Пелин - Костенец, разделена на три отсечки. Това е новост за големите строителни поръчки в България, които традиционно се печелят от местни обединения. Тук при два от победителите все пак има български партньори. Обяснението за чуждото присъствие е, че задачата е много трудна и местни компании никога не са изграждали толкова сложни жп съоръжения.

Търгът


Участъкът е с дължина 51 км, като включва 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина 3 км, като се предвижда и обновяване на пет жп гари по пътя.

Търгът беше разделен на три лота, които събраха офертите на 19 кандидата - румънски, полски, гръцки, италиански и турски компании. Сред тях бяха италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор", полската "Тракция", които участват самостоятелно. Голяма част от кандидатите обаче не са успели да се класират на етап отваряне на цени, като от НКЖИ коментираха неофициално, че е имало доста слаби оферти.

Евтино от Турция



Отварянето на цените се е състояло в петък. По информация на Mediapool комбинацията от техническа оценка и предложена цена предполага, че най-скъпият лот 1 ще бъде спечелен от турското обединение "Джен-Дуй жп Елин Пелин", предложило 658 млн. лв. с ДДС. "Капитал" потвърди информацията и от свой източник.

Турският холдинг Cengiz е познат в България като строител на магистрала "Люлин". Според сайта на компанията тя има оборот за 2017 г. от над 1 млрд. долара, изпълнила е проекти за над 9 млрд. долара, а в момента с партньори работи по договори за почти 15 млрд. долара. Строила е новото летище в Истанбул, като в чужбина е работила по проекти в Казахстан и Босна и Херцеговина. Другата турска компания в консорциума - Duygu Muhendislik, работи от 25 години по инфраструктурни обекти в Турция, като информацията за нея е оскъдна - на сайта й се виждат изпълнени магистрали, тунели, работа по летище "Ататюрк".

Китайци, италианци и българи

Следващият по мащабност лот - лот 3, най-вероятно ще бъде спечелен от обединение между китайската China Communications Construction Company и "Трейс – София" - "Булрейл 2018", предложило цена от 374 млн. лв. Това ще се случи обаче само ако кандидатът успее да обоснове цената си, тъй като тя е около 30% по ниска от средната цена. Ако не успее, тогава на втора позиция би излязло предложението на обединението между Strabag и "Джи Пи груп".

Най-малкият лот 2 най-вероятно ще се работи от обединението между италианската "Салчеф" и софийската "Гигастрой", което е предложило цена от 166.8 млн. лв. с ДДС.


Вече спечелени

Модернизацията на Костенец - Септември вече беше спечелена от консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата.

"Транс логистика" не е позната като строител на инфраструктура, макар че едно от изискванията към кандидатите беше да са участвали в поне един железопътен проект. Компанията няма сайт, на който да се види портфолиото й, а пощата й е в abv.bg.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Срокът за ERM II се изтегли за средата на годината 3 Срокът за ERM II се изтегли за средата на годината

В Брюксел неофициално се заговори за отлагане още в началото на седмицата, а една от причините е неяснотата около рекапитализацията на ПИБ

20 фев 2020, 1437 прочитания

Вечерни новини: Борисов смекчи малко позицията за еврозоната, златото е на 7-годишен връх заради коронавируса Вечерни новини: Борисов смекчи малко позицията за еврозоната, златото е на 7-годишен връх заради коронавируса

И още: София дава по 500 хил. лв. за пътища без винетки, АПИ иска 8 млн. лв.; България ще се опита да купи два медицински хеликоптера с пари от ЕС; В Брюксел започват тежките преговори за разпределението на общия бюджет

20 фев 2020, 1356 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Днес се провежда форумът "Годишна среща на бизнеса с правителството"

Гледайте изказванията на еврокомисаря Валдис Домбровскис, премиера Бойко Боросов и изследователя Иван Кръстев

Още от Капитал
Андон Балтаков: Не искам да звуча като прогноза за облачно време

Генералният директор на БНР пред "Капитал"

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10