С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 29 яну 2019, 8:21, 6404 прочитания

Турци, китайци и италианци най-вероятно печелят най-големия жп търг

НКЖИ разпределя 1.2 млрд. лв. за линията Елин Пелин - Костенец, разделени в три отделни участъка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителите в най-голямата жп поръчка ще са основно чужди компании от Турция, Китай и Италия. Срещу 1.2 млрд. лв. с ДДС те ще ремонтират линията Елин Пелин - Костенец, разделена на три отсечки. Това е новост за големите строителни поръчки в България, които традиционно се печелят от местни обединения. Тук при два от победителите все пак има български партньори. Обяснението за чуждото присъствие е, че задачата е много трудна и местни компании никога не са изграждали толкова сложни жп съоръжения.

Търгът


Участъкът е с дължина 51 км, като включва 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина 3 км, като се предвижда и обновяване на пет жп гари по пътя.

Търгът беше разделен на три лота, които събраха офертите на 19 кандидата - румънски, полски, гръцки, италиански и турски компании. Сред тях бяха италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор", полската "Тракция", които участват самостоятелно. Голяма част от кандидатите обаче не са успели да се класират на етап отваряне на цени, като от НКЖИ коментираха неофициално, че е имало доста слаби оферти.

Евтино от Турция



Отварянето на цените се е състояло в петък. По информация на Mediapool комбинацията от техническа оценка и предложена цена предполага, че най-скъпият лот 1 ще бъде спечелен от турското обединение "Джен-Дуй жп Елин Пелин", предложило 658 млн. лв. с ДДС. "Капитал" потвърди информацията и от свой източник.

Турският холдинг Cengiz е познат в България като строител на магистрала "Люлин". Според сайта на компанията тя има оборот за 2017 г. от над 1 млрд. долара, изпълнила е проекти за над 9 млрд. долара, а в момента с партньори работи по договори за почти 15 млрд. долара. Строила е новото летище в Истанбул, като в чужбина е работила по проекти в Казахстан и Босна и Херцеговина. Другата турска компания в консорциума - Duygu Muhendislik, работи от 25 години по инфраструктурни обекти в Турция, като информацията за нея е оскъдна - на сайта й се виждат изпълнени магистрали, тунели, работа по летище "Ататюрк".

Китайци, италианци и българи

Следващият по мащабност лот - лот 3, най-вероятно ще бъде спечелен от обединение между китайската China Communications Construction Company и "Трейс – София" - "Булрейл 2018", предложило цена от 374 млн. лв. Това ще се случи обаче само ако кандидатът успее да обоснове цената си, тъй като тя е около 30% по ниска от средната цена. Ако не успее, тогава на втора позиция би излязло предложението на обединението между Strabag и "Джи Пи груп".

Най-малкият лот 2 най-вероятно ще се работи от обединението между италианската "Салчеф" и софийската "Гигастрой", което е предложило цена от 166.8 млн. лв. с ДДС.


Вече спечелени

Модернизацията на Костенец - Септември вече беше спечелена от консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата.

"Транс логистика" не е позната като строител на инфраструктура, макар че едно от изискванията към кандидатите беше да са участвали в поне един железопътен проект. Компанията няма сайт, на който да се види портфолиото й, а пощата й е в abv.bg.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията 3 Реформа в прокуратурата? Може и без промени в Конституцията

Частно обвинение и съдебен контрол ще решат голяма част от проблемите

13 дек 2019, 1379 прочитания

Накъде след Венеция 1 Накъде след Венеция

Управляващите, президентът и БСП имат различни идеи за реформата на прокуратурата

13 дек 2019, 1058 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Днес се провежда форумът "Годишна среща на бизнеса с правителството"

Гледайте изказванията на еврокомисаря Валдис Домбровскис, премиера Бойко Боросов и изследователя Иван Кръстев

Още от Капитал
Песимизъм печели, оптимизъм - губи

Създаването на къс ETF фонд върху SOFIX отваря възможност за печалби при падащ пазар

"Светкавична война" увеличи отново парите за партиите

Увеличението на държавната субсидия ще разхлаби финансовата примка за опозицията

Походът на електробусите

През 2020 г. се очаква доставката на близо 300 превозни средства на ток за градския транспорт в големите градове

Дигиталният фронт на търговската война: Шампанско и данъци

Франция е първата, но не единствената държава, която планира данък върху тех компаниите въпреки заплахите на САЩ от ответни мерки

Кино: "Славни времена"

Романс по френски с пътуване в човешкото време

Яра Бубнова: Връзката между изкуството и обществото е скъсана

Директорът на "Национална галерия" за проблемите пред музея и възможните решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10