С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
4 29 яну 2019, 8:21, 4977 прочитания

Турци, китайци и италианци най-вероятно печелят най-големия жп търг

НКЖИ разпределя 1.2 млрд. лв. за линията Елин Пелин - Костенец, разделени в три отделни участъка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Строителите в най-голямата жп поръчка ще са основно чужди компании от Турция, Китай и Италия. Срещу 1.2 млрд. лв. с ДДС те ще ремонтират линията Елин Пелин - Костенец, разделена на три отсечки. Това е новост за големите строителни поръчки в България, които традиционно се печелят от местни обединения. Тук при два от победителите все пак има български партньори. Обяснението за чуждото присъствие е, че задачата е много трудна и местни компании никога не са изграждали толкова сложни жп съоръжения.

Търгът


Участъкът е с дължина 51 км, като включва 20 км тунели и 23 моста и виадукти с обща дължина 3 км, като се предвижда и обновяване на пет жп гари по пътя.

Търгът беше разделен на три лота, които събраха офертите на 19 кандидата - румънски, полски, гръцки, италиански и турски компании. Сред тях бяха италианската "Асталди", гръцките "Терна" и "Актор", полската "Тракция", които участват самостоятелно. Голяма част от кандидатите обаче не са успели да се класират на етап отваряне на цени, като от НКЖИ коментираха неофициално, че е имало доста слаби оферти.

Евтино от Турция



Отварянето на цените се е състояло в петък. По информация на Mediapool комбинацията от техническа оценка и предложена цена предполага, че най-скъпият лот 1 ще бъде спечелен от турското обединение "Джен-Дуй жп Елин Пелин", предложило 658 млн. лв. с ДДС. "Капитал" потвърди информацията и от свой източник.

Турският холдинг Cengiz е познат в България като строител на магистрала "Люлин". Според сайта на компанията тя има оборот за 2017 г. от над 1 млрд. долара, изпълнила е проекти за над 9 млрд. долара, а в момента с партньори работи по договори за почти 15 млрд. долара. Строила е новото летище в Истанбул, като в чужбина е работила по проекти в Казахстан и Босна и Херцеговина. Другата турска компания в консорциума - Duygu Muhendislik, работи от 25 години по инфраструктурни обекти в Турция, като информацията за нея е оскъдна - на сайта й се виждат изпълнени магистрали, тунели, работа по летище "Ататюрк".

Китайци, италианци и българи

Следващият по мащабност лот - лот 3, най-вероятно ще бъде спечелен от обединение между китайската China Communications Construction Company и "Трейс – София" - "Булрейл 2018", предложило цена от 374 млн. лв. Това ще се случи обаче само ако кандидатът успее да обоснове цената си, тъй като тя е около 30% по ниска от средната цена. Ако не успее, тогава на втора позиция би излязло предложението на обединението между Strabag и "Джи Пи груп".

Най-малкият лот 2 най-вероятно ще се работи от обединението между италианската "Салчеф" и софийската "Гигастрой", което е предложило цена от 166.8 млн. лв. с ДДС.


Вече спечелени

Модернизацията на Костенец - Септември вече беше спечелена от консорциум "Костенец-Септември 2018", който включва българската компания "Транс логистика", испанската Contratas Iglesias и румънската Arcada Company. Те спечелиха поръчката с оферта за 380 млн. лв. в конкуренция с още пет кандидата.

"Транс логистика" не е позната като строител на инфраструктура, макар че едно от изискванията към кандидатите беше да са участвали в поне един железопътен проект. Компанията няма сайт, на който да се види портфолиото й, а пощата й е в abv.bg.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв. Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

24 май 2019, 832 прочитания

Кога всъщност ще са готови магистралите 2 Кога всъщност ще са готови магистралите

Предизборните обиколки на Бойко Борисов съвпадат със старта на изграждането на магистрали, с откриването им и изтеглят сроковете за изграждането, но дали това е реалистично

23 май 2019, 3696 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Днес се провежда форумът "Годишна среща на бизнеса с правителството"

Гледайте изказванията на еврокомисаря Валдис Домбровскис, премиера Бойко Боросов и изследователя Иван Кръстев

С фокус върху сигурността

Кои са начините, с които можем да защитим телефона си от зловреден софтуер

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

20 въпроса: Тихомир Стоянов

С проекта Imaginary Archive Стоянов допринася към все още колебливия диалог за социалистическото минало и ранния Преход

По пътя с Инге Морат

Първата голяма ретроспективна изложба на австрийската фотографка е в италиански замък