С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 29 яну 2019, 15:35, 3500 прочитания

Нови 13 трамвая PESA за 45 млн. лв. ще тръгнат в София до края на годината

Поръчката трябваше да се изпълнява от Skoda, но полският производител излезе начело след съдебен обрат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен електротранспорт" подписа договор с полската компания PESA за доставката на 13 нови трамвая, които да се движат по линия №5. Стойността му е 44.7 млн. лв., като цената на един трамвай е 3.3 млн. лв. (общо 42.9 млн.), а останалите средства са за доставката на резервни части, оборудване и обучение на персонала.

Финансирането е по проекта "Интегриран столичен градски транспорт – фаза II" на стойност за 125 млн. лв. Парите по него са разпределени между закупуването на мотрисите (44.7 млн. лв.), ремонта на трамвайния път по бул. "Цар Борис III" (45 млн. лв.) и надграждането на интелигентната система за управление на трафика и на съществуващата система за информация на пътниците в реално време.


"Новите трамваи са климатизирани, нископодови, с рампа за детски колички и за хора с увреждания и със звукова сигнализация за незрящи хора. Очакваме трамваите да пристигнат в София до края на октомври 2019 г. и веднага ще бъдат пуснати в редовна експлоатация", обяви кметът на София Йорданка Фандъкова. В същото време обаче ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" е блокиран след отказа на "Джи Пи груп" да го извърши.

Конкурсът

Договорът за доставката на новите трамваи трябваше да бъде подписан още през лятото на 2017 г., но изборът на изпълнител се забави с няколко месеца без обявена конкретна причина. В края на октомври 2017 г. стана ясно, че на първо място в конкурса е класирана чешката "Шкода транспортейшън". От протоколите към обществената поръчка на "Столичния електротранспорт" се разбра, че дружеството е получило 94.2 точки въпреки предлаганата по-висока цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Офертата на конкурента му - полската "PESA Бидгошч", беше оценена с 91.7 точки, макар предлаганата цена да беше 44.8 млн. лв.



До споразумение със "Шкода транспортейшън" обаче не се стигна, тъй като класирането беше обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и след това във Върховния административен съд. В резултат на това и в изпълнение на съдебното решение през юли 2018 г. оценителната комисия на "Столичния електротранспорт" направи ново класиране. Този път обаче чешката компания беше директно отстранена заради установена грешка в ценовото предложение, поради което се стига и до договора с "PESA Бидгошч".

Релсите - на пауза

Подобна е съдбата и на процедурата за ремонт на трамвайния релсов път по бул. "Цар Борис III" от кв. "Княжево" до Съдебната палата. При нея миналото лято на първо място беше класирано обединение "Инфра груп 2017" с участници "Джи Пи груп" и "РВП Илиенци", но след скандала с реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев" и градинката на "Св. Седмочисленици" изпълнителят отказа да започне работа по този обект.

На второ място в търга пък беше класирано обединение, в което участници бяха подразделение на голяма строителна компания и "Интегрирани строителни системи", която е свързана с "Джи Пи". Нейният управител Владимир Пилчев е съдружник с един от собствениците на "Джи Пи" - Владимир Житенски, в "Агрохолд инвест". Освен това Пилчев е и управител на дружеството "Пи Ай", което притежава централата на строителната група.

В резултат на това цялата поръчка беше прекратена, а към момента няма данни да е била пусната нова. Поради което е сигурно, че новите трамваи поне в началото ще се движат по стари релси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв. 1 Парите за медии в кампанията за евровота у нас вече превишават 3 млн. лв.

"Воля" изпревари ГЕРБ по разходи за отразяване, показват данните на Института за развитие на публичната среда

24 май 2019, 1739 прочитания

Кога всъщност ще са готови магистралите 2 Кога всъщност ще са готови магистралите

Предизборните обиколки на Бойко Борисов съвпадат със старта на изграждането на магистрали, с откриването им и изтеглят сроковете за изграждането, но дали това е реалистично

23 май 2019, 4575 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Световната банка открива в София център за изнесени услуги с 200 служители

Офисът ще отговаря за вътрешните корпоративни и IT операции на банката

Как ще гласуваме на 26 май

Преференциите имат нови номера, машинното гласуване не е толкова трудно

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Кино: "Капернаум"

Драма на бедност и надежда през очите на дете

Галина Дългото чорапче

Социалният цирк на осиновената в Дания Галина Риом-Ройбек учи децата у нас на приобщеност, емпатия и вяра в себе си