С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 29 яну 2019, 15:35, 5138 прочитания

Нови 13 трамвая PESA за 45 млн. лв. ще тръгнат в София до края на годината

Поръчката трябваше да се изпълнява от Skoda, но полският производител излезе начело след съдебен обрат

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Общинското дружество "Столичен електротранспорт" подписа договор с полската компания PESA за доставката на 13 нови трамвая, които да се движат по линия №5. Стойността му е 44.7 млн. лв., като цената на един трамвай е 3.3 млн. лв. (общо 42.9 млн.), а останалите средства са за доставката на резервни части, оборудване и обучение на персонала.

Финансирането е по проекта "Интегриран столичен градски транспорт – фаза II" на стойност за 125 млн. лв. Парите по него са разпределени между закупуването на мотрисите (44.7 млн. лв.), ремонта на трамвайния път по бул. "Цар Борис III" (45 млн. лв.) и надграждането на интелигентната система за управление на трафика и на съществуващата система за информация на пътниците в реално време.


"Новите трамваи са климатизирани, нископодови, с рампа за детски колички и за хора с увреждания и със звукова сигнализация за незрящи хора. Очакваме трамваите да пристигнат в София до края на октомври 2019 г. и веднага ще бъдат пуснати в редовна експлоатация", обяви кметът на София Йорданка Фандъкова. В същото време обаче ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" е блокиран след отказа на "Джи Пи груп" да го извърши.

Конкурсът

Договорът за доставката на новите трамваи трябваше да бъде подписан още през лятото на 2017 г., но изборът на изпълнител се забави с няколко месеца без обявена конкретна причина. В края на октомври 2017 г. стана ясно, че на първо място в конкурса е класирана чешката "Шкода транспортейшън". От протоколите към обществената поръчка на "Столичния електротранспорт" се разбра, че дружеството е получило 94.2 точки въпреки предлаганата по-висока цена от 46.3 млн. лв. без ДДС. Офертата на конкурента му - полската "PESA Бидгошч", беше оценена с 91.7 точки, макар предлаганата цена да беше 44.8 млн. лв.



До споразумение със "Шкода транспортейшън" обаче не се стигна, тъй като класирането беше обжалвано пред Комисията за защита на конкуренцията и след това във Върховния административен съд. В резултат на това и в изпълнение на съдебното решение през юли 2018 г. оценителната комисия на "Столичния електротранспорт" направи ново класиране. Този път обаче чешката компания беше директно отстранена заради установена грешка в ценовото предложение, поради което се стига и до договора с "PESA Бидгошч".

Релсите - на пауза

Подобна е съдбата и на процедурата за ремонт на трамвайния релсов път по бул. "Цар Борис III" от кв. "Княжево" до Съдебната палата. При нея миналото лято на първо място беше класирано обединение "Инфра груп 2017" с участници "Джи Пи груп" и "РВП Илиенци", но след скандала с реконструкцията на ул. "Граф Игнатиев" и градинката на "Св. Седмочисленици" изпълнителят отказа да започне работа по този обект.

На второ място в търга пък беше класирано обединение, в което участници бяха подразделение на голяма строителна компания и "Интегрирани строителни системи", която е свързана с "Джи Пи". Нейният управител Владимир Пилчев е съдружник с един от собствениците на "Джи Пи" - Владимир Житенски, в "Агрохолд инвест". Освен това Пилчев е и управител на дружеството "Пи Ай", което притежава централата на строителната група.

В резултат на това цялата поръчка беше прекратена, а към момента няма данни да е била пусната нова. Поради което е сигурно, че новите трамваи поне в началото ще се движат по стари релси.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Възраждането на "Пирогов" Възраждането на "Пирогов"

В болницата бяха открити нови клиники и приходите я нареждат на първо място в София

24 яну 2020, 390 прочитания

Ден по-късно Министерството на финансите се отказа от по-ниската хазартна такса 2 Ден по-късно Министерството на финансите се отказа от по-ниската хазартна такса

Ведомството на Владислав Горанов предлагаше лотарии и букмейкъри да плащат 25%, но върху по-ниска база. Сега остави ставката на 15% от приходите

24 яну 2020, 904 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Световната банка открива в София център за изнесени услуги с 200 служители

Офисът ще отговаря за вътрешните корпоративни и IT операции на банката

Още от Капитал
Две италиански офис сделки

Инвеститори от Рим купиха сгради до летището и над бизнес парка за 23.5 млн. евро

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Пътеводител на кандидат-програмиста

Какво е добре да се знае за академиите, които предлагат подобни обучения

Цветан Тодоров - човекът на чужда земя

Две нови издания хвърлят светлина върху личността и идеите на родения в България философ

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10