С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
30 яну 2019, 14:30, 9740 прочитания

Най-накрая беше намерен удобен шеф за АПИ

Досегашният областен управител на Ловеч Георги Терзийски изненадващо оглави пътната агенция

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Областният управител на Ловеч Георги Терзийски е новият председател на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" - едно от ведомства в държавата, които разпределят най-много пари за поръчки за строителство и поддръжка на пътищата и магистралите. Назначението му се случва точно 20 дни след като пътната агенция остана без ръководство заради проблемите с електронните винетки.

Изборът на Терзийски обаче е изненадващ, тъй като той няма опит в управлението на пътни проекти и като цяло професионалният му опит е много далеч от инфраструктурния сектор. Вероятно става дума за изцяло партийно назначение, защото по неофициална информация няколко експерти от строителния бранш са отказали да застанат начело на АПИ поради изключителната концентрация на скандали във ведомството през последните месеци. Миналата седмица например се твърдеше, че поста ще заеме Стилян Кротнев, който е бил началник на отдела за проектите по програма "Транспорт" в АПИ и директор на дирекция за пътни проекти в регионалното министерство.


Любопитно е, че според биографията му Терзийски е отличен оратор - нещо, което видимо липсваше при досегашните пътни шефове. Множеството проблеми около пускането на електронните винетки, а и преди това около качеството на ремонтите показаха липса на комуникативност в ръководството на АПИ и нищо чудно сега правителството да се е спряло върху Терзийски именно с надеждата, че ще може да се обяснява по-добре пред обществото. А от това ще има нужно особено при предстоящото пускане на тол-системата за камионите и редицата ключови ремонти, които са планирани за 2019 г.

Кой е Георги Терзийски

Първото, което прави впечатление от биографията на новия шеф на АПИ, е това, че той няма никакъв опит с пътищата. По образование Георги Терзийски е икономист (в УНСС) и юрист (в Русенския университет). Преди да влезе в областната администрация, е работил в инспектората на Агенцията по заетостта (1996 - 2002 г.), а след това и в Главната инспекция по труда, където през първите четири години е инспектор, а от 2006 до 2009 г. е директор на звеното. Оттам Терзийски преминава в частния сектор - в ловешката фирма за промишлено оборудване за прецизни стругарски и фрезови обработки "Грико машининг", чийто собственик е Гриша Генов.



В областната администрация на Ловеч Георги Терзийски влиза при втория кабинет на Бойко Борисов в края на 2014 г. Тогава той е назначен за заместник областен управител - пост, който напуска при служебното правителство на Огнян Герджиков, за да се завърне като областен управител на Ловеч при третия кабинет н Борисов.

Интересно е да се припомни, че и бившият министър на регионалното развитие Николай Нанков също е бил областен управител на Ловеч, преди да влезе в правителството. Което пък повдига съмнения, че Терзийски е лансиран именно от него.

Подпис за милиарди

Ролята на Георги Терзийски ще е наистина важна, тъй като през тази година се очаква развръзката по някои от най-важните и скъпи пътни проекти. Още през март е планирано да бъдат направени три първи копки на магистрала "Хемус", а по-късно ще започне и работата по магистралата от София до Калотина, както и довършването на южната дъга от столичното околовръстно между кв. "Младост" и магистрала "Тракия".

Предстои да се избере строител на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, както и да се реши въпросът с изграждането на тунел "Железница", след като "Джи Пи груп" заявиха, че се отказват от този проект. В ход са още процедурите за магистралата Русе - Велико Търново и скоростният път от Ботевград до Видин. Отделно са проектите за рехабилитация на републиканските пътища по оперативна програма "Региони в растеж".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

18 окт 2019, 263 прочитания

Да сготвиш Боби Михайлов 1 Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

18 окт 2019, 614 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Бизнесът в района на НДК иска забрана за скейтборд в подлеза

Актовете по новата наребда за обществения ред са съставени неправомерно и ще паднат в съда

Още от Капитал
Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Шведска маса в гората

Три места в Швеция, където отглеждат и събират храната си сами по устойчивата формула "от земята в чинията"

Джазменът като блусар

Китаристът Джон Скофийлд за това какво наистина има значение в музиката

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10