Да правиш бизнес със социална кауза

Социалното предприемачество в България едва стартира и има нужда от подкрепа

Темата накратко
  • Социалното предприемачество в България все още стартира и се нуждае от подкрепа
  • Български център за нестопанско право за осма поредна година реализира програмата си "Предприемачество за нестопански организации"
  • Кои са 12-те финалисти в конкурса "Най-добър бизнес план на НПО"

Да правиш бизнес и да печелиш от това, че подкрепата за социално уязвими хора и благородни каузи са в основата на твоя предприемачески модел. Това е краткото определение на социалното предприемачество. В България това е все още прохождаща дейност. Законът за предприятията на социалната и солидарна икономика е съвсем нов и все още не действа – той беше приет в началото на ноември м.г. и ще влезе в сила от 2 май т.г. Той определя социалното предприемачество като форма, която съвместява стопанската дейност с преследването на социални цели, в резултат на което се произвежда социална добавена стойност, т.е. социален ефект за съответната целева група.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Снимка на седмицата

Снимка на седмицата