С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 4 фев 2019, 16:49, 14764 прочитания

Ръководителка на държавната компания "Автомагистрали" е освободена

Смяната се случи два дни след като "Бивол" публикува запис на разговор между жена от "Автомагистрали" и директор в АПИ

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В петък, 1 февруари, регионалният министър Петя Аврамова е освободила Десислава Христова, член на съвета на директорите на държавната компания "Автомагистрали". Христова е подала молба, без да посочи мотиви.

Напускането ѝ се случи два дни след като разследващият сайт "Биволъ" публикува запис на разговор между между директор в Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) и неизвестна дама от "Автомагистрали". В разговора дамата обяснява, че държавното дружество ще превъзложи строителен обект на неидентифициран мъж на име Иван по непрозрачен начин.


Компанията, за която правителството твърди, че има достатъчно капацитет, ще получи 1.34 млрд. лв., за да построи 134 км от магистрала "Хемус".


"Капитал" се свърза с Христова, но тя отказа да коментира темата. На по-късен етап тя отрече да е участвала в този разговор в поискано право на отговор (виж карето долу).

Начело на компанията



Все още няма назначен заместник на Христова, като това нямало да се отрази на оперативното управление на дружеството, твърдят оттам.

Десислава Христова влезе в съвета на директорите през октомври 2017 г., като обясни пред "Капитал" преди време, че лично бившият регионален министър (сега зам.-министър) Николай Нанков ѝ е предложил поста.

Христова е юрист по образование, преди "Автомагистрали" има опит на различни места, включително Държавно предприятие "Строителство и възстановяване" (бившето ГУСВ) и регионалното министерство.

Христова води и активен политически живот. Нейното име и контакти се появяват във Facebook публикация от 2015 г. на страницата на АБВ в покана относно открита дискусия за живеещите в кв. "Овча купел" за създаване на местна структура.

След това обаче явно се е преориентирала, тъй като е била четвърта в листата на ДПС в 25 МИР - София, на предсрочните парламентарни избори през 2017 г. и е член на обществения съвет към Областния съвет на ДПС – София-град. В писмо до Ахмед Доган, публикувано на сайта epicenter, тя заявява, че е в "хармония с душата на ДПС" и му се доверява безрезервно.

Сега в съвета на директорите на държавната компания остават само Александър Филев и Стоян Беличев, който е и изпълнителен директор.

Мистериозният Иван на "Струма"

На 29 януари сайтът "Биволъ" публикува запис на разговор, проведен в АПИ. Събеседниците са инж. Михаил Рашков и неидентифицираната дама от държавната компания "Автомагистрали". Рашков е директор на дирекция "Поддържане на пътната инфраструктура", а преди това беше ръководител на Областно пътно управление - София. Разговорът между двамата е записан от шофьор, позвънил в АПИ именно на стационарния номер на Рашков.

В разговора става въпрос как "Автомагистрали" ще превъзложат дейности на неидентифициран мъж на име Иван, който "пилотно" да изпълни обект на име "Мало Бучино". "Ще се случи и ще бъде в срок, Иван има интерес да се доказва и той го знае много добре. И е готов на абсолютно всичко да дава от себе си", казва дамата от "Автомагистрали". Тя споменава, че премиерът "го знае това".

От съобщение на АПИ до медиите от 1 февруари става ясно, че тунел "Мало Бучино" на магистрала "Струма" в посока Перник в момента се ремонтира. По план ремонтът ще завърши през март.

През юни 2017 г. "Автомагистрали" печели поръчката за поддържане на "Люлин" и "Струма". На сайта на профила на купувача на АПИ не е публикуван договор на "Автомагистрали" с подизпълнител по тази поръчка. Това обаче не значи, че няма такъв, тъй като само част от тях са публични.

Капацитет под въпрос

След като правителството взе решение да възложи строителството на "Хемус" на компанията, която досега има само договори за поддържане на магистралите, започна да се обръща повече внимание на въпроса дали тя изобщо има капацитет да се справи с подобна голяма задача.

Регионалният министър Петя Аврамова уточни колко кадри и машини има дружеството в писмен отговор на депутата от БСП Георги Свиленски. Тя обясни, че то разполага с 236 машини, от които едва 20 са строителни.

Както става ясно и от разговора, компанията превъзлага повечето дейности по поддържането по договорите си за "Хемус", "Тракия", "Люлин" и "Струма" на частни компании. Останалите са леки, пътнически или специализирани автомобили.
Право на отговор
Уважаеми г-н главен редактор,

Моля да уважите правото ми на отговор, във връзка с публикация във в. Капитал.

На 04.02.2019г. под заглавие "Ръководителка на държавната компания "Автомагистрали" е освободена", пишете, че след публикуван в сайта Биволъ запис на разговор между неизвестна дама и директор в АПИ, съм освободена от поста си на член на съвета на директорите в Автомагистрали ЕАД. Коментирате, че "В разговора дамата обяснява, че държавното дружество ще превъзложи строителен обект на неидентифициран мъж на име Иван по непрозрачен начин". Понататък твърдите, че "В разговора става въпрос, как "Автомагистрали" ще превъзложат дейности на неидентифициран мъж на име Иван, който "пилотно" да изпълни обект на име "Мало Бучино". "Ще се случи и ще бъде в срок, Иван има интерес да се доказва и той го знае много добре. И е готов на абсолютно всичко да дава от себе си", казва дамата от "Автомагистрали". Тя (аз в случая) споменава, че премиерът "го знае това"."

Няма да коментирам съмнителния начин и техническите възможности за изготвяне на въпросния запис ... как "един шофьор го направил през стационарен телефон", неговата автентичност и законност. Няма да коментирам и разпокъсаната, несвързана и неясна реч на участниците, пресъздадена в така разпространения запис от Биволъ. В този смисъл лично аз не се припознавам в този запис ... това не е моят стил на изразяване, не е моят речник! Но ... за целта има органи, които ще се произнесат!

По съдържанието, изложено в записа - както казват и от Биволъ, записът е рязан и обработван! Така се стига до получения краен продукт. Изводите и анализите на медията за смисъла и темите на този разговор са една неистина. В истинския разговор, в който аз съм участвала нито става дума за строителство, нито за милиони, нито че някой ще прави нещо непрозрачно. Впрочем цялостните насоки, изведени като внушения за читателите не отговарят на истината. Не се учудвам, че Биволъ не са споменали името ми, защото след като притежават записа и са разговаряли с другия участник (както твърдят), странно е да не са знаели коя е "дамата от Автомагистрали". Защото, когато свързваш нечие име с престъпление въз основа на съшити фрази от един обработен запис, могат да последват съответните правни действия. Съвсем различно е, ако не посочиш човека и оставиш органите на реда да действат, ако у тях се появи "усещане за корупция".

Вашите коментари, аналогично и в тон с Биволъ отиват в посока, коренно различна от Истината. Когато вадиш от контекста определени думи и изрази, създаваш нещо, което е възможно да звучи и смешно, и безсмислено, и невярно.

Твърдя, че докато съм изпълнявала своите функции на член на съвета, цялостната ми дейност е била законосъобразна и насочена в полза и за развитието на държавното дружество.

Предвид медийния интерес около тази "грандиозна схема за корупция" и пространните анализи в тази посока, аз смятам, че намесата на правоохранителните органи е належаща. Затова заедно с настоящия отговор на вашата статия, ви изпращам и сигнала, с който лично сезирам прокуратурата да се заеме със случая, да разследва записа и да разкрие истината. Готова съм и ще окажа пълно съдействие това да се случи!

Напускането на поста ми не е от гузна съвест, или невъзможност да се справям успешно с работата. Напускам държавното дружество, защото не желая името ми да бъде петнено, пришивано към схеми за престъпна дейност, или задкулисие, каквато тенденция беше заявена от някои медии, както и да бъде уронван престижа на Автомагистрали ЕАД. Защото това е обратното на всички принципи, които изповядам и спазвам в живота си изобщо, а не само в дадената ситуация.

Не желая и да се прави аналогия, и да се създават внушения относно качеството ми на член на Съвета на директорите в Автомагистрали ЕАД и политическите ми изяви. Защото двете нямат никаква връзка, нито по отношение назначението ми в дружеството, нито относно дейността ми в него, какъвто смисъл за нещо "интересно", намирате в предходната си статия от 18.01.2019г. със заглавие "Тайната държавна компания, която ще строи "Хемус".

Прилагам копие от входиран от мен сигнал до Главния прокурор на Република България.
С уважение: Десислава Христова

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор 3 България вече няма как да отлага механизма за разследване на главния прокурор

Бойко Борисов се размина с Венецианската комисия за това как трябва да се гарантира независимост на процедурата

6 дек 2019, 2187 прочитания

Трудните книжки 3 Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

6 дек 2019, 1430 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Отсечка от пътя Мездра - Ботевград привлече шест оферти

ГБС, "Джи Пи груп", "Пътища Пловдив" и "Трейс" са сред кандидатите в търга за 178 млн. лв. без ДДС

Още от Капитал
Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Супер звук в мини тяло

Кои са най-добрите TWS слушалки на пазара

Къде е еко-то в данъка за колите

Новите данъчни идеи на София се мотивират със замърсяването на въздуха, но реално нямат връзка с това

Анестезиолозите на алианса

Лидерската среща на НАТО в Лондон се проведе "на обезболяващи", позаглади противоречията и отложи решаването на фундаменталните проблеми за по-късно

Звуковата терапия на Стейси Кент

What a Wonderful World: певицата за нуждата да имаме споделени преживявания в кризисно време

Гледни точки

Новата поредица прожекции "Киноточка" започва с документален филм за музиката в киното

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10