Отсечка от пътя Мездра - Ботевград привлече шест оферти
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Отсечка от пътя Мездра - Ботевград привлече шест оферти

Участъкът от Мездра - Благоевград, дълъг 13.5 км, трябва да бъде завършен за три години

Отсечка от пътя Мездра - Ботевград привлече шест оферти

ГБС, "Джи Пи груп", "Пътища Пловдив" и "Трейс" са сред кандидатите в търга за 178 млн. лв. без ДДС

Мила Чернева
6585 прочитания

Участъкът от Мездра - Благоевград, дълъг 13.5 км, трябва да бъде завършен за три години

© Надежда Чипева


Поръчката за проектиране и строителство на единия лот от четирилентовия скоростен път между Мездра и Ботевград привлече седем оферти, като повечето големи строителни компании са взели участие.

Участъкът е дълъг 13.5 км и е с прогнозна стойност 178.8 млн. лв. без ДДС, финансира се от републиканския бюджет и не е пределна, пишат от АПИ. Поръчката за другия лот в момента се обжалва в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).

Кои са кандидатите

Самостоятелно са подали оферти "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд".

Едното обединение е с по-непознати играчи, като в него влизат "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" и "Ер кънстракшънс". Първите вероятно са азербайджанската компания Akkord Industry Construction Investment Corporation. "Ер кънстракшънс" пък е собственост на Илкер Ерсой и Гюлай Ерсой, сочи справка в Търговския регистър. Според сайта на фирмата са работили по магистрала "Люлин" и са вписани в Българо-турската търговска камара. Справка в регистъра на Камарата на строителите показва обаче, че компанията е заличена от него през октомври 2017 г.

Вторият е на "Европейски пътища" (чието старо име е "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" и "Вахостав - СК". Първите две фирми са от орбитата на "Грома холд", доскоро позната като "Агромах". Третият участник е словашка фирма.

Последният консорциум също е на свързани помежду си фирми "Геострой" и "Пътстрой-92" на Цоло Вутов.

На какъв етап са търговете

По време на заседание на парламентарната комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление миналата седмица регионалният министър Петя Аврамова обясни, че и за двата участъка от направлението Мездра - Ботевград има изработени подробни устройствени планове, процедират се от общините и се готвят отчуждителни процедури. Намеренията са до края на годината да има избрани строители, като срокът за изпълнение на поръчката е три години.

За пръв път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок. Трасето беше разделено на две отделни поръчки, за да може да се работи едновременно и по двата лота.

Жалбата за лот 1 е на "Автомагистрали София" срещу разяснение от 10 януари. Фирмата жалбоподател е свързана с варненската компания "Инжстройинженеринг", която се контролира от Пламен Стилянов и семейството му според Търговския регистър. Собственикът на "Автомагистрали София" Методи Аврамов е в съвета на директорите на "Трансстрой-София" заедно със Стилянов. До 2015 г. именно "Инжстройинженеринг" е собственик на "Автомагистрали София".

Поръчката за проектиране и строителство на единия лот от четирилентовия скоростен път между Мездра и Ботевград привлече седем оферти, като повечето големи строителни компании са взели участие.

Участъкът е дълъг 13.5 км и е с прогнозна стойност 178.8 млн. лв. без ДДС, финансира се от републиканския бюджет и не е пределна, пишат от АПИ. Поръчката за другия лот в момента се обжалва в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

2 коментара
  • xte29566872

    Познатите корумпета точат зъби за нови стотици милиони.
    И после - с мангизите ще спретнат нов "протест" за подкрепа на правителството, щото опозицията искала да ги проверява.

    Няма ли да дойде най-сетне горският и да ги изгони тия тумбаци?

  • 2
    aly02306991 avatar :-|
    aly02306991

    Лошото е, че ако тия си тръгнат няма, кой да дойде. Ако си мислиш, че БСП са алтернатива, то или паметта ти е кратка или си на партийна хранилка. Във всичко това е и трагедията, тези които в момента ни управляват са тотално неспособни, но ако трябва да се сравняват с опозицията в лицето на БСП, то поне ГЕРБ са по-малкото зло....


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK