С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 7 фев 2019, 16:05, 3529 прочитания

Тол-управлението вече месец няма началник

Звеното все още попълва щатните позиции, а Пътната полиция още не може да провери самостоятелно дали шофьорите имат е-винетка

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Едва на 6 февруари Агенция "Пътна инфраструктура" е обявила конкурс за нов началник на Националното тол-управление - звеното, което отговаря за всички услуги, свързани с електронните винетки и тол-системата. Това е точно един месец, след като премиерът Бойко Борисов поиска оставката на бившия шеф Антон Антонов. Началникът беше уволнен на 5 януари - по-малко от два месеца, след като беше назначен заради фалстарта на системата за е-винетки.

Малко след него оставка подаде и председателят на управителния съвет (УС) на АПИ Светослав Глосов. Преди седмица на 31 януари неговото място зае бившият областен управител на Ловеч Георги Терзийски. От АПИ обясниха, че допреди неговото назначение УС на агенцията е имал само един от трима членове - Дончо Атанасов, и това е забавило обявяването на конкурс за нов директор на тол управлението.


"Ако конкурсът за длъжността бе обявен преди попълването на състава на УС на АПИ, би могло да се влезе в хипотеза конкурсът да не бъде завършен, тъй като няма да има орган, който да вземе решение за назначаване на спечелилия кандидат", казват от АПИ.

Какъв ще е новият шеф

Според изискванията новият директор на тол-управлението трябва да е магистър, препоръчително по икономика, право, технически науки, информатика и компютърни науки, а опитът му да е "не по-малко от пет години на ръководна длъжност или придобит IІ младши ранг изисквания". Компютърната грамотност и владеенето на английски език също са включени в изискванията.



В рамките на конкурса кандидатите трябва да защитят концепция за стратегическо управление на тема "Стратегия за ефективно управление на Националното тол-управление и визия за развитие на дейността" и ще бъдат интервюирани.

От архива на кариерния сайт на АПИ не се вижда да е провеждан подобен конкурс предишния път, когато е назначен човек на тази позиция.

Една система на парчета

Когато системата за е-винетки започна да създава проблеми в началото на 2019 г., гражданите се опитваха да се свържат с АПИ, но безуспешно. Посоченият телефон за контакти в сайта за купуване на винетки bgtoll.bg всъщност беше същият като този за актуалната пътна обстановка. Оказа се, че отделът "Обслужване на клиенти" не е функционирал преди месец.

От отговори, които "Капитал" получи близо месец след изпращането на въпросите, става ясно, че отдел "Обслужване на клиенти" има няколко сектора, като "Контактен център" - или кол-центърът на bgtoll.bg - са шестима души в момента, месец след старта на електронните винетки. "Те обработват запитвания чрез контактната форма на сайта bgtoll.bg и чрез е-mail info@bgtoll.bg", уточняват от АПИ. По принцип на щат служителите в контактния център трябва да са общо 23.

На въпросите защо терминалите за закупуване на винетки по гранични пунктове и бензиностанции не бяха доставени на 1 януари, кой е отговорник за това (АПИ, тол-управлението или фирмата изпълнител Kapsch) и кога са заявени локациите им АПИ не отговори директно. "До 6 февруари включително са монтирани и работят общо 394 терминала за самотаксуване", пишат от агенцията по темата. Все още предстои да бъдат монтирани терминали за самотаксуване и на ГКПП Стрезимировци и Варна-ферибот.

В началото на януари Пътната полиция нямаше достъп до системата за е-винетките и не можеше да проверява дали шофьорите имат такива. Тогава Антон Антонов заяви пред журналисти, че на пътните полицаи предстои да им бъдат дадени таблети с достъп до системата някъде през януари. Към 6 февруари обаче това не се е случило, а сега отговорът на агенцията звучи съвсем различно.

"Националното тол-управление и Пътна полиция извършват съвместни проверки. В най-кратки срокове Пътна полиция ще има достъп до системата на Националното тол-управление. Няма да бъдат купувани и доставяни нови таблети, защото служителите на Пътна полиция имат таблети", твърдят от АПИ.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: КПКОНПИ оправда всички от "Апартаментгейт", пожар в ТЕЦ "Марица-изток" 2 Вечерни новини: КПКОНПИ оправда всички от "Апартаментгейт", пожар в ТЕЦ "Марица-изток" 2

И още: ЕС нареди на Полша да спре чистката на съдии; Все още няма избор на държава за новия завод на Volkswagen

24 юни 2019, 596 прочитания

КПКОНПИ оневини всички герои в "Апартаментгейт" 3 КПКОНПИ оневини всички герои в "Апартаментгейт"

Цветан Цветанов и Цецка Цачева нямали частен интерес в отношенията си със строителната фирма, от която си купили имоти

24 юни 2019, 1043 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Проектът за нов закон за земята пак ще се преработва

Земеделски сдружения се обявиха против текстовете и начина на изготвянето им

Q&A: Проектът Libra

Най-важното, което трябва да се знае за новата криптовалута на Facebook

Поизтънелите възглавници на банките

Показателите за капиталова адекватност се понижават заради ръста в кредитирането, раздаваните дивиденти и нови регулации

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Хубаво е, но е фалшиво

Как изложба с фалшификати почти предизвика дебат за черния пазар на изкуство у нас

Power to the Robots

Албена Баева, артист и куратор на първата изложба в България на произведения, създадени в колаборация с изкуствен интелект