🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Пътят от вкъщи до работа: основно с кола

Над 60% от служителите в големите офис сгради на София се придвижват с автомобил заради зле планирания градски транспорт

Над една четвърт от анкетираните са на мнение, че най-бързият начин за придвижване е с автомобил и пестенето на време е основна причина за избора му
Над една четвърт от анкетираните са на мнение, че най-бързият начин за придвижване е с автомобил и пестенето на време е основна причина за избора му
Над една четвърт от анкетираните са на мнение, че най-бързият начин за придвижване е с автомобил и пестенето на време е основна причина за избора му    ©  Надежда Чипева
Над една четвърт от анкетираните са на мнение, че най-бързият начин за придвижване е с автомобил и пестенето на време е основна причина за избора му    ©  Надежда Чипева
Бюлетин: Моят Капитал Моят Капитал

Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.

Над 60% от служителите в големите офис сгради в София се придвижват с автомобил до работното си място. Това показва социологическо проучване на "Визия за София" и "Зелена София", инициативи на Столична община. Пътуващите с градски транспорт се подреждат на второ място, като най-предпочитаните превозни средства са автобусите, трамваите и метрото. Липсват добри условия за придвижване пеша или с велосипед, сочи още допитването.

Проучването е направено на базата на анкети сред мениджърите и служителите на най-големите офис сгради в София: Expo 2000 Office park, Vertigo Business Tower, Sofia Airport Center, Business Park Sofia, Progress, SAP. Анкетирани са работещите в седем от най-големите ИТ и аутсорсинг компании у нас: VMware, Telenor, Telus, SAP, Porsche Leasing, Porsche Import, Hewlett Packard. В тях работят между 5 и 6 хил. души.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vzoran avatar :-|
    vzoran
    • + 10

    Градския транспорт има проблем с почистването. Метрото изглежда се поддържа не лошо, но при трамваите си личи че няма стандарти и изисквания за почистване - някои места в мотрисите са запрашени и остават мръсни с месеци, т.е. никой не ги почиства, никой не проверява за чистотата, а жалбите са безполезни, защото няма изисквания и съответно "няма" нарушение.
    Велоалеи, скутери и велосипеди под наем трябва да допълват мрежата на метрото. Тротоарите също липсват, неравни са или се използват за паркинг. Целият град в момента е ориентиран към автомобилите затова и голям процент хора ги предпочитат. Това е най-вредния начин за придвижване и икономически неоправдан - автомобилната и петролната индустрия не са ни сила.

    Нередност?
  • 2
    milipili avatar :-|
    Скакауец
    • - 7
    • + 2

    12лв./месец за Капитал?
    Моля, вие шегувате ли се? Или не ви стигат грантовете от АзБ?
    С всичките ви правописни грешки и глупави преводи, и лев и двайсет са ви много!!!!

    Нередност?
  • 3
    geordgeo avatar :-?
    geordgeo
    • + 3

    Твърдя, че (аз) съм един от малкото хора в София, който се придвижва целогодишно с (ел)велосипед из града, но... Първо - този град не е измислен за велосипедно придвижване (анкетираните хора го потвърждават) и Второ - не всеки иска/може да кара колело, причините са много, да не изреждаме.
    Проблемът на града е, че се мисли само за автомобилите и не за друго, а защото са приход за икономиката, сериозен при това. Общината файда от велоалеи няма, защото от тях няма приходи, напротив - само разходи за поддръжката им. Та добре поне, че се направи метрото и малко или много за голяма част от хората се появи алтернатива, иначе сме си още в края на 20-ти век, няма какво да се лъжем...

    Нередност?
Нов коментар