Срокът за касовите апарати може да бъде удължен

Бизнесът се оплака от липсата на достатъчно време и неясноти, финансовият министър заяви, че е склонен на отстъпка

От заявени 110 модела фискални устройства на страницата на НАП до момента 58 са постъпили за изпитване в Българския институт по метрология (БИМ), а от тях само 38 вече са пуснати на пазара
От заявени 110 модела фискални устройства на страницата на НАП до момента 58 са постъпили за изпитване в Българския институт по метрология (БИМ), а от тях само 38 вече са пуснати на пазара
От заявени 110 модела фискални устройства на страницата на НАП до момента 58 са постъпили за изпитване в Българския институт по метрология (БИМ), а от тях само 38 вече са пуснати на пазара    ©  Юлия Лазарова
От заявени 110 модела фискални устройства на страницата на НАП до момента 58 са постъпили за изпитване в Българския институт по метрология (БИМ), а от тях само 38 вече са пуснати на пазара    ©  Юлия Лазарова

По-малко от два месеца преди да влязат в сила новите изисквания на т.нар. Наредба за касовите апарати, мнозинството от компаниите твърдят, че няма да могат да отговорят на тях в срок. За регистрираните по ДДС търговци той е 31 март, а дотогава фирмите трябва да сменят или пренастроят фискалните си устройства, както и софтуера за управление на продажбите, който ползват.

Това не са направили 95% от компаниите, а от тях близо две трети няма да успеят да се вместят в поставения срок, показва експресна анкета на Българската стопанска камара (БСК). Тя е направена сред 2493 фирми, а резултатите от нея бяха представени в понеделник на публична дискусия по темата.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
3 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • mto
    • + 5

    "... но все още работим с бизнеса в диалог, за да установим достатъчен ли е срокът. Дотолкова, доколкото не сме чули упреци към самата наредба, само по отношение на сроковете, ще ги дебатираме. "
    Работят с бизнеса в диалог? Този на какви наркотици е? Ако си беше направил труда да си довлече з@дник@ на срещата щеше да разбере, че сроковете са най-малкият проблем! А, едва ли има и някаква част от наредбата, към която не са отправени упреци! Стресираният от земетресение надхвърля всякакви нива на безочливост вече...

    Нередност?
  • 2
    plf avatar :-|
    plf
    • + 4

    До коментар [#1] от "mto":

    Още по-нагла е частта в която казва, че нямало критики към наредбата. Че то основно и само критика има към тази наредба от всякакво естество!
    Този човек определено има проблеми както с познанията, така и с егото си!

    За да е по-ясно ето самата среща (където представител от НАП въпреки поканата липсва). И това е само една отдесетките срещи за коментиране на проблемите...

    https://www.youtube.com/watch?v=NwF7lTpXrQM&feature=youtu.be

    Нередност?
  • 3
    drkskwlkr avatar :-P
    Иван Арнаудов
    • + 3

    Като собственик на онлайн магазин тази наредба ме връща в каменната епоха. Ако паралелно с онлайн дейността правя продажби в офиса и приемам плащания в брой или с кредитна/дебитна карта, съм задължен (1) да имам два отделни търговски обекта и (2) да започна да използвам система за управление на складовите и търговски операции (каквато за 10 години бизнес и годишен оборот между 150 и 200 хил. лева досега не ми е била необходима) и да интегрирам със софтуера на магазина (никоя от предлаганите СУПТО не виждам да предлага такава възможност).

    Всяка продажба трябва да има собствен уникален идентификационен номер и операторът на системата трябва да не може да редактира нищо по поръчките. Демек, ако имам въведен продукт със сгрешена цена и наличност и някой случайно си го поръча, съм задължен да отчета несъществуващата продажба.

    О(аче!!! Ако просто спра да приемам плащания в брой в офиса и изключа опцията за плащане с кредитна/дебитна карта, а електронният ми магазин остане да инкасира приходи само през банков превод или пощенски паричен превод, тогава въобще не попадам в обхвата на тази наредба, мога да си работя както преди и изобщо да не се занимавам да внедрявам складови програми и да плащам стотици левове годишен абонамент на някаква фирма за несъществуваща поддръжка.

    Къде в по-горното намирате справедливост и равнопоставеност между бизнесите? Защо единствените алтернативи пред мен са да се лиша от 10-20 хиляди лева годишен приход от продажби, като спра да продавам от офиса си и спра да приемам плащания с кредитна карта, или да се вкарам в неясни пътеки да интегрирам онлайн магазин със складова система за своя сметка?

    Питам също и някой ако може да ми отговори - по какъв начин тази недоебана наредба ще възпрепятства нелегалните онлайн магазини, които и досега си продават без да се отчитат пред НАП, да продължат да правят същото? И по какъв начин мокрите сънища на минфин Горанов онлайн магазинът да чука автоматично касова бележка през СУПТО-то в момента на постъпване на всяка поръчка улесняват контрола, като ми е достатъчно да спра определен вид разплащания и да заобиколя изцяло наредбата?

    Данъчните си представят целия онлайн бизнес организиран като прословутите дискотеки в Слънчев бряг, с които се борят всяка година да ги накарат да чукат касови бележки. И наредбата е така написана, че приравнява онлайн магазините на кръчма с 20 маси и меню до 100 артикула.

    Тази фундаментална промяна в изискванията как да се управляват електронни магазини, вкарана по просташки начин през различно законодателство (какво общо има складовото стопанство с наредбата за касовите апарати?!) няма аналог със световната практика. Познавам онлайн търговци от Европа, които имат десетки пъти моя годишен оборот, доставят стока в цял свят и работят по същия начин като моя - с един добре написан Excel-ски файл. Това тук е висша форма на издевателство над дребния бизнес.

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал