Най-дългоочакваната пътна поръчка в България се превърна в нещо като списък "Кой кой е" в българското строителство. Търгът за половината от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле привлече 10 оферти - от всички големи строителни компании у нас, както и от няколко чуждестранни.
Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия е 444.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането по него все още не е осигурено. Правителството даде заявка, че ще подаде апликационната форма към управляващия орган на оперативната програма "Транспорт" през март.
Другата седмица ще се отворят офертите и за другата отсечка през дефилето, която е на стойност над 430 млн. лв. без ДДС. Там се разигра странният случай, който антикорупционният фонд и bTV разкриха в началото на седмицата - че някой прави проби на трасето, преди да са събрани офертите на потенциалните изпълнители.
Цялата работа през дефилето трябва да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г., припомнят от пътната агенция.
Всички са тук
От всички подадени оферти става ясно, че единствено ГБС и италианците от "Тодини" са подали оферта самостоятелно. От обичайните кандидати за мащабни инфраструктурни проекти липсва "Щрабаг".
Освен "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." (които участваха и в търга за тунел "Железница" и впоследствие обжалваха избора) кандидатстват и две турски компании и една словашка, но в обединения. "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети" участва заедно с "Виа-План", а "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" си партнира с "Автомагистрали Хемус" и "Трансконсулт-22". Словашката "Вахостав -С.К." а.с. е в консорциум със свързаните помежду си "Грома Холд" (бившето "Агромах"), "Европейски пътища" (доскоро - "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" и "Пътпроект".
Големият морски строител "Хидрострой" на Велико Желев е подала оферта заедно със свързаната "Инфра Експерт" и специализираната в тунелно строителство "Евро Алианс Тунели".
ГБС са представени от "ГБС-Инфраструктурно строителство". Те завършиха 24 км от Струма през декември, ще строят малък участък преди тунел "Железница" и вероятно ще спечелят търг за 120 млн. лв. за връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе".
Фирмите от групата на Цоло Вутов "Геострой" и "Пътстрой-92" се състезават в обединение с "Биас-М" и "Илия Бурда". "Трейс Груп Холд" са в обединение с "Алфе Консулт".
"ПСТ Груп" пък е в консорциум с Частно акционерно дружество "Строителна асоциация Интербудмонтаж", "БГ Ленд Кънстракшън" и "Копекс и ко".
Накрая, но не последно място, тук са и най-големите в последната година - "Джи Пи Груп". След като изпадналата в немилост доскоро компания все пак подписа договор за тунел "Железница" тази седмица, в офертата за Кресна си партнират с "Логистика 21".
Задача за половин милиард
Кресненското дефиле е най-сложният технически участък от магистрала "Струма" и беше отлаган години наред заради спора дали да има тунел, който да запази биоразнообразието на района или да се минава през резервата. В крайна сметка се реши единият път да минава по билото на планината, а настоящият път да се ползва ремонтиран за движение в едната посока.
Първият лот е дълъг 13.2 км и попада в северната част откъм София. В този участък ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (с дължина 211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Ще бъдат построени и 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три надлеза и подлеза. Достъпът до този участък ще става чрез три пътни възела - "Полето", "Мечкул" и "Стара Кресна".
Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.
Най-дългоочакваната пътна поръчка в България се превърна в нещо като списък "Кой кой е" в българското строителство. Търгът за половината от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле привлече 10 оферти - от всички големи строителни компании у нас, както и от няколко чуждестранни.
Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия е 444.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането по него все още не е осигурено. Правителството даде заявка, че ще подаде апликационната форма към управляващия орган на оперативната програма "Транспорт" през март.
0 коментара