Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители

В посока София - Кулата ще се използва съществуващия път, а новите отсечки ще са само в обратната посока

Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители

В най-голямата пътна поръчка в България за последните години има само една чужда компания със самостоятелно участие и три в смесени консорциуми

Мила Чернева
6804 прочитания

В посока София - Кулата ще се използва съществуващия път, а новите отсечки ще са само в обратната посока

© Цветелина Белутова


Най-дългоочакваната пътна поръчка в България се превърна в нещо като списък "Кой кой е" в българското строителство. Търгът за половината от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле привлече 10 оферти - от всички големи строителни компании у нас, както и от няколко чуждестранни.

Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия е 444.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането по него все още не е осигурено. Правителството даде заявка, че ще подаде апликационната форма към управляващия орган на оперативната програма "Транспорт" през март.

Другата седмица ще се отворят офертите и за другата отсечка през дефилето, която е на стойност над 430 млн. лв. без ДДС. Там се разигра странният случай, който антикорупционният фонд и bTV разкриха в началото на седмицата - че някой прави проби на трасето, преди да са събрани офертите на потенциалните изпълнители.

Цялата работа през дефилето трябва да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г., припомнят от пътната агенция.

Всички са тук

От всички подадени оферти става ясно, че единствено ГБС и италианците от "Тодини" са подали оферта самостоятелно. От обичайните кандидати за мащабни инфраструктурни проекти липсва "Щрабаг".

Освен "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." (които участваха и в търга за тунел "Железница" и впоследствие обжалваха избора) кандидатстват и две турски компании и една словашка, но в обединения. "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети" участва заедно с "Виа-План", а "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" си партнира с "Автомагистрали Хемус" и "Трансконсулт-22". Словашката "Вахостав -С.К." а.с. е в консорциум със свързаните помежду си "Грома Холд" (бившето "Агромах"), "Европейски пътища" (доскоро - "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" и "Пътпроект".

Големият морски строител "Хидрострой" на Велико Желев е подала оферта заедно със свързаната "Инфра Експерт" и специализираната в тунелно строителство "Евро Алианс Тунели".

ГБС са представени от "ГБС-Инфраструктурно строителство". Те завършиха 24 км от Струма през декември, ще строят малък участък преди тунел "Железница" и вероятно ще спечелят търг за 120 млн. лв. за връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе".

Фирмите от групата на Цоло Вутов "Геострой" и "Пътстрой-92" се състезават в обединение с "Биас-М" и "Илия Бурда". "Трейс Груп Холд" са в обединение с "Алфе Консулт".

"ПСТ Груп" пък е в консорциум с Частно акционерно дружество "Строителна асоциация Интербудмонтаж", "БГ Ленд Кънстракшън" и "Копекс и ко".

Накрая, но не последно място, тук са и най-големите в последната година - "Джи Пи Груп". След като изпадналата в немилост доскоро компания все пак подписа договор за тунел "Железница" тази седмица, в офертата за Кресна си партнират с "Логистика 21".

Задача за половин милиард

Кресненското дефиле е най-сложният технически участък от магистрала "Струма" и беше отлаган години наред заради спора дали да има тунел, който да запази биоразнообразието на района или да се минава през резервата. В крайна сметка се реши единият път да минава по билото на планината, а настоящият път да се ползва ремонтиран за движение в едната посока.

Първият лот е дълъг 13.2 км и попада в северната част откъм София. В този участък ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (с дължина 211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Ще бъдат построени и 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три надлеза и подлеза. Достъпът до този участък ще става чрез три пътни възела - "Полето", "Мечкул" и "Стара Кресна".

Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

Най-дългоочакваната пътна поръчка в България се превърна в нещо като списък "Кой кой е" в българското строителство. Търгът за половината от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле привлече 10 оферти - от всички големи строителни компании у нас, както и от няколко чуждестранни.

Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия е 444.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането по него все още не е осигурено. Правителството даде заявка, че ще подаде апликационната форма към управляващия орган на оперативната програма "Транспорт" през март.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK