С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 фев 2019, 17:39, 4720 прочитания

Пътят през Кресненското дефиле привлече всички големи български строители

В най-голямата пътна поръчка в България за последните години има само една чужда компания със самостоятелно участие и три в смесени консорциуми

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Най-дългоочакваната пътна поръчка в България се превърна в нещо като списък "Кой кой е" в българското строителство. Търгът за половината от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле привлече 10 оферти - от всички големи строителни компании у нас, както и от няколко чуждестранни.

Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия е 444.7 млн. лв. без ДДС. Финансирането по него все още не е осигурено. Правителството даде заявка, че ще подаде апликационната форма към управляващия орган на оперативната програма "Транспорт" през март.


Другата седмица ще се отворят офертите и за другата отсечка през дефилето, която е на стойност над 430 млн. лв. без ДДС. Там се разигра странният случай, който антикорупционният фонд и bTV разкриха в началото на седмицата - че някой прави проби на трасето, преди да са събрани офертите на потенциалните изпълнители.

Цялата работа през дефилето трябва да завърши в срока на оперативната програма до 2023 г., припомнят от пътната агенция.

Всички са тук



От всички подадени оферти става ясно, че единствено ГБС и италианците от "Тодини" са подали оферта самостоятелно. От обичайните кандидати за мащабни инфраструктурни проекти липсва "Щрабаг".

Освен "Тодини Конструкциони Дженерале С.П.А." (които участваха и в търга за тунел "Железница" и впоследствие обжалваха избора) кандидатстват и две турски компании и една словашка, но в обединения. "Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджарет Ве Санайи Лимитед Ширкети" участва заедно с "Виа-План", а "Доуш Иншаат Ве Тиджарет" си партнира с "Автомагистрали Хемус" и "Трансконсулт-22". Словашката "Вахостав -С.К." а.с. е в консорциум със свързаните помежду си "Грома Холд" (бившето "Агромах"), "Европейски пътища" (доскоро - "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" и "Пътпроект".

Големият морски строител "Хидрострой" на Велико Желев е подала оферта заедно със свързаната "Инфра Експерт" и специализираната в тунелно строителство "Евро Алианс Тунели".

ГБС са представени от "ГБС-Инфраструктурно строителство". Те завършиха 24 км от Струма през декември, ще строят малък участък преди тунел "Железница" и вероятно ще спечелят търг за 120 млн. лв. за връзката на Южната дъга с "Цариградско шосе".

Фирмите от групата на Цоло Вутов "Геострой" и "Пътстрой-92" се състезават в обединение с "Биас-М" и "Илия Бурда".
"Трейс Груп Холд" са в обединение с "Алфе Консулт".

"ПСТ Груп" пък е в консорциум с
Частно
акционерно дружество "Строителна асоциация Интербудмонтаж", "БГ Ленд Кънстракшън" и "Копекс и ко".

Накрая, но не последно място, тук са и най-големите в последната година - "Джи Пи Груп". След като изпадналата в немилост доскоро компания все пак подписа договор за тунел "Железница" тази седмица, в офертата за Кресна си партнират с "Логистика 21".

Задача за половин милиард

Кресненското дефиле е най-сложният технически участък от магистрала "Струма" и беше отлаган години наред заради спора дали да има тунел, който да запази биоразнообразието на района или да се минава през резервата. В крайна сметка се реши единият път да минава по билото на планината, а настоящият път да се ползва ремонтиран за движение в едната посока.

Първият лот е дълъг 13.2 км и попада в северната част откъм София. В този участък ще бъдат построени 3 тунела - "Симитли" (с дължина 211 м), "Ракитна" (1135 м) и "Стара Кресна" (1052 м). Ще бъдат построени и 10 виадукта с обща дължина 3.5 км, както и три надлеза и подлеза. Достъпът до този участък ще става чрез три пътни възела - "Полето", "Мечкул" и "Стара Кресна".


Срокът за изпълнение на всяка от обществените поръчки е 1556 дни и включва времето за проектиране и строителство.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

София иска да купи нови 25 трамвая и 30 тролейбуси за 135 млн. лв. София иска да купи нови 25 трамвая и 30 тролейбуси за 135 млн. лв.

Тролеите трябва да подменят старите по линиите 1, 6 и 7

26 май 2019, 500 прочитания

LIVE: Евроизбори 2019. Нова порция предварителни резултати 1 LIVE: Евроизбори 2019. Нова порция предварителни резултати

Най-важното от изборния ден, внимателно подбрано и обяснено от екипа на "Капитал" в България и Брюксел

26 май 2019, 22189 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Държавата ще даде отсрочка за новите правила за касовите апарати, какви са новите европейски цели за тока, какви коли се купуват и oще

И да паднат, и да бият...

Няколко дни преди края на кампанията за европейските избори победителят не е ясно очертан, но вече са ясни някои от промените, които ще настъпят след това

Как трамваите влязоха в Google

Разписанията на градския транспорт в София станаха достъпни в Google Maps, но без съдействието на Столичната община

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Златният Кокошка

"Кокошка – експресионист, мигрант и европеец" е едно от централните събития в културния афиш на Виена този сезон

Градът е сцена

Международната програма на "Варненско лято" и "Световен театър в София"