С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 18 фев 2019, 12:12, 5240 прочитания

"Тракия" трябва да стане интелигентна магистрала срещу 7.2 млн. лв.

АПИ е подновила поръчката, която обаче дублира част от дейностите, възложени на строителя на тол-системата - "Капш"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Пет години след завършването на магистрала "Тракия", Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) иска тя да започне поне донякъде да прилича на останалите европейски магистрали.

Агенцията е подновила поръчката за изграждане на интелигентна транспортна система по "Тракия", която включва предупредителни екрани, камери и сензори за претегляне.


Прогнозната й стойност е над 7.2 млн. лв., а срокът за подаване на оферти е 11 март.

За тази поръчка е важно да се отбележат две неща. Първо, подобни системи подобряват принципно безопасността по магистралите, но след като такава система за първи път у нас беше изградена на пуснатия в експлоатация през декември лот от "Струма", се оказа, че тя не работи (виж карето долу).

И второ, част от дейностите, които трябва да се извършат по тази поръчка, дублират дейностите, които трябва да се направят от строителя на тол-системата - "Капш". Това е най-малкото странно, предвид че АПИ вече е сключила договор с "Капш" за тях.



Какво ще има на "Тракия"

В рамките на поръчката "Разработване и внедряване на интелигентна транспортна система в обхвата на автомагистрала "Тракия" се планира да се внедри система, която автоматично да идентифицира инциденти при тунел "Траянови врата", като чрез подвижни бариери ще се пренасочва трафикът в една от двете тунелни тръби.

В различни участъци на "Тракия" ще се монтират информационни табла (общо 40, по 20 в посока), които да информират шофьорите за случващото се по пътя. Предвидено е и да се монтират сензори за претегляне на МПС в движение, камери за измерване на средна скорост и мониторинг на трафика с цялото прилежащо оборудване в определени участъци от "Тракия" (тук може да видите кои).

Именно тези неща дублират част от поръчката, която "Капш трафик солюшънс" спечелиха през 2017. Те например трябва да изградят 100 пункта с възможност за претегляне, а в рамките на тази поръчка се предвиждат осем подобни. Това прилича до голяма степен на пореден опит на АПИ да облекчи австрийците в изпълнението на задачата им, след като стана ясно, че двете страни са подписали скандален анекс, с който "Капш" се освобождават от редица дейности.

Едногодишното забавяне

Първоначално търгът е обявен през декември 2017 г. - два месеца след избора на "Капш", но след прекъсване заради обжалвания е подновен чак през ноември 2018 г. Крайният срок за подаване на оферти е бил през средата на декември, но жалба на ИТ компанията "Контракс" малко преди крайния срок отново е блокирала търга. Според фирмата има изменения и разминаване в минималните гаранционни срокове в документацията и последвалите разяснения.

Според Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) обаче жалбоподателят е искал чрез поисканите разяснения "да инициира промяна в условията на документацията, но извън законоустановения срок за това". КЗК отхвърля жалбата на 24 януари, а АПИ подновява търга 11 февруари, като дава срок от месец за събиране на офертите.

Офертите ще се оценяват на база техническо предложение (40%) и ценова оферта (60%). Системата трябва да се изгради за две години. Поръчката се финансира по оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура".
Системата на "Струма": Хубава е, но не е готова

При предсрочното откриването на участъка Кресна - Сандански от магистрала "Струма" през декември от регионалното министерство се похвалиха, че за първи път в рамките на проект за изграждане на магистрална отсечка била изградена такава интелигентна транспортна система у нас. Тя включвала станции за броене и управление на трафика, видеонаблюдение, измерване на теглото на превозните средства и метеорологично наблюдение, както и контролен център с диспечери и информационни табла.

Верижна катастрофа на 5 февруари обаче разкри, че всъщност такава система още няма. След инцидента от АПИ уточниха, че в участъка Кресна - Сандански "има изградена техническа инфраструктура за интелигентна транспортна система", но тя реално не работи. Причината била, че системата е за лотове 3.1, 3.2 и 3.3 от магистралата и ще има общ център за управление на трафика и той ще започне работа със завършването на лот 3.1 между Благоевград и Крупник, тъй като изграждането на центъра за управление е включено в поръчката именно за този участък.

Построяването на контролен център и интелигентната система на строящия се в момента лот 3.1 и готовия вече лот 3.3 струва 2.9 млн. лв., посочват още от АПИ пред сайта actualno.com.

В началото на месеца АПИ заяви, че е предприела стъпки за изграждането на

временен контролен център за управление на трафика, който ще е в сградата на Областното пътно управление в Благоевград.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ТЕЦ-ове на Ковачки ще получават до 60 лв. на тон за горенето на софийския боклук ТЕЦ-ове на Ковачки ще получават до 60 лв. на тон за горенето на софийския боклук

Част от RDF-а ще се оползотворява и в циментовия завод "Холсим", но с по-ниска цена

21 ное 2019, 755 прочитания

БСП се сниши за КПКОНПИ, ДПС обяви Цацаров за "богатство" 4 БСП се сниши за КПКОНПИ, ДПС обяви Цацаров за "богатство"

"Патриотите" щели първо да изслушат номинирания от ГЕРБ кандидат, преди да решат дали да го подкрепят

20 ное 2019, 2415 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Съдът: Председателят на Нотариалната камара е незаконно избран

Решението на Върховния административен съд идва постфактум - дни преди Димитър Танев да изкара пълен тригодишен мандат

Още от Капитал
Тази карта ми излезе златна

Защо лихвите по кредитни карти не падат и как да платим по-малко по тях

Фасулска работа

За 20 години Милко Младенов създаде една от най-разпознаваемите компании за варива в България "СуиКо"

Кой, ако не той

"Български пощи" може да използват дружество на Пеевски за подизпълнител на задачата да разнасят вестници и списания

Новата дългова криза на здравната каса

Институцията плаща със здравни вноски наказателни лихви и адвокатски хонорари

Кино: "В кръг"

Социален гняв през директно кино в новия филм на Стефан Командарев

Канадска вълна

Писателят Дени Терио за работния си процес и защо Канада е страна на "две самотности"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10