Силен интерес предизвика и вторият лот от "Струма" в Кресненското дефиле
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Силен интерес предизвика и вторият лот от "Струма" в Кресненското дефиле

Автомагистрала "Струма" ще мине през Кресненското дефиле с едно ново платно срещу 1 млрд. лв.

Силен интерес предизвика и вторият лот от "Струма" в Кресненското дефиле

Участниците в търга за 430 млн. лв. са 12, сред които почти всички местни големи компании, а чуждите самостоятелни кандидати са три

Мила Чернева
8696 прочитания

Автомагистрала "Струма" ще мине през Кресненското дефиле с едно ново платно срещу 1 млрд. лв.

© Цветелина Белутова


Вторият лот от магистрала "Струма" в Кресненското дефиле (3.2.2) привлече 12 оферти - или с две повече, отколкото другата отсечка в района (лот 3.2.1), въпреки че е по-евтин. Този участък е с дължина 10.4 км и включва обходния път на Кресна, а прогнозната му стойност е над 430 млн. лв. без ДДС. В него се разигра странният случай, който антикорупционният фонд и bTV разкриха преди седмица - че някой прави проби на трасето, преди да са събрани офертите на потенциалните изпълнители. Интересното е, че "Пътпроект 2000", които твърдяха, че извършват сондажите, не участват, въпреки че миналата седмица завиха пред bTV, че ще подадат оферта в търга.

Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия, за който офертите бяха отворени в петък, е 444.7 млн. лв. без ДДС. Прави впечатление, че повече от половината участници в първия търг за магистралата през дефилето подават оферти в този със същите партньори.

Кои са кандидатите

Някои от обединенията са същите, както в търга за лот 3.2.1. "Джи Пи Груп" отново са избрали за партньор "Логистика 21", а "Трейс Груп Холд" пак подават оферта с "Алве Консулт". Повтаря се и италианското обединение "Тодини Конструкциони Дженерале" и "Тодини България".

"ПСТ Груп" повтаря консорциума с Частно акционерно дружество "Строителна асоциация Интербудмонтаж", "БГ Ленд Кънстракшън" и "Копекс и ко". Отново се среща и обединението между "Доуш", "Автомагистрали Хемус" и "Трансконсулт-22".

Свързаните помежду си "Грома Холд" (бившето "Агромах"), "Европейски пътища" (доскоро - "Пътища Пловдив"), "Водно строителство - Благоевград" и "Пътпроект" отново са подали оферта със словашката "Вахостав -С.К.". Повтаря се и обединението между "Геострой", "Пътстрой-92", "Биас-М" и "Илия Бурда".

Този път обаче специализираната в тунелното строителство "Евро Алианс Тунели" подава оферта с "Иса 2000" и "Автомагистрали Черно море" (които са част от обединението, което строи 16 км от магистрала "Хемус" до Търговище). В другия търг "Евро Алианс" участваше с "Хидрострой" на Велико Желев, която този път не присъства сред кандидатите.

ГБС, които участват самостоятелно в другия търг, сега си партнират с португалската EPOS – Empresa Portuguesa de Obras Subterrâneas.

Има и три самостоятелни участника. Единият е азербейджанската "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация", която подаде оферта и в поръчката за проектиране и строителство на единия лот от четирилентовия скоростен път между Мездра и Ботевград. Другите два кандидата, подали оферти сами, са турските "Дженгиз" и "Колин".

От състезанието отново отсъства "Щрабаг".

Оставки в дефилето

Директорът на горското стопанство в Кресна инж. Димитър Терзиев е уволнен, съобщи БНР. Причината е бездействие, довело до тежки нарушения в държавните горски територии, като по-конкретно става дума за сондажи в района на въпросния лот 2.2.2. Разследване на Антикорупционния фонд и bTV показа, че строители правят проучвания на бъдещото трасе от Кресна до Крупник (участъка в посока София), преди изобщо да са подадени оферти по обществената поръчка. Хората, работещи в района, твърдят, че фирмите, които работят, са "Геострой" или ГБС, но и двете компании отрекоха.

Отговорност пое проектантската фирма "Пътпроект – 2000", които изработват разширен идеен проект на трасето през Кресненското дефиле. Фирмата не е уведомила стопанина на гората за сондажите и с тежка техника е разширила над 2.7 км съществуващи пътища и е прокарала близо 4 км нови. На тях е връчен акт за нарушение и е наложена санкция в размер на 15 хил. лв. Сезирани са районната прокуратура в Сандански и окръжната прокуратура в Благоевград за самоуправство.

Вторият лот от магистрала "Струма" в Кресненското дефиле (3.2.2) привлече 12 оферти - или с две повече, отколкото другата отсечка в района (лот 3.2.1), въпреки че е по-евтин. Този участък е с дължина 10.4 км и включва обходния път на Кресна, а прогнозната му стойност е над 430 млн. лв. без ДДС. В него се разигра странният случай, който антикорупционният фонд и bTV разкриха преди седмица - че някой прави проби на трасето, преди да са събрани офертите на потенциалните изпълнители. Интересното е, че "Пътпроект 2000", които твърдяха, че извършват сондажите, не участват, въпреки че миналата седмица завиха пред bTV, че ще подадат оферта в търга.

Отсечката от 24 км от Кресна до Крупник е разделена на два лота, а прогнозната стойност на първия, за който офертите бяха отворени в петък, е 444.7 млн. лв. без ДДС. Прави впечатление, че повече от половината участници в първия търг за магистралата през дефилето подават оферти в този със същите партньори.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK