Пътната агенция удължи срока на ГБС и "ПСТ груп" за работа по "Струма"
10 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пътната агенция удължи срока на ГБС и "ПСТ груп" за работа по "Струма"

ГБС строят 720 м магистрала от северната част на бъдещия тунел за близо 36 млн. лв., а "ПСТ груп" - 1.4 км за малко над 22 млн. лв.

Пътната агенция удължи срока на ГБС и "ПСТ груп" за работа по "Струма"

АПИ още не е сключила договори с надзорните фирми, което бави работата по отсечките преди и след тунела "Железница"

Мила Чернева
4908 прочитания

ГБС строят 720 м магистрала от северната част на бъдещия тунел за близо 36 млн. лв., а "ПСТ груп" - 1.4 км за малко над 22 млн. лв.

© Георги Кожухаров


ГБС и "ПСТ груп" ще имат допълнително време за проектирането на двата си малки лота от магистрала "Струма", преди и след тунел "Железница". Това става ясно от допълнително споразумение, което строителните фирми са сключили с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на 9 януари. Те са публикувани чак на 28 януари на страницата на агенцията. Причина за отлагането е, че АПИ още не е подписала договорите за строителен надзор, а те са задължителни според Закона за устройство на територията, за да може да се приемат готовите проекти и да се започне строителството.

ГБС и "ПСТ груп" сключиха договори още през октомври и септември 2018 г. ГБС строят 720 м магистрала от северната част на тунела за близо 36 млн. лв., а "ПСТ груп" - 1.4 км за малко над 22 млн. лв.

Срокът от първия етап на изпълнение на поръчката (а именно - за проектирането) трае 100 дни и трябваше да започне да тече още с подписването на договорите през есента на 2018 г. На 4 януари обаче управителният съвет на пътната агенция е провел заседание, с което е решил, че договорите с изпълнителите трябва да се изменят. Споразуменията са сключени, след като са изтекли въпросните 100 дни от подписването на договорите, а надзор още не е имало.

Така всъщност сроковете за проектирането на двете отсечки ще започнат чак след като АПИ изпрати уведомително писмо до ГБС и ПСТ, че са подписали договор с надзорните фирми. Това значи, че на практика засега работата по тези два участъка може да закъснее с няколко месеца. Реално фирмите могат да проектират, но без надзор няма кой да приеме проекта им, дори да са готови. Преди време Калин Пешов, председател на управителния съвет на "Главболгарстрой холдинг", обясни пред "Капитал", че при тях все пак върви проектиране на отсечката.

Надзор без договор

Поръчката за надзора е обявена на 2 април 2018 г., а тази за самото строителство на тунел "Железница" и двете отсечки преди и след него - през октомври 2017 г. Търгът за надзора е обжалван в хода му, но в крайна сметка през декември пътната агенция избира надзорните фирми. За отсечката на ГБС това е обединение между "Строй 1000" и "Три-Ес", а за тази на ПСТ - "Пътконсулт 2000" и "Консулт 64".

След това "Трансконсулт - БГ" и "Рутекс" са подали жалби срещу решението за избор на изпълнител, но на 18 януари Комисията за защита на конкуренцията ги е отхвърлила, защото не са отстранили нередности в жалбите навреме.

Справка в регистъра на Върховния административен съд показва, че фирмите не са обжалвали и там търга, тоест забавянето от около две седмици е странно. От АПИ уточниха за "Капитал", че предстои подписване на договорите и в момента се подготвят документите.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK