С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 фев 2019, 13:00, 4324 прочитания

Пътната агенция удължи срока на ГБС и "ПСТ груп" за работа по "Струма"

АПИ още не е сключила договори с надзорните фирми, което бави работата по отсечките преди и след тунела "Железница"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
ГБС и "ПСТ груп" ще имат допълнително време за проектирането на двата си малки лота от магистрала "Струма", преди и след тунел "Железница". Това става ясно от допълнително споразумение, което строителните фирми са сключили с Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) на 9 януари. Те са публикувани чак на 28 януари на страницата на агенцията. Причина за отлагането е, че АПИ още не е подписала договорите за строителен надзор, а те са задължителни според Закона за устройство на територията, за да може да се приемат готовите проекти и да се започне строителството.

ГБС и "ПСТ груп" сключиха договори още през октомври и септември 2018 г. ГБС строят 720 м магистрала от северната част на тунела за близо 36 млн. лв., а "ПСТ груп" - 1.4 км за малко над 22 млн. лв.


Срокът от първия етап на изпълнение на поръчката (а именно - за проектирането) трае 100 дни и трябваше да започне да тече още с подписването на договорите през есента на 2018 г. На 4 януари обаче управителният съвет на пътната агенция е провел заседание, с което е решил, че договорите с изпълнителите трябва да се изменят. Споразуменията са сключени, след като са изтекли въпросните 100 дни от подписването на договорите, а надзор още не е имало.

Така всъщност сроковете за проектирането на двете отсечки ще започнат чак след като АПИ изпрати уведомително писмо до ГБС и ПСТ, че са подписали договор с надзорните фирми. Това значи, че на практика засега работата по тези два участъка може да закъснее с няколко месеца. Реално фирмите могат да проектират, но без надзор няма кой да приеме проекта им, дори да са готови. Преди време Калин Пешов, председател на управителния съвет на "Главболгарстрой холдинг", обясни пред "Капитал", че при тях все пак върви проектиране на отсечката.

Надзор без договор



Поръчката за надзора е обявена на 2 април 2018 г., а тази за самото строителство на тунел "Железница" и двете отсечки преди и след него - през октомври 2017 г. Търгът за надзора е обжалван в хода му, но в крайна сметка през декември пътната агенция избира надзорните фирми. За отсечката на ГБС това е обединение между "Строй 1000" и "Три-Ес", а за тази на ПСТ - "Пътконсулт 2000" и "Консулт 64".

След това "Трансконсулт - БГ" и "Рутекс" са подали жалби срещу решението за избор на изпълнител, но на 18 януари Комисията за защита на конкуренцията ги е отхвърлила, защото не са отстранили нередности в жалбите навреме.

Справка в регистъра на Върховния административен съд показва, че фирмите не са обжалвали и там търга, тоест забавянето от около две седмици е странно.

От АПИ уточниха за "Капитал", че предстои подписване на договорите и в момента се подготвят документите.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии БСП и ДПС обявиха управлението за опасно, ГЕРБ: Стига истерии

Докато в парламента вървяха дебатите по вота на недоверие, премиерът разговаряше с футболните фенове на "Левски"

24 яну 2020, 1513 прочитания

Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите Адвокатите сочат като най-сериозен проблем отношението на институциите

Анкета сред членовете на столичната адвокатура показва, че електронната комуникация със съда е най-желаното подобрение

24 яну 2020, 1040 прочитания

24 часа 7 дни

24 яну 2020, 8596 прочитания

24 яну 2020, 3572 прочитания

24 яну 2020, 3001 прочитания

24 яну 2020, 2403 прочитания

24 яну 2020, 2145 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
Новите промени на ГЕРБ в Изборния кодекс са безсмислени, но създават хаос

Управляващите се отказаха от тях, ще изчакат решението на Румен Радев за преференциите

Още от Капитал
Ryanair става Buzz в София

Нискотарифната компания планира реорганизация и ребрандиране на част от поделенията си под марката Buzz. Сред тях е това в Полша, което ще поеме управлението на София

Глътка надежда за БНР

Изненадващо медийният регулатор реши да даде шанс на Андон Балтаков, който има опит в доказани медийни компании като "Асошиейтед прес" и CNN.

Реклама за слушане

Чрез подкаст рекламите компаниите могат да достигнат до нишова аудитория, фокусирана върху съдържанието.

Защо си отиват експертите

Отстраняването на неудобните и неадекватните партийни назначения подменя функцията на държавната администрация

20 въпроса: Блажка Димитрова

Един от основните двигатели зад сдружението "Нулев отпадък - България" и създателка на първия отдаден на каузата ресторант у нас

Ален де Ботон, писател, философ, основател на The School of Life: Ние сме любов и мрак

Ботон за емоционалната интелигентност, стоицизма и деструктивното в човешкия вид пред "Капитал"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10