Стоян Беличев: Ние сме държавна фирма, която предлага по-добри условия от частните

Изпълнителният директор на държавната компания "Автомагистрали" пред "Капитал"

"Не искам да ви дам цените, на които работим, защото те ще станат масово достояние... и защото ще се наруши конкурентната среда, в която работи бизнесът при пазарна икономика."
"Не искам да ви дам цените, на които работим, защото те ще станат масово достояние... и защото ще се наруши конкурентната среда, в която работи бизнесът при пазарна икономика."    ©  Цветелина Белутова
"Не искам да ви дам цените, на които работим, защото те ще станат масово достояние... и защото ще се наруши конкурентната среда, в която работи бизнесът при пазарна икономика."
"Не искам да ви дам цените, на които работим, защото те ще станат масово достояние... и защото ще се наруши конкурентната среда, в която работи бизнесът при пазарна икономика."    ©  Цветелина Белутова

Стоян Беличев е изпълнителен директор на държавната компания "Автомагистрали" от декември 2017 г. Дружеството беше малко познато на широката аудитория до декември 2018 г., когато правителството реши без състезание да му възложи изграждането на 134 км от магистрала "Хемус" за 1.34 млрд. лв.

От интервюто, за което "Капитал" чака повече от месец, става ясно, че мениджърът не дава конкретни отговори как ще се харчи огромната сума и как ще се строи магистрала от компания, която не е построила и километър селски път. А няколко отговора са притеснителни или абсурдни. Първо, фирмата твърди, че ще започне строителство до 1-2 месеца, а няма започнал избор на задължителния надзорник (което може да отнеме и над година). Второ, държавното дружество няма план как ще се осигури огромният човешки ресурс, необходим за построяването на отсечката само за четири години. Трето, продължава да е неясно на какъв принцип се избират фирмите, с които си партнира дружеството, а на тях се преразпределят дейности за милиони левове, без да са спечелили обществена поръчка. Така "Автомагистрали" действа като посредник, който хем е получил без търг милиарда, хем не извършва голяма част от дейностите, въпреки че по закон няма право да ползва чужда помощ. А договорите за наем на техника, които "Капитал" видя, съдържат клаузи, в които наемодателите носят отговорност и за строителството - което ги прави реално отговорен подизпълнител на "Автомагистрали", просто наречен по друг начин.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се