С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
64 22 фев 2019, 17:32, 7156 прочитания

Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра

ГБС, "Джи Пи груп", "Трейс" и "Хидрострой" са сред участниците в търга за 123 млн. лв. без ДДС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всички големи български строителни компании са подали оферти за проектиране и строителство на 20 км от бъдещия четирилентов скоростен път между Мездра и Ботевград (лот 1). Кандидатите в надпреварата за 123 млн. лв. без ДДС са общо девет, като повечето от тях са консорциуми.

На 4 февруари станаха ясни и шестте участника в надпреварата за другия и по-сложен участък от трасето (лот 2), който е с дължина 13.5 км и прогнозна стойност 178.8 млн. лв. без ДДС. Повечето от тях са подали документи и за настоящия конкурс.


Сроковете за изпълнение и на двата участъка (лот 1 и лот 2) са три години. В този смисъл, ако процедурите минат гладко и без обжалвания, което е малко вероятно, 33-километровият пътен участък може да бъде готов чак в средата на 2022 г. Любопитно е, че и в двете обществени поръчки обявените бюджети не са пределни и може да се окаже, че ценовите предложения на кандидатите са по-високи от планираните общо 301.8 млн. лева.

Кои са кандидатите

Единствените компании, които се явяват самостоятелно и в двата търга, са "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд".



Обединение между фирмите на бизнесмена Цоло Вутов - "Геострой" и "Пътстрой 92", също участва в двете процедури.

Останалите пет консорциума играят само за изпълнението на лот 1. Първият от тях е "Хидроводстрой", който включва "Хидрострой" и ВДХ (бившето "Водстрой 98"). Следва ДЗЗД "Бербеш" с участници "Автомагистрали Черно море" и "Иса 2000", които често играят заедно за големи пътни проекти. Третото обединение е "ПСТ Северозапад лот 1" с партньори "ПСТ груп", "Пътинженеринг М", "Бургаспътстрой" и "Новако строй". А "Грома холд" (преди "Агромах") е заедно с "Рутекс" в консорциума "МБ лот 1 - 2019".

Единственият български строител, който ползва чужда фирма за партньор в този търг, е "Галчев инженеринг". В случая тя ще разчита на опита на Tableros y Puentes S.A. (TAPUSA).

Какво ще се строи

Според плановете на пътната агенция новото трасе трябва да бъде с две платна, всяко с по две ленти за движение, като общият габарит е 20 м. Проектната скорост е 80 км/ч. До голяма степен скоростният път ще следва съществуващото сега шосе с изключение на обходите при селата Люти дол (където ще има два тунела), Типченица, Новачене и Скравена. Предвидено е да бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Любопитно е, че пресичанията на републиканските и общинските пътища няма да стават с добре познатите "детелини", а чрез кръгови кръстовища.

За пръв път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се плати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. "Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок", се казва в съобщение на АПИ. В действителност обаче по-вероятната причина за този подход е липсата на средства - очаква се необходимото финансиране да бъде осигурено от бъдещите тол-такси, които ще започнат да се събират от 16 август тази година.

Продължението - без срокове

Разширяването на пътя от Ботевград до Мездра е част от по-големия проект, който трябва да осигури скоростно трасе до Видин и Дунав мост 2.

Още през пролетта на 2018 г. Министерството на регионалното развитие и пътната агенция обещаха, че предстои и търгът за отсечката от Видин до Ружинци. Такъв обаче все още няма и съответно трудно може да се очаква, че строителството на тази отсечка с дължина 58 км ще започне през 2019 г. По план тя ще минава по изцяло нов терен, като започва от четирилентовия обходен път при моста над р. Дунав. След това ще се отделя от сегашния Е-79 на около 500 м след пътния възел за Връшка чука и ще преминава източно от Новоселци и Слана бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към Димово, трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин - София. Пътят ще обхожда Димово и продължавайки към Ружинци, ще минава на юг от селата Медовница и Орешец. По това направление ще има 7 пътни възела, а за намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост до населените места.

Останалите участъци - от Мездра до Враца и от Враца до Монтана, са на още по-ранен етап в подготовката и засега не се предвиждат конкретни срокове за обявяването на тръжни процедури или строителство. С други думи, бърз път от Видин до София не се задава поне в следващите 5 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

19 окт 2019, 1030 прочитания

Решения за софийските проблеми 2 Решения за софийските проблеми

Какво предлагат кандидатите за кметския пост по ключови за града въпроси

18 окт 2019, 1726 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Политика" Затваряне
От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

Причината е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите над страната

Още от Капитал
Новите инженери на "Бош"

Германската група направи инженеринг център в София, който разработва технологии за автомобилната индустрия

Земеделецът, който не оре

Александър Китев си поставя за цел да образова земеделците за ползите от нулева обработка на почвата с "Агримат БГ"

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Да сготвиш Боби Михайлов

Как расистките изстъпления на агитките, които властта използва за собствена употреба, свалиха президента на БФС и отекнаха по света

Спорният Петер Хандке

Нобеловата награда за литература за 2019 г. предизвика възмущение и полемика относно ролята на писателя

20 въпроса: Даниела Костова

Тя претворява различни житейски ситуации в работата си като художник, а най-амбициозният й проект беше реализиран това лято във Виена

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10