С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
64 22 фев 2019, 17:32, 7067 прочитания

Девет кандидата поискаха да строят 20 км от пътя Ботевград - Мездра

ГБС, "Джи Пи груп", "Трейс" и "Хидрострой" са сред участниците в търга за 123 млн. лв. без ДДС

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Всички големи български строителни компании са подали оферти за проектиране и строителство на 20 км от бъдещия четирилентов скоростен път между Мездра и Ботевград (лот 1). Кандидатите в надпреварата за 123 млн. лв. без ДДС са общо девет, като повечето от тях са консорциуми.

На 4 февруари станаха ясни и шестте участника в надпреварата за другия и по-сложен участък от трасето (лот 2), който е с дължина 13.5 км и прогнозна стойност 178.8 млн. лв. без ДДС. Повечето от тях са подали документи и за настоящия конкурс.


Сроковете за изпълнение и на двата участъка (лот 1 и лот 2) са три години. В този смисъл, ако процедурите минат гладко и без обжалвания, което е малко вероятно, 33-километровият пътен участък може да бъде готов чак в средата на 2022 г. Любопитно е, че и в двете обществени поръчки обявените бюджети не са пределни и може да се окаже, че ценовите предложения на кандидатите са по-високи от планираните общо 301.8 млн. лева.

Кои са кандидатите

Единствените компании, които се явяват самостоятелно и в двата търга, са "ГБС - Инфраструктурно строителство", "Джи Пи груп" и "Трейс груп холд".



Обединение между фирмите на бизнесмена Цоло Вутов - "Геострой" и "Пътстрой 92", също участва в двете процедури.

Останалите пет консорциума играят само за изпълнението на лот 1. Първият от тях е "Хидроводстрой", който включва "Хидрострой" и ВДХ (бившето "Водстрой 98"). Следва ДЗЗД "Бербеш" с участници "Автомагистрали Черно море" и "Иса 2000", които често играят заедно за големи пътни проекти. Третото обединение е "ПСТ Северозапад лот 1" с партньори "ПСТ груп", "Пътинженеринг М", "Бургаспътстрой" и "Новако строй". А "Грома холд" (преди "Агромах") е заедно с "Рутекс" в консорциума "МБ лот 1 - 2019".

Единственият български строител, който ползва чужда фирма за партньор в този търг, е "Галчев инженеринг". В случая тя ще разчита на опита на Tableros y Puentes S.A. (TAPUSA).

Какво ще се строи

Според плановете на пътната агенция новото трасе трябва да бъде с две платна, всяко с по две ленти за движение, като общият габарит е 20 м. Проектната скорост е 80 км/ч. До голяма степен скоростният път ще следва съществуващото сега шосе с изключение на обходите при селата Люти дол (където ще има два тунела), Типченица, Новачене и Скравена. Предвидено е да бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Любопитно е, че пресичанията на републиканските и общинските пътища няма да стават с добре познатите "детелини", а чрез кръгови кръстовища.

За пръв път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се плати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. "Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок", се казва в съобщение на АПИ. В действителност обаче по-вероятната причина за този подход е липсата на средства - очаква се необходимото финансиране да бъде осигурено от бъдещите тол-такси, които ще започнат да се събират от 16 август тази година.

Продължението - без срокове

Разширяването на пътя от Ботевград до Мездра е част от по-големия проект, който трябва да осигури скоростно трасе до Видин и Дунав мост 2.

Още през пролетта на 2018 г. Министерството на регионалното развитие и пътната агенция обещаха, че предстои и търгът за отсечката от Видин до Ружинци. Такъв обаче все още няма и съответно трудно може да се очаква, че строителството на тази отсечка с дължина 58 км ще започне през 2019 г. По план тя ще минава по изцяло нов терен, като започва от четирилентовия обходен път при моста над р. Дунав. След това ще се отделя от сегашния Е-79 на около 500 м след пътния възел за Връшка чука и ще преминава източно от Новоселци и Слана бара, а след това между Дунавци, Търняне и Синаговци. Продължавайки към Димово, трасето ще се насочва на изток от Ивановци и ще продължава между с. Вълчек и съществуващата жп линия Видин - София. Пътят ще обхожда Димово и продължавайки към Ружинци, ще минава на юг от селата Медовница и Орешец. По това направление ще има 7 пътни възела, а за намаляване на шума ще бъдат монтирани и шумозащитни съоръжения по участъците в близост до населените места.

Останалите участъци - от Мездра до Враца и от Враца до Монтана, са на още по-ранен етап в подготовката и засега не се предвиждат конкретни срокове за обявяването на тръжни процедури или строителство. С други думи, бърз път от Видин до София не се задава поне в следващите 5 години.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за правни новини Седмичен бюлетин за правни новини

Публичен линч върху съда заради предсрочното условно освобождаване на Джок Полфрийман; Висшият адвокатски съвет с категорична позиция срещу кандидатурата на Иван Гешев за главен прокурор; Сериозно скачат глобите по Закона за платежните услуги

23 сеп 2019, 452 прочитания

Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат Уикенд новини: Thomas Cook шокира с фалит; Каракачанов препоръча на журналистите да си мълчат

И още: Увеличават се кандидат-кметовете преди изборите, натоварена седмица за ЦИК; През юли е счупен абсолютният температурен рекорд

23 сеп 2019, 1246 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

Причината е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите над страната

Печели ли се от имоти на борсата

Дружествата със специална инвестиционна цел са алтернатива на директната инвестиция, а и изискват по-малки суми

Замлъкването на "Хоризонт"

Скандалът с опита за отстраняване на журналистката Силвия Великова оголи истината за медийната ситуация в България

Летящите линейки, които властта не дава на хората

Частните хеликоптери работиха на загуба пет години. Сега е ред на държавата

Кой кара джипа

Скандалите от последните дни показаха, че Бойко Борисов често е само лице на истинската коалиция, която държи властта

Ново място - Cafe 1920

Традиционната българска кухня с модерен прочит

Рециклиране за напреднали

Ъпсайклингът е креативност, съчетана с грижа за природата