От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

От РВД очакват 40% ръст на трафика над България след 5 години

Причината е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите над страната

Калина Горанова
6073 прочитания

© Надежда Чипева


Ръст от 40% на полетите над страната за периода 2020-2024 г. очакват от Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение". Това отговориха от РВД на "Капитал", след като министърът на транспорта Росен Желязков съобщи, че РВД е обслужило за миналата година около 900 хил. полета.

Основната причина за ръста на трафика над България е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите от и към турския град, като голяма част от тях ще минава над страната.

Мегалетището там беше открито през есента на миналата година. За 2019 г. ръстът на трафика, който очакват от РВД, е 8% или от около 882 хил. полета те ще достигнат 950 хил. През 2024 г. обаче те ще достигнат 1.242 млн. показват изчисленията на дружеството, отговорно за въздушния трафик.

Срещи с колегите от Турция

Между местното дружество за контрол на въздушното движение и турския му аналог се провеждат регулярни срещи "за ефективното обслужване на въздушния трафик по дестинациите от Близък и Далечен Изток до Европа и Северна Америка, който прелита и над двете държави", обясниха от РВД.

"Съществено внимание през последните години се отделя и на подготовката за безопасно и ефективно обслужване на полетите от и до новото летище в Истанбул. В тази връзка проведохме симулации за новото летище и сме уверени, че разбираме комплексността на трафика на този нов световен хъб", обясниха още оттам, като допълниха, че са подписани нови споразумения, които определят оперативното взаимодействие при предаване на полетите.

Мегалетището

Новото летище ще замести досегашния основен аеропорт на Истанбул - Ataturk, който обслужваше по 64 млн. пътници годишно. Той отесня за плановете на Turkish Airlines и работеше в режим на свръх натовареност, а турската авиокомпания нямаше възможност да разраства своята дейност, тъй като няма свободни слотове за кацане и излитане.

Така се стигна до проекта на новото мегалетище, което първо ще работи с три писти и терминал с капацитет 90 млн. пътници годишно, а в следващите фази ще се появи и останалото, като към 2026 г. то ще трябва да работи на пълни обороти - ще може да обслужва над 150 авиокомпании и полети до над 350 дестинации, като пътниците може да достигнат и 200 млн. на година.

Самото изграждане струва общо 10.3 млрд. евро във всичките четири фази, а според турския президент Реджеп Тайип Ердоган ще донесе 22.2 млрд. евро приходи на държавата. В азиатската част на града пък се намира Sabiha Gökçen Airport, което обслужва 31 млн. пътници на година и ще остане отворено.

Ръст от 40% на полетите над страната за периода 2020-2024 г. очакват от Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение". Това отговориха от РВД на "Капитал", след като министърът на транспорта Росен Желязков съобщи, че РВД е обслужило за миналата година около 900 хил. полета.

Основната причина за ръста на трафика над България е новото летище на Истанбул, което ще увеличи значително полетите от и към турския град, като голяма част от тях ще минава над страната.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

8 коментара
  • 1
    ss avatar :-P
    SS

    Риска от падащи екскременти се увеличава ...

  • 2
    qvd50491823 avatar :-P
    Костадин Иванов

    Никога не съм летял. Не от страх, просто така се случва. В миналото от любопитство си взех билет за полет Видин - София, но го отмениха заради лошо време.

  • 3
    urs47561484 avatar :-?
    urs47561484

    А от РВД очакват ли ръст на заплатите на ръководителите на въздушно движение и някакви инвестиции в нещо, с оглед на всичкия кеш, който ще почне да тече по тяхно направление???

  • 4
    uprsport avatar :-|
    Uprsport

    До коментар [#3] от "urs47561484":

    Спокойно за кеша. Ще продължи назначаването на любовници, метреси и всякакви други калинки, които ще усвоят кеша.
    п.п. В РВД работят изключителни професионалисти, които действително заработват парите на РВД и които могат да бъдат пример за всеки българин (по отношение на знания, умения и компетенции)
    Наред с тях обаче (понеже заплатите са много високи, РВД е държавно), се назначават всякакви други свързани с политиците, които само се възползват от високите заплати без да дават някакъв принос за РВД (подобно са съдебните помощници).

  • 5
    milipili avatar :-|
    Скакауец

    ЦК на РВД...

  • 6
    urs47561484 avatar :-|
    urs47561484

    До коментар [#4] от "Uprsport":

    Ясно ми е това. Мисля, че по едно време и #КОЙ беше на службичка там, със заплата от рода на 8-9 хиляди, като някакъв управител... :)

  • 7
    vassilun avatar :-|
    vassilun


    До коментар [#4] от "
    Uprsport
    ":

    За щастие "калинките" в РВД са на админ постове, а не на оперативни, от които зависи безопасността на полетите. BTW нашите авиодиспечери едва ли са много натоварени, защото натоварването е при кацане / излитане, а не при преритане над територията.

  • 8
    anihilator_jack avatar :-P
    anihilator_jack

    Значи да очакваме ръст от 40% на партийните назначения през тези 5 години.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK