Фандъкова опитва да успокои напрежението в градския транспорт с 10% увеличение на заплатите

Допълнително синдикатите в сектора искат спиране на нощните линии в София и разреждане на дневните

   ©  Надежда Чипева
Бюлетин Вечерни новини Вечерни новини

Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"

Служителите на столичния градски транспорт ще получат увеличение на възнагражденията с 10% от март след преговори между Столична община и синдикати, последвани от актуализация на колективните трудови договори. Това става ясно от думите на председателя на Съюза на транспортните синдикати и на Комисията по транспорт и туризъм в СОС Екатерина Йорданова. До решението се стигна след символична стачка на работещите в сектора. За по-високите възнаграждения са предвидени допълнително 10 млн. лв.

"Това, че сме постигнали увеличение от 1 февруари, не означава, че ще спрем дотук", подчерта президентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров. Синдикалните организации искат разреждане на дневния градски транспорт в столицата и спиране на нощните линии, за да се ограничи полагането на извънреден труд, а през втората половина на годината ще поискат ново увеличение на заплатите. "Как ще стане това, ще кажат ръководителите на дружествата в конкретни преговори и изчисления", коментира президентът на конфедерацията Пламен Димитров.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov
    • + 1

    Исканията на шофьорите ми се струват абсолютно неправилно ориентирани. Не им е работа да искат намаляване на транспортната задача или да се бъркат в това къде и какви линии трябва да има.
    Това е абсурдно!
    Една от *основните задачи* на общината е, да осигурява все по-редовен и всеобхватен градски транспорт.

    Ако липсват шофьори, да мислят за концесия на линии, вдигане на заплатите, масово наемане на още шофьори, подобряване условията на труд и прочее - за това трябва да се борят и синдикатите и шофьорите, а не за това да им се намали работата.


    Нередност?
Нов коментар