Фандъкова опитва да успокои напрежението в градския транспорт с 10% увеличение на заплатите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Фандъкова опитва да успокои напрежението в градския транспорт с 10% увеличение на заплатите

Фандъкова опитва да успокои напрежението в градския транспорт с 10% увеличение на заплатите

Допълнително синдикатите в сектора искат спиране на нощните линии в София и разреждане на дневните

3571 прочитания

© Надежда Чипева


Служителите на столичния градски транспорт ще получат увеличение на възнагражденията с 10% от март след преговори между Столична община и синдикати, последвани от актуализация на колективните трудови договори. Това става ясно от думите на председателя на Съюза на транспортните синдикати и на Комисията по транспорт и туризъм в СОС Екатерина Йорданова. До решението се стигна след символична стачка на работещите в сектора. За по-високите възнаграждения са предвидени допълнително 10 млн. лв.

"Това, че сме постигнали увеличение от 1 февруари, не означава, че ще спрем дотук", подчерта президентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров. Синдикалните организации искат разреждане на дневния градски транспорт в столицата и спиране на нощните линии, за да се ограничи полагането на извънреден труд, а през втората половина на годината ще поискат ново увеличение на заплатите. "Как ще стане това, ще кажат ръководителите на дружествата в конкретни преговори и изчисления", коментира президентът на конфедерацията Пламен Димитров.

Няма хора

Големият проблем в сектора, подобно на тенденцията в страната като цяло, е липсата на хора. По данни на КНСБ в Софийски градски транспорт има недостиг от 255 души, а това ще се реши с увеличение на заплатите, подчертават от синдиката.

От КНСБ държат да се ограничи полагането на извънреден труд до посочените в закона 150 часа годишно, разреждане на дневните автобуси и изрично настояват за спирането на нощните линии, които бяха въведени през 2018 г.

"За мен е важен балансът между това да запазим и съхраним интереса на хората. Аз зная, че младите хора имат интерес към този нощен транспорт и затова съм го подкрепила и сме търсили заедно решение как той да се случва. Като общински съветник съм гласувала за този нощен транспорт и бих продължавала да го подкрепям, но, за съжаление, когато се търсят временни решения и когато трябва да се реже, в момента ние трябва да режем на месо.", коментира Екатерина Йорданова.

От гражданската организация "Спаси София" подчертават, че шофьорите, които обслужват нощния транспорт в столицата, са едва 14 и са малък дял от работещите 2000 души в системата и "закриването му с нищо няма да подобри условията на труд", пишат от организацията. "Спаси София" настоява за оставката на Йорданова, която според тях е в тежък конфликт на интереси като общински съветник и председател на транспортните синдикати към КНСБ.

"Разреждане на линии безспорно не е решение", каза по темата и кметът на София Йорданка Фандъкова.

Служителите на столичния градски транспорт ще получат увеличение на възнагражденията с 10% от март след преговори между Столична община и синдикати, последвани от актуализация на колективните трудови договори. Това става ясно от думите на председателя на Съюза на транспортните синдикати и на Комисията по транспорт и туризъм в СОС Екатерина Йорданова. До решението се стигна след символична стачка на работещите в сектора. За по-високите възнаграждения са предвидени допълнително 10 млн. лв.

"Това, че сме постигнали увеличение от 1 февруари, не означава, че ще спрем дотук", подчерта президентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров. Синдикалните организации искат разреждане на дневния градски транспорт в столицата и спиране на нощните линии, за да се ограничи полагането на извънреден труд, а през втората половина на годината ще поискат ново увеличение на заплатите. "Как ще стане това, ще кажат ръководителите на дружествата в конкретни преговори и изчисления", коментира президентът на конфедерацията Пламен Димитров.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    vaskoangelov avatar :-|
    vaskoangelov

    Исканията на шофьорите ми се струват абсолютно неправилно ориентирани. Не им е работа да искат намаляване на транспортната задача или да се бъркат в това къде и какви линии трябва да има.
    Това е абсурдно!
    Една от *основните задачи* на общината е, да осигурява все по-редовен и всеобхватен градски транспорт.

    Ако липсват шофьори, да мислят за концесия на линии, вдигане на заплатите, масово наемане на още шофьори, подобряване условията на труд и прочее - за това трябва да се борят и синдикатите и шофьорите, а не за това да им се намали работата.



Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK