С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 24 фев 2019, 12:53, 3147 прочитания

Фандъкова опитва да успокои напрежението в градския транспорт с 10% увеличение на заплатите

Допълнително синдикатите в сектора искат спиране на нощните линии в София и разреждане на дневните

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Служителите на столичния градски транспорт ще получат увеличение на възнагражденията с 10% от март след преговори между Столична община и синдикати, последвани от актуализация на колективните трудови договори. Това става ясно от думите на председателя на Съюза на транспортните синдикати и на Комисията по транспорт и туризъм в СОС Екатерина Йорданова. До решението се стигна след символична стачка на работещите в сектора. За по-високите възнаграждения са предвидени допълнително 10 млн. лв.

"Това, че сме постигнали увеличение от 1 февруари, не означава, че ще спрем дотук", подчерта президентът на Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) Пламен Димитров. Синдикалните организации искат разреждане на дневния градски транспорт в столицата и спиране на нощните линии, за да се ограничи полагането на извънреден труд, а през втората половина на годината ще поискат ново увеличение на заплатите. "Как ще стане това, ще кажат ръководителите на дружествата в конкретни преговори и изчисления", коментира президентът на конфедерацията Пламен Димитров.


Няма хора

Големият проблем в сектора, подобно на тенденцията в страната като цяло, е липсата на хора. По данни на КНСБ в Софийски градски транспорт има недостиг от 255 души, а това ще се реши с увеличение на заплатите, подчертават от синдиката.

От КНСБ държат да се ограничи полагането на извънреден труд до посочените в закона 150 часа годишно, разреждане на дневните автобуси и изрично настояват за спирането на нощните линии, които бяха въведени през 2018 г.



"За мен е важен балансът между това да запазим и съхраним интереса на хората. Аз зная, че младите хора имат интерес към този нощен транспорт и затова съм го подкрепила и сме търсили заедно решение как той да се случва. Като общински съветник съм гласувала за този нощен транспорт и бих продължавала да го подкрепям, но, за съжаление, когато се търсят временни решения и когато трябва да се реже, в момента ние трябва да режем на месо.", коментира Екатерина Йорданова.

От гражданската организация "Спаси София" подчертават, че шофьорите, които обслужват нощния транспорт в столицата, са едва 14 и са малък дял от работещите 2000 души в системата и "закриването му с нищо няма да подобри условията на труд", пишат от организацията. "Спаси София" настоява за оставката на Йорданова, която според тях е в тежък конфликт на интереси като общински съветник и председател на транспортните синдикати към КНСБ.

"Разреждане на линии безспорно не е решение", каза по темата и кметът на София Йорданка Фандъкова.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите Уикенд новини: Мощен тайфун опустоши Япония, Турция засилва офанзивата срещу кюрдите

И още: Гръцката църква първа призна автокефалността на украинската; Предстои важна седмица за Brexit и европейското бъдеще на Северна Македония и Албания; Полша избира парламент с предизвестена победа за управляващите националисти

13 окт 2019, 1193 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 890 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
Търговци на ток заподозряха НЕК в манипулации на енергийната борса

Реакцията идва, след като парламентът задължи държавната компания да публикува отчет за дейността си

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Сметка за основни операции - струва ли си

Всеки, който ползва рядко банкови услуги, може да се възползва от опцията, но и не само той

София: този път има интрига

За пръв път от над 10 години в София се води истинска политическа кампания. "Капитал" прекара по един ден с четиримата основни кандидати, за да види отвътре как те се борят за гласовете на софиянци

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

Кино: "Писма от Антарктида"

Модерна мелодрама за лъжата от любов