С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 27 фев 2019, 12:00, 3784 прочитания

Пътната агенция крие колко струва ремонтът на офисите на тол управлението

Звеното е посрещнало е-винетките на 1 януари с 23 служители и нито един IT специалист на пълен работен ден. Сега има персонал от 350 души

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Екипът на Националното тол управление - звеното, което трябва да отговаря за е-винетките, е запълнен на малко над една трета, но поне вече се е нанесъл в сградата си. Това е част от информацията, която "Капитал" получи по Закона за достъп до обществена информация (ЗДОИ).

Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) обаче не казва колко точно е струвал ремонта на новия офис на звеното, който се намира в сградата на Научноизследователски строителен институт на бул. "Никола Петков" 86 в квартал "Овча купел" в столицата. Преустройството е част от поръчката за е-винетки и тол система, която спечели консорциум на австрийската фирма Kapsch.


Освен това продължава търсенето на нов шеф на държавното тол звено. До началото на 2019г. начело беше Антон Антонов, назначен през ноември. Той загуби поста си на 5 януари, след като премиерът Бойко Борисов му поиска оставката заради неуспешния старт на системата за електронни винетки.

Ремонт за Х лева

"Капитал" поиска определената сума за ремонт на сграда на "Национално ТОЛ управление", но отговорът на пътната агенция беше озадачаващ, тъй като от там просто цитират сумата на целия договор за тол системата (149 997 000 лв. без ДДС), а след това уточняват, че "цялата документация, свързана с провеждането на обществената поръчка, е публикувана в профила на купувача на сайта на АПИ. Това обаче не е вярно - разбивката на поръчката по цени на дейностите е скрита.



Ремонтът се извършва от декларирания от Kapsch подизпълнител "Ита инженеринг". Фирмата е собственост на Васил Ботушаров. През 2008г. друга негова фирма "Ентърпрайз комюникейшънс груп", участваше в консорциум, който изграждаше телефона за спешни повиквания 112, а възложител беше Министерството на извънредните ситуации, в което Делян Пеевски беше зам.-министър. Впоследствие негови дружества печелеха търгове на МВР, НКЖИ, "Метрополитен", Центъра за градска мобилност, Държавния резерв и други институции.

Разрешение за строеж е дадено на 29 юни 2018 г. Строителният надзор се изпълнява от "Ка консулт 04".
Разрешение за ползване е дадено на 28 декември 2018 г.

В рамките на ремонта е трябвало да се преустроят помещения на четвъртия етаж в сградата на НИСИ. От констативен акт за установяване годността за приемане на строежа, който "Капитал" получи по ЗДОИ, става ясно какво е извършила "Ита инженеринг". Обособен е център за данни с площ 744 кв.м., в който се намират сървърите на сисетмата, център за съхранение на данни и помещения за монтаж на UPS. Oтделно има два кол центъра и 10 работни помещения. Ремонтирани са санитарни възли, монтирани са климатични системи, електрозахранване и др.

"Капитал" поиска и инвестиционните проекти от Столична община (СО). От писмо от главния архитект Здравко Здравков става ясно, че на 25 февруари от СО са поискали от НИСИ изрично писмено съгласие дали може да се предоставят инвестиционните проекти, тъй като те били възложител на строежа. Това е странно по три причини. Първо, от констативния акт и разрешението за ползване се вижда, че възложител на строежа е АПИ, а не институтът. Второ, НИСИ също е държавна институция, собственост на регионалното министерство, и би трябвало да е обект по ЗДОИ. Трето, всичко това се случва по обществена поръчка, т.е. се финансира с публични средства.

Недостиг на човешки ресурси

В края на лятото чрез устройствения правилник на Националното тол управление стана ясно, че в него по план трябва да се назначат 911 души. Сайтът bgtoll.bg започна да работи на 17 декември, тъй като оттогава имаше възможност шофьорите да конвертират хартиените винетки в електронни.

На 20 декември обаче в Националното тол управление е имало едва девет служители на пълен работен ден, като единият беше неговият директор, а 13 души са били наети на непълен работен ден.

Към 1 януари, когато започна фиаското с електронните винетки и неспособността на шофьорите да ги купят през каналите за продажба, е бил нает един допълнителен служител на непълен работен ден и то в отдел "Управление на информационна система и инфраструктура". До новата година той е бил напълно празен.

В отдел "Обслужване на клиенти" е имало двама души на пълен работен и петима - на непълен работен ден. Към онзи момент обаче нямаше работещ кол център, а номерът, посочен на сайта за е-винетки, беше контакт за настоящата пътна обстановка, а не на тол управлението.


Към 5 февруари звеното се е увеличило над 12 пъти и вече има 350 служители, като най-голям брой са по пътищата - 307 души са в отдел "Контрол и правоприлагане". В отдел "Обслужване на клиенти" вече има 13 служители, но 10 от тях са на непълен работен ден.

Затова пък през февруари институцията няма директор. От отговорите до "Капитал" става ясно, че от 7 февруари временен шеф е Олег Асенов, който беше началник-отдел "Управление на информационна система и инфраструктура" и се появяваше най-често в телевизионния ефир, за да коментира проблемите с е-винетките.

Подписът на Асенов стои под становища, на база на които беше подписан анекс с изпълнителя на поръчката за тол системата Kapsch, в който някои дейности се спестяват на изпълнителя, но цената, която му се плаща, остава същата. Това разбра "Капитал" по време на преглед на документи в АПИ, поискани по реда на ЗДОИ и свързани с поръчката, която Kapsch спечели. От агенцията обаче тогава не позволиха да се водят записки, за което няма основание в закона, и така възпрепятстваха пълния достъп до документите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Вечерни новини: Тапата на "Хемус" ще остане поне до 2020 г., Huawei губи 30 млрд. долара заради САЩ Вечерни новини: Тапата на "Хемус" ще остане поне до 2020 г., Huawei губи 30 млрд. долара заради САЩ

И още: Иран заплаши да надхвърли лимита на запаси от обогатен уран; Мегапротестите в Хонконг продължават; Как цяла Аржентина и Уругвай останаха на тъмно

17 юни 2019, 643 прочитания

Пореден шеф на пътната агенция напусна, този път по "лична молба" Пореден шеф на пътната агенция напусна, този път по "лична молба"

Бивш директор в пътната агенция влиза в управителния съвет на мястото на Радослав Влахов

17 юни 2019, 699 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "България" Затваряне
ЕК: България се подобрява, но бавно и с малко

Страната продължава да е с икономически дисбаланси, показва задълбочената проверка на Брюксел

Как се режат рогата на "Биволъ"

Под патронажа на прокуратурата тече координирана институционална и медийна атака срещу журналистите Атанас Чобанов и Асен Йорданов

На върха на рекламната стълбица. Отново

guts&brainsDDB стана агенция на годината за шести път в творческия рекламен конкурс ФАРА

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Sweet Dreams (Are Made Of This)

Ани Ленъкс изненада почитателите си с изложба-автопортрет

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век