Удължаването на метрото до "Арена Армеец" и околовръстното шосе е по-сигурно
Разклонението от бул. "Черни връх" до Студентски град се отлага. Остава открит въпросът откъде ще се финансират новите отсечки
Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Отсечката на метрото до Бизнес парк София ще се удължи с още два километра и ще стига до Околовръстното шосе при "Ринг мол" и IKEA, а третият лъч на метрото ще има шесткилометрово разклонение в посока кв. "Слатина" (виж картата). Това предвижда предложение за промяна на Общия устройствен план на София, което беше одобрено от общинската транспортна комисия в сряда, а в четвъртък ще мине на одобрение в Столичен общински съвет.
По този начин официално се дава ход на процедурата по изработка на инвестиционен план за двете отсечки, а Столична община се ангажира да осигури финансиране. Парите са най-голямата неизвестна, защото дотук основните суми за метрото идваха от еврофондовете, а не е ясно дали Брюксел би субсидирал още отсечки. Затова няма и срок, в който ще се строят и завършат двете отклонения.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
6 коментара
А Овча Купел защо е между Младост и летището?
А продължението по Царица Йоана до околовръстното на Люлин (магистрала Струма) защо е отпаднало? Колите около метростанция Люлин вече се катерят една върху друга, а паркингът до Околовръстното (до новата метростанция) би разтоварил значително потока от запад.
В Люлин живеят към 300000 човека. Плюс това от запад много хора идват и им се налага да влизат в града чак до Билла или до Сливница.
Тея 2 супер лесни спирки заедно с един хубав паркинг, за който има много място отатък околовръстното колко десетилетия ще ги мъчите?
Може да се комбинира и с велоалеи към околните населени места...
по често трябва да има избори...
Метрото трябва (и е НЕтрудно и НЕскъпо) да се разшири приоритетно:
на юг, под бул. Черни връх, до околовръстното и
на запад, под бул. Царица Йоана, до околовръстното.
На картата в статията е показана МС13 от Трети метродиаметър (тази на ул. Дойран в Бели брези). Тя обаче отпадна и то точно заради идеята да се направи бъдещо разклонение в посока Павлово.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.